Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 29 april 2017

Real Talk

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.


Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut. 

6 månader efter det att det skedde, flyttade hon nämligen ut från min lägenhet och jag hamnade i en depression som störde både jobb- och privatliv. Jag sov inte. Jag åt inte. Jag grät i min ensamhet. Jag funderade flera gånger på att avsluta mitt liv. 


Depressionen blev djupare och djupare och jag försvann in i ett hål, där mörkret omslöt mig totalt och jag stod på gränsen till självmord. Det var otroligt nära att jag inte orkade mer. Jag lyssnade på låtar som påminde mig om mitt ex, jag tittade på bilder på oss och grät, jag fick regelbundna ångestattacker och ville bara gömma mig från omvärlden. Jag slutade fungera som människa och blev, mer eller mindre, apatisk. 


Den kvinnan jag var tillsammans med var mitt allt. Jag planerade bröllop, flytt 70 mil norrut i Sverige och ändra allt i mitt liv - för henne. Helt i onödan. Fem år åt helvete, tänkte jag. Men nu kan jag se tillbaka på de fem åren och lära mig av det. Att för en - att inget är skrivet i sten och att livet kan förändras imorgon, till något mycket värre - eller bättre, för den delen. 


För ungefär en vecka sedan, så satt jag ner och slog igång en låt jag ofta kopplat ihop med mitt ex och jag märkte att.... Jag känner verkligen ingenting när jag lyssnar på låten, längre. Jag tryckte upp bilder på dataskärmen och även där - ingenting. 


16 månader efter att jag förlorat min själsfrände, hade jag äntligen kommit över henne. Samtidigt blir jag väldigt ledsen över att jag kunnat komma över, den jag trodde jag skulle få leva hela mitt liv med. Den människa som räddade mig när jag var låg, den som kramade mig när jag behövde det och den enda människa som älskat mig, utanför den innersta cirkeln. 


Det gör mig vemodig. Näst intill tårögd. Men samtidigt glad. Otroligt lättad, om inte annat. 


Jag blir fortfarande låg vissa kvällar, då jag sitter ensam. Jag har fortfarande kasst självförtroende, då jag testat onlinedatingsidor och sånt och man försöker vara trevlig, nå ut till andra, men bara blir totalt ignorerad. Man börjar tänka i banor om att jag inte ser bra nog ut, för att duga, eller att att jag är tjock eller nåt annat. 


Visst, jag kommer aldrig vara den kille som är den som ser bäst ut. Men jag vet samtidigt att jag har väldigt bra sidor hos mig själv. Men det ser man inte online och jag förstår att tjejer ignorerar mig, då jag är långt ifrån snygg. Jag är långt ifrån någon prince charming. Jag har mer och mer börjat ställa in mig på att vara ensam för resten av mitt liv. Barnlös. Singel. Det gör ont i hjärtat. Men det är något jag börjar anpassa mig till. Jag blir inte yngre. 


Jag kommer ALLTID vara självkritisk. Jag kommer alltid ha en skev självbild. 


Hur kan någon nånsin älska mig, igen, när jag inte älskar mig själv?


Här är jag nu. Nöjd med att äntligen vara fri från vissa demoner, medan andra inte vill släppa taget. 


Glad över att äntligen kunna se framåt, men ledsen över att jag förmodligen aldrig kommer att älskas av någon, igen. 


/D

 
 
Ingen bild

Du vet nog

29 april 2017 23:56

Du är grundexemplet till "prince charming", låt ingen få dig att tro annat, även on du själv inte ser det...

Herr Dunderskägg

30 april 2017 00:05

Tack, vem du än är.

 
Ingen bild

#Jävlamassasakerattgåigenominnanmankanskicka

30 april 2017 04:29

Håller fullständigt med ovanstående. Och en mer varm människa finns nog inte att få tag på, om jag ska svara ärligt. Förstår inte varför du ska klanka ner på dig själv när du lägger fram en sida om att du är dig själv.. Stå för den du är. Finns alltid någon balle som kommer säga något nedtryckande, men då får det stå för den. Resten är med dig! I know I am at least! Pöss! /Gris

Herr Dunderskägg

30 april 2017 10:45

Tack Schwein!

 
Ingen bild

Herman

30 april 2017 07:35

Vilket steg ändå! Jag blir glad för din skull. Kärleken kommer, hoppet ska du inte ge upp. Det tar bara olika tid för alla...

Herr Dunderskägg

30 april 2017 10:46

Tack älskade du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Av Herr Dunderskägg - 19 juni 2016 00:31

Natten kliver på och mörkret lägger sig. Jodå, molnen täcker det mesta utav sommarhimlen inatt och mörkret är påtagande starkt i denna, annars så ljusa årstid. Regntunga moln har täckt himlen i dagarna tre och det gör mig inte alls på humör.   ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Skapa flashcards