Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Herr Dunderskägg - 28 augusti 2010 00:57


Varför kan man inte hålla uppe motivationen och disciplinen? Ja, alltså... För att träna, ut och promenera eller bara hålla igång istället för att vara en soffpotatis...?


Jag var hel-på förut, med 5-7 promenader i veckan, ordentliga och nyttiga frukostar, bra mat och verkligen höll igång... Vad hände? Varför blev man försoffad? Kanske dags att skaffa sig ett par nya hörlurar/ett headset till mobilen med lite sjysst musik med lite tempo och sen ut och knata?


Jag höll ju även igång med 50-100 armhävningar, 50-100 situps och 50 dips per dag... Vad hände?? Vad fan?! Visst, det är ju inte världens roligaste att vara alldeles själv men... Antar att man får höja disciplinen några snäpp och köra igång med det "nyttiga" livet igen...?!


Har ju en del vikt att tappa innan man kan börja "bygga"... Även fast jag aldrig kommer bli något direkt muskelpaket, men ändå slimma ner mig rejält!

Samtidigt som jag trivs i min "lagom"-kropp... Men ändå, jag tror jag skulle må så jävla mycket bättre om jag förändrade mycket med min livsstil på det viset.


Bättre mat, motion, tappa alla "extrakilon"... Om jag bara hade disciplinen...

Måste även få ett slut på mitt jävla onyttig-mats-sug!! Ska fan satsa på sallad och kött, proteiner och långsamma kolhydrater! Nyttiga fetter istället för onyttiga... Bla bla bla... Hela det köret! Dra ner på ölen med kanske? Rackarns jävla fälla det med! 


Nåja... Får nog rannsaka mig själv litegrann va?! Heh...


Stay awesome!

Av Herr Dunderskägg - 18 augusti 2010 23:55


Varför är kärlek så "lätt" för vissa? Man bara har den där kontakten och allt klickar och man håller ut i snålblåsten och alla problem som man ställs inför.

Medans andra - jag bland annat - aldrig får något att fungera...


Hur kommer det sig att kärlek är så underbart men ändå en sån plåga? Är kärlek bara till för vissa? Medan andra får gå livet ut och dö i sin ensamhet, utan barn, giftermål, det där huset på landet, barnbarn...?


Sen har ju vissa otur med sina val, med illojalitet, otrohet, oärlighet... Jag är bland annat en av dom! Otroheten har duggat tätt runt mig. Sen har lögner också varit en stor faktor. Men sen är jag nog rätt korkad också som faktiskt vill se gott i människor... Men en sak har jag i alla fall lärt mig. Aldrig mer kasta mig in i ett förhållande!


Jag är så avundsjuk på så många som får allt att funka och får allt att se så lätt ut... Jag vill bara gråta... Jag vill bara ge upp försöken... Jag vill bara få nånting att funka! Nånting överhuvudtaget! Men det är klart... Det kan ju vara så enkelt att det är mig det är fel på. Får ju höra det ganska ofta. Alltid någon som har något att säga till om hur jag gör saker och jag BORDE vara som person.


Jag vill så gärna kunna bara vara gjord av teflon och skita i vad folk säger. Men nånstans djupt där inne samlas alla hemska ord och bara väntar på att få skicka upp impulsbilder i huvudet på mig. Så fort jag stänger mina ögon så ser jag alla mobbing jag upplevde. Så fort jag stänger av alla ljud omkring mig och ska sova hör jag alla hånskratt jag fick höra den där gången i skolans korridor...

Varje vaken minut tänker jag på att jag nån gång bara vill räcka till för någon...


Mer än som vän! För en bra vän är jag. Och den som säger motsatsen får ta och genomföra en realitycheck på sig själv. Jag ställer alltid upp så gott jag kan och har alltid gjort. Jag har alltid funnits ett samtal eller sms bort om det är något. Jag har ställt upp otaliga gånger med sängplatser och djupa samtal. Jag har varit en axel att gråta ut på när det varit jobbigt för någon av mina vänner.


Mitt självförtroende är på väg upp... Sakta sakta sakta... Men jag är ännu inte riktigt där jag vill vara. Jag har fortfarande inte det där spontana modet att till exempel bara knalla upp till en tjej och snacka, utan jag måste fortfarande ha något stärkande i kroppen (speciellt på krogen)...


Ta bara ett exempel:
"Sitter på krogen, ser en sjukt snygg brud."

Daniel tänker: "Hah, som att hon NÅNSIN skulle vilja ha mig."


Så är det alltid. Har alltid varit. Några års mobbing har förstört så mycket för mig. ETT hånskratt räckte för att få mitt mod att försvinna. Komplex kan man väl kalla att jag har. Jag vet att jag egentligen inte borde bry mig. Lättare tänkt än gjort.

I min tanke vet jag att jag har charmen och att jag faktiskt kan vara rätt söt...

Jo, faktiskt! Jag kan faktiskt vissa dagar se mig i spegeln och säga att jag ärligt ser bra ut. Men tyvärr är dom dagarna kanske 1-2 dagar i veckan...


Usch, för mycket tankar... För lite cigg! Suck... Undrar när man ska bli kvitt dessa tvivel och dessa komplexa tankar. Jag är grymt tacksam till många av er runt mig, ni vet vilka ni är som faktiskt försöker hjälpa mig! Jag uppskattar alla vackra ord och alla uppmuntringar! Jag är på väg uppåt... Men det kommer nog krävas något år till innan jag är där jag vill vara!


Och till alla mina nära och kära, som alltid funnits i vått och torrt:
Jag älskar er. Innerligt. Ni skulle bara förstå. Jag skulle vilja få fram det oftare.

Men jag tror ni vet... Sitter här och gråter och känner mig skitmesig...


Just one of those nights... 

Av Herr Dunderskägg - 17 augusti 2010 13:45


Håll i er, nu blir det fotboll för hela slanten! 


Snacka om att Newcastle blev uppläxade! Nåja, jag ska väl tillägga att Manchester kunde ha fått en kalldusch flera gånger om, men Newcastle saknade skärpan framför målet vid ett par-tre tillfällen. 


3-0... Säger väl det mesta. Jag tror Man Utd kommer vara topp-två i år igen i Premier League. Dom har ett RUSKIGT bra lag i år. Det starkaste Manchester jag sett på länge. Dom har idel världsstjärnor (och blivande sådana) i sina led.

Men det var veteranen Paul Scholes som visade vägen med ett excellent mittfältsspel och på samma gång visade han varför han är fruktad på mitten när han fult tacklade ner Nolan bakifrån. Han markerade verkligen att Newcastle inte kommer få något gratis i år. Vill man stanna kvar, får man växa några nummer. Klarar man sig kvar i högstaligan? Ja, det gör dom! 12-14 plats nånting blir det väl i slutändan.


Hatten av för Manchester United som visade mästerklass och verkligen pekade ut att Newcastle måste förstärka backleden med 1-2 spelare, sen att Carroll behöver en lekpartner längst fram. Han kommer inte vara farlig när han får spela ensam längst upp. Man kan inte spela en defensiv 4-5-1 resten av säsongen och tro att man kommer nånstans. Man måste satsa offensivt. En offensivt lagd 4-4-2 eller en 4-1-2-1-2 skulle vara något för fansen att njuta av. 


Nu har man ju 3 spelare aktuella för spel i klubben som alla fortfarande unga och hungriga att göra något för laget. Man behöver inga avdankade mätta spelare som man hade för 2 säsonger sen. 


Man har ju Gosling (U-21-stjärna för England) i laget som bara måste bli frisk. Sen har man Haris Vuckic som fyller 18 i år som är HUR lovande som helst och kan bli något stort. Men då MÅSTE man våga satsa på han med. Ha ett rotationssystem där man växlar mellan honom och Gutierrez. Ett svårt beslut, helt klart. Newcastle har så enormt mycket potential i laget... Men måste hitta ett system som funkar för att få de unga att komma in i laget och få chansen från start i så många matcher som möjligt för att de ska utvecklas.


3-0 var ganska väntat. Visst hade man hoppats på att Newcastle i alla fall skulle kunna trycka in EN boll bakom Van der Saar... Men man måste spela med en offensivare uppställning även mot topplagen då.

Två anfallare MINST!! Sen hur ska man matcha Ben Arfa om han kommer in i laget? Routledge har ju visat att han är en grym spelare på högerkanten... Men jag tror Ben Arfa går före Routledge är jag tyvärr beredd att säga, även om Routledge är en stor personlig favorit på Newcastles mittfält. Nåja, han är skadebenägen och därför behöver vi nog Ben Arfa på högerkanten.


Vi får se hur det går i fortsättningen. Jag hoppas på en poäng mot ett Villa som också ser riktigt starkt ut i år. Blir en tuff öppning för de svart-vit-randiga!

Hoppas på så många poäng på bortaplan som möjligt och att de håller på hemmaplan där man alltid är fruktansvärt starka med sin 12:e man i ryggen. Den fantastiska Toon-Army. Inte så pjåkigt att ha 45'000 sjungande fans i ryggen.


Kul att Premier League ÄNTLIGEN är igång. Men som sagt... Man kunde fått en roligare öppningsmatch än Manchester United på bortaplan. Nåja, dom har fått ett bryskt uppvaknande nu i alla fall. Hoppas dom kan ta sig i kragen och inte gå ner sig det första man gör. 


Howay the Lads!


Av Herr Dunderskägg - 16 augusti 2010 11:58


Varför heter det "Rockbjörn" när det i själva verket alltid varit bara ett pris för att utse en vinnare inom dagens populärmusik? 

Liksom, vad har Justin Bieber, Lady Gaga, Winnerbäck, Oskar Linnros (vem fan han nu är?), Tokio Hotel, Kent, Salem Al Fakir, Saade och alla dom pinsamheterna med ROCK att göra? Nej, dags att ta en titt på att ett namnbyte kanske vore på sin plats!


Liksom, tidigare mottagare av priset är Michael Jackson, Robyn, Eva Dahlgren och Britney Spears... HUR ROCK ÄR DOM?!?!?!


Nej, dags att se över namnbytet. Varför inte Musikbjörnen? Eller Guldbjörnen? Eller varför inte Radiobjörnen? Är ju så mycket mer passande än ROCKBJÖRNEN!!

Nej, Sverige är för veka för att ha en "gala" tillägnad till bara den breda metalscenen.


Sverige är ett land fullt av moraltanter och folk med alldeles för mesig (dålig) smak!


Sverige har en riktigt grym metalscen, men varenda år är det mainstreamrocken som får priset... Och vilka står i bräschen för den? Jo, In Flames! Som varje år får vara med på Rockbjörnengalan, för dom verkar vara det enda melodiska "döds"-bandet i Sverige värt att nämna!?


Vad fan, In flames slutade att vara döds för 10-12 år sen! 


Nej tacka vet jag tunga grabbar som Amon Amarth som ALDRIG rubbar sig! Utan håller sig till vad dom gör bäst! MOSAR allt omkring sig med sin brutala men dock så melodiska stil. Sina snygga solon och mäktiga arrangemang. 

Sen har vi band som Skitarg... Ett relativt nytt band som blandar humor och rå döds på ett riktigt bra sätt. Varför har ingen uppmärksammat dom?

Sen har vi ju riktigt grymma Raised Fist som heller aldrig fått något direkt medialt uppbåd trots att dom hållit på i över tio års tid och är bland eliten på Sveriges metalscen...!


Sen har vi ju giganter som Hypocrisy, med Peter Tägtgren i spetsen! Peter som ALLTID levererar bra metal! Vare sig det är i PAIN eller något annat projekt han håller på med. Sen har vi kända men ändå okända Impious som blandar döds och ödeläggande thrash. Listan kan göras hur lång som helst över bra metalband.

Men vad har Sveriges metalscen i media-väg att visa upp sig i? Bandit Rock?

Glöm det, där lirar dom hård musik typ.. Vad är det? En timme i veckan?


Skamligt!


Nej, Svenskarna är väldigt mesiga i det stora hela vad kommer till metal. Ändå har vi etablerade stora metalfestivaler så som Sweden Rock varje år! Och fler metal/rockfestivaler börjar ta form. Getaway Rock, Rockweekend, Metaltown, Pier Pressure för att nämna några. Och fler är på gång. Så Sverige kanske ändå är något på spåren... 


Vi metalheads kan bara vänta och hoppas att rocken breder ut sig mer och mer allt eftersom. Egentligen, vad klagar jag på? Metalscenen har aldrig behövt något medialt uppbåd, den har alltid levt kvar, lika stark som alltid. 

Men det jag klagar på är bara att det inte finns någon och det har heller aldrig funnits någon "ROCKBJÖRN"! Byt namn och sluta besudla rockens (o)heliga namn!!!


Stay Awesome!

Av Herr Dunderskägg - 13 augusti 2010 00:50


Nu är det fotbollens disciplinnämnd att få sig en känga!


Alltså, Daniel Johansson, spelandes i Sollefteå i division 2 skrev ett blogginlägg som var menat som sarkastiskt och skämtsamt om att en domare var "efterbliven".

Daniel ansåg att domaren gjorde en riktigt dålig match och satte sig på sin privata blogg i sitt hem för att skriva av sig vrede och irritation.


Visst, han kanske gick lite långt när han avslutade en mening med "...domare som begår grova missar ska kunna bli avstängda verkade inte bekomma denna underbegåvade figur, hade så varit fallet så hade han inte bara blivit avstäng utan förmodligen oxå utvisad från både planen och kanske även från landet för all framtid.


Disciplinnämndens ordförande anser att det finns rasistiska och förtäckta hot i hans inlägg, då Daniel, korkat nog tog med att han var så arg så att han memorerade domarens registreringsnummer på bilen. Och att han inte visste vad han skulle gjort om han var en så snäll kille... Visst, som "professionell" fotbollsspelare så ska man väl tänka sig lite för. Men jag tror ändå att FEM matchers avstängning är lite VÄL mycket... En eller två matcher för att statuera exempel över att man just KAN stänga av någon så långt i efterhand.


Men hela frågan är väldigt luddig för mig. Yttrandefriheten fick ju sig en törn för det första. Nu kanske fler bloggare kommer att se sig över axeln innan man skriver vad som helst i sina bloggar. Det tycker jag är jävligt synd, för bloggarna är ju just till för att få ur sig tankar och vrede genom det skrivna ordet istället för att kanske koka över ute på planen (om man nu spelar fotboll eller hockey osv) och klappa ner domaren eller sina motståndare. 


Att bli avstängd för ett blogginlägg där man kritiserar domarbeslut osv, vore ju som att stänga av supportrar som kritiserar sina lags matcher eller deras uppförande på planen. Eller om man själv skriver ett kritiserande inlägg jämtemot en domare som gjort en pissig jävla match (och det finns ju en HEL DEL såna).

Eller det vore ju som att en krog skulle porta en för att man hade en skitdålig kväll och en bartender var riktigt otrevlig och man kritiserar denne i ett helt inlägg.


Finns många paralleller man kan dra om det här blogginlägget! 


En sak är säker. Disciplinnämnden är lika pinsam som vanligt. Och Lagrell borde ha avgått för 10 år sen. Lagrell är en hopplös bakåtsträvande gammal grävling.

Vi vill ha nya riktlinjer, något nytt och något spännande. Att anlita Hamrén var ett steg i rätt riktning i alla fall!


Stay awesome, friends!

Av Herr Dunderskägg - 5 augusti 2010 15:22


"Färjestads målvakt Robin Rahm har testat positivt för dopning.

 23-åringen erkänner i ett pressmeddelande

att han tagit förbjudna anabola preparat.

 – Jag har begått ett stort misstag och är oerhört ångerfull över detta och önskade att jag hade det ogjort, säger Rahm."


(Källa: Aftonbladet.se/sportbladet)


- -


Din jävla idiot. Det skulle du tänkt på innan. Tror du man kommer undan doping nu för tiden när dom är stenhårda på sånt i VARJE gren inom idrotten?

Fotboll, hockey, friidrott osv osv osv...


Tar man anabola preparat och sen kommer krypandes till korset och tror att man ska bli tagen på allvar. Hur fan tänker du? Visst, man kan väl påstå samtidigt att han är ung och dum... Men han har varit på elitnivån i ett par år nu och varit en ung lovande målvakt i många många år nu... 

Tror du det är okej att ta bola på den här nivån? Skulle inte förvåna mig om han tagit det ett tag.

Det enda rätta vore att riva hans kontrakt och skicka honom åt helvete. Han borde också bli avstängd i flertalet år så han får sona för sitt brott emot sin klubb.


"– Jag är också ledsen över att jag svikit Färjestad BK och mina lagkamrater på det här sättet och kan bara be om ursäkt för vad jag gjort, säger Rahm."


Fortfarande, visste du vad du gjorde. Och sen kommer du och grinar till pressen och anser att det var dumt gjort. Om du nu visste från början att det var dumt och att det fanns en risk att åka fast... Varför inte bara träna hårdare på gymmet?

Idiot!


Han var på väg mot nånting stort. Jag tyckte det var strongt gjort av Robin att komma från "ingenstans" och storspela de 19 matcher han stod under fjolsäsongen. "Den killen har potentiel" tänkte man... Även fast jag nu är Luleåsupporter så är det ju kul när det kommer upp svenska talanger som kan växa till något stort... Kanske få lira NHL- eller KHL-hockey.

Men nu råder heller inget tvivel om att man nu misstänker att han tagit dessa preparat ett tag. 

Jag säger det igen... Idiot!


Hoppas hans kontrakt nu rivs och att han inte får fler jobb inom svensk hockey.

Såna korkade människor skall inte finnas inom sporten. Dock finns dom lite överallt och jag hoppas att det nu blir hårdare tag mot doping inom svensk hockey och att kontrollerna blir mer frekventa så vi får bort skiten från sporten så mycket det bara går. Visst, doping blir mer och mer svårupptäckt där det förfinas och blir mer avancerat just för att kunna komma undan i kontroller. Då tänker jag mest på bloddoping. Men samtidigt blir forskningen och undersökningarna av proverna allt mer avancerade i samma takt. 


Låt oss hoppas att det inte blir några fler dopingfall inom Svensk idrott på ett tag nu. Kolla bara på Niklas Axelsson... Våran "toppcyklist" som dopade sig, inte bara en gång... Utan TVÅ gånger! Han åkte fast BÅDA gångerna. Man tycker ju att han borde lärt sig första gången... Men neeeeeeeej...

Han nu är avstängd på livstid från allt vad cykel på elit- och klubbnivå heter. Bra! Hoppas nu herr Rahm blir avstängd också!


IDIOT!


- - -


Update:


Alltså... Vad är det med FBK? Nu går man ut med ännu ett uttalande och ger han, lyssna här... "KRISHJÄLP"!!!! Vadå krishjälp? Han har vetat vad han gjort och nu har han åkt fast och grabben måste få KRISHJÄLP?! Vadå kris? Han har satt sig i skiten och borde ta det som en man.


– Det är synd om både Robin och föreningen. Samtidigt kan man inte understryka tillräckligt att det här aldrig kan accepteras. 


Synd om han? Det är det då INTE!!! Vad är det för jävla idioter som finns i FBK's organisation som tycker det är SYND om Robin Rahm? Han är en idiot, en korkad jävla idiot. DET är vad som är fel på han. Det är inte synd om han nånstans.


Han erkänner till och med att han tagit dessa preparat HELA sommaren i tron om att bli frisk fortare efter att han opererade höften. Det finns något som hjälper annars... Och det kallas REHABTRÄNING! Något du borde undersöka Robin?!


Korkad är bara förnamnet! Stäng av han! I två år och inte en DAG mindre! 
Får han specielbehandling eftersom han har uttrycker ångest och erkänner att han gjort bort sig bör inte gälla. Inte för honom och inte för nån annan heller för den delen! Då skulle hela VÄRLDEN skratta åt Sveriges syn på doping.


Ta er i kragen Färjestad och stäng av idioten.. 

Av Herr Dunderskägg - 4 augusti 2010 16:27


On that October day, the dogs felt my trail...
The leaves on the trees turned from red to black.
Your love was transformed into indolence, 
which itself turned into fear. 
And your fear turned into hatred.
You turned this girl into a monster when thou turned your back.
The blood of my victims has stained your hands,
the precise time you refused your responsibility.
And now you have the nerve to laugh at me, your own child.
My weight will be caught in your heart,
And that will become caught in stone.
I am that stone. 
And I will grow.
Until I tear your heart into pieces.

"On that October day, the dogs felt my trail...

The leaves on the trees turned from red to black.

Your love was transformed into indolence, which itself turned into fear. 

And your fear turned into hatred.

You turned this girl into a monster when thou turned your back.

The blood of my victims has stained your hands,

at the precise time you refused your responsibility.

And now you have the nerve to laugh at me, your own child.

My weight will be caught in your heart,

and that will become caught in stone.

I am that stone. 

And I will grow.

Until I tear your heart into pieces."



Av Herr Dunderskägg - 2 augusti 2010 16:03


Så var det då äntligen klart! Janne Niinimaa har skrivit på för Luleå Hockey!

Efter en månads väntan kom så underskriften vi alla Luleåfans väntat på. 

En av elitseriens jämnaste backar som ALLTID ger 110% i alla situationer som både kan spela powerplay och boxplay. En back med ett bra skott, en rutin som spänner över 21 säsonger, där bland annat 741 matcher har spelats i NHL, 162 matcher i SM-Liiga och 53 matcher i elitserien. Han har under sina 1024 professionella hockeymatcher även gjort 459 poäng. Inte illa för en back!

35-åringen är precis vad Luleå behöver. En stor och stark back med ett enormt spelsinne och ett lugn som gör backarna runt honom bra. De unga grabbarna kommer växa med Janne i laget. 


I mitt tycke en riktig kanonvärvning!


- -


Newcastle spelade träningsmatch arrangerad för att hylla Sir Bobby Robson på årsdagen av hans tragiska bortgång. För motståndet stod PSV Eindhoven. Och det var precis en sån värdemätare Newcastle behövde. Man låg under med 2-0 efter mål av Ola Toivonen (frispark) och Dzsudzsak (långskott). men i andra halvlek reste man sig och kunde reducera genom högerbacken Ryan taylor som stänkte in en retur efter att James Perch dundrat iväg ett skott mot PSV's duktige svenske målvakt Isaksson. Men "Isak" hade inte mycket att sätta emot när Taylor dunkade in bollen i krysset på returen.

Newcastle kvitterade också efter 71 minuters spel genom Leon Best. Denna gången stod Ryan Taylor för framspelningen efter att Newcastle tilldelats en frispark ca 40 meter från mål, där Best kunde skarva in bollen med huvudet bakom en chanslös Isaksson.


Newcastle behövde verkligen möta ett sådant motstånd som PSV bjöd på. Man ställde sitt (nästan) starkaste manskap på planen och man kom undan med blotta förskräckelsen med 2-2 i bagaget, något man ska vara nöjd över. PSV bjöd på "total fotball", i sann Holländsk stil. Newcastle hade svårt att hänga med långa stunder, men man tog chansen och satte sina klaraste chanser och det är ju allt som behövs, eller hur?!


Nåja, jag ser fram emot att få se Campbell i startelvan inom kort och även ser jag med spänning fram emot att se vilka nyförvärv som kommer göras av coach Hughton. 


Nu ska jag fixa mig lite, sen dra och äta lite tårta! Mumsigt full i bibblan! 


Stay awesome! Ciao!

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards