Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under februari 2012

Av Herr Dunderskägg - 29 februari 2012 14:40


Det finns folk, och så finns det FOLK! Sånt folk det borde vara en belöning på att skjuta eller avliva på något sätt.

Sånt folk som man vill se plågas och virda sig i smärtor, och som inte är värd den luften man själv andas.


Det är en person med alias "sara larsson" på mailen som håller på och skickar falska rykten, PM-historik från Facebook och mail från mitt ex's mailkonto till min sambo - enbart i syfte för att "avslöja mig" som en "falsk" person. Jag är tydligen "inte värd tiden". 
Hon påstår även att jag skulle ha gått bakom ryggen på min sambo och försökt vara otrogen och grejer.

Hur FAN kan man vara så dum i huvudet som denna person?! Hon påstår sig samtidigt vara mitt ex, men då jag vet att mitt ex inte skulle göra något sånt så blir man ju fundersam. Jag kan samtidigt helt klart säga att är det mitt ex som håller på så kommer jag INTE reagera snällt på det.

Jag kommer hänga ut personen i fråga som håller på NÄR denne avslöjas. Det är ett LÖFTE. Jag tänker inte ge någon som helst pardon. Jag kommer förstöra personen i fråga.


Sen skiter jag i om personen i fråga tar detta som ett hot. Det är inte ett hot - det är som jag sa nyss - ETT LÖFTE!


Och det som är skrattretande är att hon knappt vågar maila mig - men mailar dagligen min sambo och tror sig vara nån jätteviktig person som ska avstyra "en katastrof" eller hur hon nu sa det. 

Hon har ju ingen aning om hur lyckliga jag och min sambo är i våran relation och att jag aldrig skulle röra en tjej på det viset hon påstår att jag ska.


Jag måste ju få ha tjejkompisar utan att nåt PSYCHO ska ta det som att jag ska vara otrogen så fort jag får chansen. Nej, jag är nu ganska less på hennes jävla fasoner. Och som jag sa, jag längtar till den dagen jag får reda på vem personen i fråga är. Det kommer bli jävligt kul!


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 18 februari 2012 01:26


Black Sabbath ställer alltså in sin konsert till följd av att Tony Iommi kämpar med sin cancer. Vi hoppas ju såklart att han blir frisk och kan faktiskt åka ut på en massiv turné med gubbarna.

Men ersättningsgrejen - "OZZY & FRIENDS" - är ju bara ett spektakel för att försöka lugna ner arga fans (som mig själv). Visst - Slash och Zakk Wylde är bra, men dom är inte ens i NÄRHETEN av Iommi's storhet. Just nu sitter jag och STARKT överväger om det är värt att åka att se "bara" Ozzy.


Känns som att det är en rejäl ripoff mot oss fans. Pengarna tillbaka vore välkommet och ÄNDÅ vara välkommen på giget med Ozzy & Friends vore ultimat, faktiskt.


Som jag sa tidigare, vi hoppas ju såklart ALLA på att Iommi kämpar ned cancern och kan fara ut på turné som vi alla vill ha. Ozzy's ersättningsturné känns bara.... Falsk och ett enda stort fusk.




Get well soon, Iommi. You God among gods!


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 17 februari 2012 14:38


Tonmi Lillman - mer känd som Lorditrummisen "Otus" har gått bort vid en ringa ålder av blott 38 år.


 


Lordi skriver på sin hemsida:
"Our loved friend and bandmate, "Otus" Tonmi Lillman has sadly passed away.
He will be greatly missed and we send our condolences to his family and friends.
Otus, we thank You from the bottom of our hearts for the short time we got

to know you and spend with you together. Rest in peace friend."
 
Tonmi Lillman spelade också tidigare i banden To/Die/For, Sinergy och Ajattara. Han har även medverkat på många andra bands album, då han var en erkänt duktig studiomusiker.
 

Dödsorsak är ännu okänd. 

Av Herr Dunderskägg - 4 februari 2012 20:58


....Thorsten Flinck äger upp Sveriges (hostar, harklar och ser bekymrad ut) "elit" i musik... What just happened?!


Hans bidrag var vackert, poetiskt, förde med sig ett budskap och var riktigt bra i jämförelse med mina förväntningar.

Trodde allt skulle bli.... Ett skämt. Men han gjorde ju riktigt bra ifrån sig.


Sämst var väl ändå... What's their names now again?! Typ... Alla förutom Thorsten!


Dead By GAYpril är ett selloutband. Men har man slut på PR-trick och är lite desperata efter uppmärksamhet är väl melodifestivalen ett strålande sätt att just - få tillbaka lite spotlight på sig, som dom inte haft sen... 2009, det kan kännas som att det var igår, men... 3 år sen det. Du ser ju vilken STRÅLANDE karriär grabbarna haft... Hah! Sicket skämt.


Näe, hårdrockare med bra självförtroende, en trogen fanskara (och då menar jag inte skrikande emoflickor som gråter så fort dom hör nåt med låten och skriker "WOOOOOOOOOOH DET ÄR MIN LÅT!!!" så fort det spelas en av bandets låtar på radion eller nåt uteställe) och som har en karriärbana som inte kräver att man måste "börja om" eller hur jag nu ska lägga det...


Nåväl...


Jag säger: LÄGG NER SKITEN! Melodifestivalen slutade vara en musiktävling på det sena 90-talet, och har nu enbart förvandlats till fjortisarnas våta dröm om att få vara några meter ifrån eller sitta hemma och äta chips och dricka hallonsoda och smsa från sin mammas mobil för flera hundra kronor för att få se sin "idol" (ja, jävlar du....) vinna.
Handlar inte om musiken längre. Det är enbart inriktat på hur populära "artisterna" är som medverkar.


Hela konceptet är ett stort, pinsamt SKÄMT nu för tiden. Som idol... Samma grej!!


Nej, fy fan! Lite HEDERLIG ORDENTLIG BRA MUSIK får avsluta dett inlägg! Sup och svälj, ät en älg!


 


Stay true. Stay awesome. Bottom's up!

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards