Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Hur gick det där till?!

Av Herr Dunderskägg - 4 februari 2012 20:58


....Thorsten Flinck äger upp Sveriges (hostar, harklar och ser bekymrad ut) "elit" i musik... What just happened?!


Hans bidrag var vackert, poetiskt, förde med sig ett budskap och var riktigt bra i jämförelse med mina förväntningar.

Trodde allt skulle bli.... Ett skämt. Men han gjorde ju riktigt bra ifrån sig.


Sämst var väl ändå... What's their names now again?! Typ... Alla förutom Thorsten!


Dead By GAYpril är ett selloutband. Men har man slut på PR-trick och är lite desperata efter uppmärksamhet är väl melodifestivalen ett strålande sätt att just - få tillbaka lite spotlight på sig, som dom inte haft sen... 2009, det kan kännas som att det var igår, men... 3 år sen det. Du ser ju vilken STRÅLANDE karriär grabbarna haft... Hah! Sicket skämt.


Näe, hårdrockare med bra självförtroende, en trogen fanskara (och då menar jag inte skrikande emoflickor som gråter så fort dom hör nåt med låten och skriker "WOOOOOOOOOOH DET ÄR MIN LÅT!!!" så fort det spelas en av bandets låtar på radion eller nåt uteställe) och som har en karriärbana som inte kräver att man måste "börja om" eller hur jag nu ska lägga det...


Nåväl...


Jag säger: LÄGG NER SKITEN! Melodifestivalen slutade vara en musiktävling på det sena 90-talet, och har nu enbart förvandlats till fjortisarnas våta dröm om att få vara några meter ifrån eller sitta hemma och äta chips och dricka hallonsoda och smsa från sin mammas mobil för flera hundra kronor för att få se sin "idol" (ja, jävlar du....) vinna.
Handlar inte om musiken längre. Det är enbart inriktat på hur populära "artisterna" är som medverkar.


Hela konceptet är ett stort, pinsamt SKÄMT nu för tiden. Som idol... Samma grej!!


Nej, fy fan! Lite HEDERLIG ORDENTLIG BRA MUSIK får avsluta dett inlägg! Sup och svälj, ät en älg!


 


Stay true. Stay awesome. Bottom's up!

 
 
Ingen bild

anonym

5 februari 2012 16:54

Säger ju mycket om dej om du nu tycker att Torsten Flink var den som var bäst... En äklig sliskig pervogubbe. Han FÖRTJÄNADE inte ens att vara med i melodifestivalen. Och du. Varför kolla och kommentera om du nu inte anser att det har varit en tävling sedan början av 90 talet? letar efter saker att beklaga och gnälla över eller?

Herr Dunderskägg

9 februari 2012 17:14

Säger det mycket om mig när jag anser att en poetisk och känslosam låt var skitbra?!

Så du har aldrig lyssnat på Jocke Thåström, Tom Waits eller nån annan jazz eller bluesartist/band?! Så alla som sjunger blues och jazz och har passerat 50 är pervogubbar?!

Jag anser inte att det var rätt att han tog programledarn på röven, tvärtom. Och det säger ju mycket om dig som inte ens vågar gå ut med vem du är och kommentera ett inlägg om nånting som du själv inte ens anser nåt om utan bara går rakt på mig som person?! Jaja, det blir nog bra lilla vän... Det blir nog bra ska du se... Du växer nog upp du med till slut.

Jag såg Thorstens låt och 15 sekunder av Dead by Gaypril's låt för att jag och tjejen var och hälsade på hos morsan och farsan. Men jag gick snabbt till datorn sen för att följa elitseriehockeyn.

Jag får väl ha en åsikt om "tävlingen" popfestivalen om jag vill, vad hindrar mig?!
Ska en ANONYM person komma och agera som du gör och försöka få mig att framstå som en idiot när jag inte har gjort nåt fel, utan bara har sagt min åsikt om skiten som borde lagts ner redan på 90-talet?!

Har du inget vettigare för dig än att klaga på mina åsikter kan du inte vara mycket till person. Tyvärr.... Sorgligt nog!

Att jag "gnäller" och "klagar" är väl ändå inte DIN ensak?! Eller har jag fel?!

Jag har min fulla rätt att vädra åsikter och synpunkter på olika saker, utan att personer som du ska komma och gnälla på mitt "gnällande"? ELLER? Nej, tänkte väl det....

Ha're gött...

Var det nåt mer du ville?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards