Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Modebloggare och deras IDIOTISKA logik...

Av Herr Dunderskägg - 16 maj 2012 22:16


Hur, när och var tänker modebloggare när de lägger upp bilder på plagg och tipsar om det som ska vara "rätt och fel" på olika ställen, på olika sätt och i hur de ska bäras i vissa situationer.

Det kan vara att du ska ha rätt kläder när du är i öknen (avd. "Hoppas detta plagg skyddar mot sand!"), eller den bästa "IT-klädseln"...? WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU PEOPLE?! Allvar? Behöver man verkligen ett plagg för att sitta vid datorn? Kalsonger räcker, har jag hört... Även för kvinnor! Boxer är ju allsidiga.


Nu har denna enormt "kunniga" modebloggaren Sofi "tänka snett" Fahrman gått ut och tipsat om "sommarens bästa festivalplagg". Tillåt mig småle... Men, tar man verkligen med sig nyköpta märkeskläder för flera tusen med på festival, så hör man nog inte riktigt dit. Eller ja, det beror ju på vad hon menar med "festival". 
Det kan ju vara en skitkass technofest (som varar ett par-tre timmar) där Stockholmsbratsen sprutar skumpa (köpta med pappas pengar) och beter sig allmänt svinigt (på fel sätt).


Ta dessa plagg som ett bra exempel på fel klädesel för festivallivet...


   


- Bootsen, värda näst intill 3000 jävla spänn!! Allvar? Klampa omkring med dom i leran, lyckat!!


- Långklänning på Sweden Rock eller Metaltown? Längst fram i publiken... Kommer man nånvart? Kan den tjejen ens röra sig ordentligt i sånt fall? Näe... Plus att den är värd bra många hundra... FAIL!


- Jag vet, jag tar med mig ett märkesarmband (värt bra många hundralappar) i silver på festivalen... (avd. "Jag ser gott i ALLA omkring mig... Även på festival!")


- Moccaväska för 700-800 spänn är ju givet på festival. (Avd. "Klart det inte kommer regna nåt!!")


Idiotiskt? Jupp... Kinda!


Hon har dock rätt på vissa plagg, en tischa med snyggt tryck, konstiga solbrillor, jeansjacka, kort-korta jeansshorts och gummistövlar.... Bara det att gummistövlarna HON tipsade om var värda närmare TUSENLAPPEN!!

Näe, tar jag med mig plagg på festival, så är dom väl inte ens värda en hundring per plagg... Kanske 500 spänn tillsammans, allt som allt.


Ja, jävlar du... Modebloggare och deras logiska tänkande... Oh wait, there IS no logic!


Vad tar NI med er på festival (ja, förutom alkoholen då)??!??!?


Stay true. Stay awesome.



 
 
Ingen bild

jeppe

16 maj 2012 23:19

Gissar på att de får mer Cash att skriva om märkeskläder helt enkelt. Detta oavsett vilken kontext de nämner märket.

 
Ingen bild

Micke

16 maj 2012 23:32

Inget mer än det som ryms i en systemkasse.

 
Grimgoth

Grimgoth

18 maj 2012 12:11

Detta tar jag med mig: tält,sovsäck och liggunderlag.
T-shirt samt långärmad och jeans (på mig).
(Blir ju att man köper festival t-shirt där med så man klarar sig)
1-2 t-shirts att byta med ev. en långärmad också, regnponcho och min skinjacka.
Borste tar jag också med mig då jag är långhårig.

Tror detta är allt efter som jag inte fick säga vad som tar meds i alkoholväg.

Givetviss har jag också cash och biljett med mig, men sånt kanskr är självklarheter? :)

Sist men inte minst tar jag med mig själv också.

http://grimgoth.blogg.se

 
Morwen

Morwen

27 maj 2012 23:58

Hahaha, vi kan ju ta med den lilla fjanten till Wacken och visa henne hur de går till! ;)
Lite traditionell "vältas ner i lerpölen tillsammans med tyskar i läderhosen"-bad med, självklart!

http://screamwithme.blogg.se

Herr Dunderskägg

28 maj 2012 08:42

Låter som en sjukt bra idé! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards