Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

MANLIGT!

Av Herr Dunderskägg - 19 november 2012 07:25


Ja, vad är egentligen "manligt"? Var står folk egentligen i sina åsikter?


Är det fortfarande den gamla skolan där kvinnan ska stå i köket, baka, sköta ungarna, städa, diska etc. Medan mannen ska vara ute och hugga ved, gräva gropar med en cigarr i munnen och snacka om hur många brudar man satte på i helgen?


Kanske inte så extremt... Men ja, ni fattar var jag vill komma, hoppas jag?!


Vad är egentligen MANLIGT?!


 

(Det här kan man tycka är manligt... Och det gör jag... Att käka bara majonnäs är manligt och hårt!)


Många skulle nog säga nånting i stil med: "- Det är manligt att slåss, supa, dra av en riktig brakskit." och hålla fast vid sin fantasi om vad en man ska vara. Medan andra har en mjukare ton jämtemot manligheten.


Jag är en av dom som tycker att det är manligt utav helvete att behandla sin kvinna rätt. Ge henne kärlek ur alla aspekter. Om hon så sitter och snoret rinner, iförd mjukisbyxor, nån gammal tröja från 90-talet och håret kanske inte har en av sina bättre dagar. Eller om hon gör sig fin för just DIG så ska du också säga till henne hur mycket du uppskattar henne och älskar henne. Varje gång.


Det är de små orden som gör dig till man. Tänk på det.


Sen den där synen på att kvinnan ska laga maten för att mannen är för lat för att lära sig laga annat än köttbullar och pasta, färdig-pytt-i-panna eller fiskpinnar med potatismos (även om det inte är nåt fel på dom maträtterna) är jävligt kass. En riktig man reder sig själv och fixar riktigt god mat på egen hand när tjejen måste jobba t ex.

Många tjejer tycker det är jävligt sexigt och manligt när en karl lagar mat och är kunnig i köket och inte bara sitter på sitt lata arsle och tar för givet att tjejen ska laga all mat.


Sen är det såklart svårt att vara säker i sin manlighet nu för tiden i och med "kvinnors" (såna tjejer runt 16-30 som går till 95% på utseénde och inte ett dugg på det innanför killens pannben) krav på "oss män". 

"Stor kuk, stora händer, skägg, tatueringar, muskler, magrutor, 185 cm lång (eller längre), en specifik ögonfärg, hår som bara modeller i frisörskataloger har, tydliga käklinjer, perfekta tänder (and the list goes on and on) bla bla bla bla....


Men visst, sen finns det tjejer som uppskattar de små sakerna och inte alls bryr sig om de ytliga aspekterna (visst finns det alltid en LITEN del av ytligheten som alltid kommer finnas där), utan vill ha en självgående karl som vet var han står och så var det med det. 


Glömde såklart HÄNDIGHETEN som den gode Grimgoth påminde mig om. Hur kunde jag glömma...? Händiga karlar brukar gå hem hos tjejer, oftast i alla fall.


(Om ni inte förståt det än, så generaliserar jag rätt brett i detta inlägg.)


Inte många som sätter sig in i männens värld rent känslomässigt nu för tiden. Alla förväntar sig att mannen bara ska vara man. Men det är inte riktigt SÅ enkelt...


Dela gärna med er om vad NI tycker är manligt.


Stay true. Stay awesome.

 
 
Grimgoth

Grimgoth

19 november 2012 10:56

Håller med en del, men du glömde händigheten.
Det är väl också manligt och kan uppfattas som sexigt i kvinnorsögon?

Idéeal finns det alltid med och dom är lika olika som varje person är.
Själv har jag alltid kört på min look genom tiderna och den har faktiskt funkat. ;)

Bra inlägg.

http://grimgoth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards