Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Varför i helvete...?

Av Herr Dunderskägg - 24 november 2012 08:20


Varför i helvete har man frågestunder på sin blogg? Jag fattar det inte...


Var och varannan liten fjortisbrud sitter och har frågestunder där de "svarar på allt", använder sen sina föräldrars pengar att annonsera upp det så det ska synas överallt och får sen betala priset för det.


Sen sitter det såklart snuskgubbar där ute och utger sig för att vara ungdomar i deras ålder och börjar ställa skitskumma frågor. Jag var bara tvungen att kolla upp det där, då Maria kollade upp en liten tjej på 13 år som hade ett inlägg där hon skulle svara på alla frågor.


Där var det frågor om när "de sist kissade på sig" eller "om de hade nån i sin närhet som kissade på sig" och massa såna skumma frågor. Vi var tvugna att gå vidare med detta till nästa blogg där en 12-årig tjej hade haft "frågestund" där man fick ställa "alla sorts frågor". Och otippat nog, samma sorts frågor. Tror det handlade om 2 eller 3 olika alias som frågade den frågan.


Och en tredje, och en fjärde... 


Jag vet att jag tagit upp det här med unga och bloggar tidigare. Men jag anser att det är ett brännande ämne och som borde uppmärksammas.

Det är ju så man blir mörkrädd. Fattar de inte bättre? Och vem i helvete som förälder låter sina 12- och 13-åriga ungar starta upp en blogg som gör att man syns som en offentlig person? De borde i sånt fall skämmas!!


Är föräldrar nu för tiden så ignoranta och dumma att de tror att det ska vara okej för en tjej i den åldern ha en blogg där de lägger upp bilder på sig själva, filmar sig själva och så? Jag skulle i alla fall skämmas om jag hade varit dom.

Och det gäller inte bara tjejer, utan också småkillar runt 10-13 års ålder som har bloggar. Men det är ju oftast tjejerna som får denna sortens frågor och som har störst risk att bli utsatt på ett trakasserande sätt.


Visst, det är "moderna tider" och "alla har ju en blogg" nu för tiden. Men det gör inte saken mer okej för det.


Inte i min mening hur som helst.


Jag kommer, som jag sagt tidigare, ha tydliga riktlinjer vad som är okej och inte okej när jag har egna ungar. Det är inte så svårt att ha koll om de har ett bloggkonto eller liknande. Dags att vakna och bli lite mer uppmärksamma.

De kommer självklart få mer frihet ju äldre de kommer bli. Naturligtvis.


Stay true. Stay awesome.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards