Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Trist att se... Även om det är Gimo.

Av Herr Dunderskägg - 10 februari 2013 13:41


Gimo håller på att förlora ännu en viktig samlingspunkt. Hockeyladan faller isär sakta men säkert... Trist att se.


Först revs "Folkan" ner, Gimos folkets hus, där det för bara några år sen var danser, spelningar, folksamlingar, teater och annat. Nu - ett minne blott.


Nu har Gimo ishall fallit in över sig själv då taket givit vika och snart finns inget av taket kvar. Och för bara ett år sedan, hörde jag något som jag tror inte jag skulle ha fått höra. Men ammoniaktanken som hjälper till att kyla ner hallen hade expanderat såpass mycket att den var en fara för allmänheten som vistades inne i hallen.


 

Gimo Ishall efter takraset...


Enligt personen som uttryckte sig, så skulle den inte hålla mer än ett par år till, men de hade inga planer på att byta ut den. Den hade tydligen expanderat så mycket, så att den tryckt sig igenom en av väggarna den står vid. 


Jag anser att Gimo ishall inte bör få öppnas förrän den är rejält ombyggd. Nya väggar, nytt tak, nya läktare, ny ammoniaktank. Och för personalens skull, skulle jag vilja se en REJÄL uppfräschning av kansliet där det är riktigt nergånget. Slitna träpaneler, gamla datorer som knappt funkar, möbler som måste vara från runt 80-talet.


Synd på en så, egentligen, fin ort. Visst att folket där i det stora hela är - allt annat än normala och friska. Men Gimo har sina guldkorn också, såklart. 


Ishallen har jag många fina minnen ifrån. Och jag vill självklart se att den får en uppfräschning.


Men hur som helst... Hockeyn får ta ett uppehåll från Gimo. Inga mer gig, teateruppsättningar, träffar eller danser i Gimo (förutom i ladan, som också den skulle behöva en rejäl uppfräschning). Men ladan är inte alls samma sak som Folkan. Men fixas inte ladan upp inom en snar framtid (säg 2-4 år) så kommer även den falla isär. Och det med säkerhet.


Tänk er - om ICA skulle försvinna från Gimotorget.

Eller om Sandvik helt plötsligt skulle få för sig att flytta sina anläggnignar utomlands.


Det är ju Sandvik som bär hela Gimo på sina axlar nu.


Gimo faller sönder - bit för bit i ett långsamt men säkert tempo.


Skandal tamefan. Tänk om det hade varit en knattematch när allt rasat in? Eller match överhuvudtaget? Tänk om det hade varit träning eller vad som helst?! Det hade ju för helvete kunnat bli dödsfall. Det är bara ren tur att det inte var nånting när taket störtade in.

SKANDAL!! Skäms på er Östhammars kommun!!


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ingen bild

Morgon kaffe kompis

10 februari 2013 14:48

Vi får helt enkelt flytta hit Alunda ;-)

Herr Dunderskägg

10 februari 2013 14:53

Det tycker jag absolut :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards