Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Jag vill att ni testar detta!

Av Herr Dunderskägg - 3 maj 2010 14:43


Detta är en övning jag fått göra idag, och jag tycker den var lite finurlig och rolig.
Så nu ska vi se hur många som VÅGAR ta detta lilla test. Det är en psykosocial grej som får er att kanske skratta lite och du/ni kanske får lite insikt om hur du/ni ser dig/er som person.


Övning 1.
Skriv upp första djuret som kommer upp i ert huvud, och ge sen detta djur tre egenskaper ni kommer att tänka på rent spontant om detta djuret.


Övning 2.

Gör om samma sak här, som i övning nr 1.


Övning 3.
Upprepa återigen.


Övning 4.

Du går ensam i djungeln, och har ett mål i horisonten du ska nå. Men i din väg står en massiv mur som är både väldigt bred och väldigt hög. Hur tar du dig förbi detta hinder för att nå ditt mål? Du skall ICKE använda dig av djuren du just skrev ner i övningarna innan.


Övning 5.

Skriv upp vad ni tänker på när ni hör ordet "HAVET". Gärna flera förklarande ord, som kommer upp i ert huvud.


Övning 6.
Vad tänker ni på när ni hör "En kopp kaffe / te"? Gärna flera alternativ.


Hoppas så många som möjligt av er gör testet och skriv allt i en kommentar och posta iväg till mig. Hoppas så många av er som möjligt gör testet, som sagt!


Ser fram emot en hel uppsjö av kommentarer, så kommer jag med facit senare ikväll, eller imorgon! Good Luck!


STAY AWESOME!


_____________________________________________

Vid aktivt sex förbränner man 360 kalorier per timme.

 
 
Diddi

Diddi

3 maj 2010 15:05

Men gud vad creepy. Nu visar det här säkert att jag är en psykopat eller något! ;)

1. ZEBRA - cool, snabb, svartvit
2. KATT - Cool, gullig, egensinnig
3. Elefant - Smart, tålig, stabil
4. Försöker antaglien ändå att gå runt...
5. Frihet, oändligt, vackert
6. Frukost

Ser fram emot facit...tror jag ;)

http://diddies.blogg.se

 
Ingen bild

Eleaor

3 maj 2010 16:07

1.Gris - ger mat på bordet, duktig på att äta, får och ger långvariga orgasmer
2.apa - klängig, söt, rolig
3.katt - svart, ger otur, smart
4. Apan klättrar över muren, grisen äter sig igenom hindret, sedan går katten efter.
5. Lilla sjöjungfrun
6. Gevalia, ett oväntat besök

 
Ingen bild

Leesh

3 maj 2010 17:31

1. Pingvin - snäll, ganska tyst, svart och vit
2. Delfin - rolig, kan simma, glad
3. Giraff - lång, smart, äter blad
4. Jag använder alla pinnar som ligger på marken, för att bygga en stege, eller så klättrar jag på trädet, och försöker att hoppa över muren - eller bara gå längst den, och hoppas att den tar slut snart, då kan jag klättra ner igen, och gå till andra sidan.
5. En haj med stora, vita tänder.
6. Små kakor man kan doppa i teet, och äta.

 
Ingen bild

mamma

3 maj 2010 17:42

1.Hund - långhårig, trofast, social.
2.Katt - mjuk, självständig, snabb.
3.Delfin - simmare, klok, hoppare
4. Använder stegen som står lutad mot muren.
5. Blött, kallt, djupt, farligt,vackert, vågor.
6. Fika, vänner, gott.

Blir svaret negativt, så skriv inte det här så alla kan läsa!!! ;)

 
Ingen bild

Elin

3 maj 2010 18:39

1.Giraff- Når långt, respektingivande, handlingskraftig
2.Snigel- Långsam, feg, kan äckla
3.Flodhäst- Kulmpig, grisig, respektingivande
4. Gräver mig under den
5. Rörigt, lömskt, blött
6. Fika!!! Eller att flyga flygplan...

 
Ingen bild

Pixel

3 maj 2010 18:44

hehe hoppas det inte blir ngt dåligt utav det är nu..:P


1. Hund; Tillgiven, generös och människans bäste vän

2. Häst; Ståtlig, vacker, känslosam
3. Katt; Mysig, Graciös och snabb

4. Bygger staplar ngt som kan få mig över den.
5. Blått semester fiska/r båtar fåglar sommar vackert djupt
6. Rast gott cigg vila frukost vänner

 
Ingen bild

mikael jonsson

3 maj 2010 20:32

1. FÅGEL flyger ,snabb, liten...
2. ORM farlig, smidig snabb...
3. BJÖRN stor, klättrar, sover länge..
4. går runt
5. vågor . fisk.djupt sammankopplat runt jorden
6. rast, fika

 
Ingen bild

Lökke

3 maj 2010 22:11

1. Myrslok - hungrig, hårig, konstig
2. Noshörning - klumpig, dålig kondis, omtänksam
3. Elefant - snäll, gosig, barnakär
4. Jag tar en lian och försöker svinga mig över, och lyckas jag inte med det ropar jag på Tarzan.
5. Bofors camping (Tjärnö, Strömstad)
6. En kaffe på 50's (vanliga vardag för min del)

 
Ingen bild

Otto

4 maj 2010 14:38

Lemur – Sprallig, Liten, Framåt
Panda – Lugn, söt, trogen
Tiger – aggressiv, snygg, oförutsägande

Äh de är väl bara att ta sats och börja klättra på muren.. nehe de gick inte.. *kolla runt* oh ett träd! Klättrar upp i trädet och svingar mig i en lian över muren och landar fint på en gren i trädet på andra sidan av muren. Enkelt för ner kommer man alltid! *hoppar ner på marken*

Havet.. Hmm.. Oberäkneligt fenomen som enkelt blir livsfarligt. Oväntade olyckor kan slå till och bli katastrofala. Men likaväl som havet kan vara farligt och något man kanske borde akta sig för. Så dras jag till det, det är de underbaraste som finns. Men kanske är jag bara en vattenperson..

En kopp kaffe är fan underbart. Det finns inget som är bättre! Bara få sitta med en kopp kaffe om kvällen och bara njuta är ju guld värt. Vem kan ens jämföra en kopp kaffe med te. Det är som natt och dag. Kaffe är mystiskt spännande och underbart..
Te är.. smaksatt vatten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards