Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Klagomål - Revisited

Av Herr Dunderskägg - 5 maj 2010 17:07


Jag vet att ni tycker att jag klagar för mycket. Men jag skulle gå omkring och vara grinig dagarna i ända om jag inte fick skriva ur mig massa skit här. Hur skulle ni vilja ha det?! En sur och grinig Daniel, eller en glad och trevlig Daniel?


Valet är väl ganska självklart, right?!


Jag använder min blogg för att få ur min eventuella misshappens och aggressioner jämtemot sådana ämnen eller människor som går mig på nerverna. Eller bara ämnen som kommer upp pga dessa människor och det kanske gör mig en aning pissed off?! Och vad är då bättre, än att bara ordbajsa ur mig allting HÄR?!


Visst, vissa gånger skriver jag en låt om aggressioner och hat och sånt... Men då har det gått jäkligt långt. Men just nu finns det inga aggressioner inom mig, utan i det stora hela bara happy thoughts...


I och för sig så har man ju alltid nötter runtomkring sig som bara MÅSTE ta upp plats och få en på dåligt humör. Men jag tycker jag har lyckats ganska bra på senaste tiden att inte vara allt för grinig på folk. Det gick till och med så bra att jag skrev en väldigt glad låt idag. Men det kan ha att göra med att Joel var här och lirade gitarr med mig en stund idag. Man får så glada vibbar när man får sjyssta och ärliga second opinions om en låt man skrivit... Eller två låtar... Eller tre! Hehe...


Men, som sagt... Har ni klagomål på mina klagomål, går det bra att skicka in en kommentar så ska jag svara bäst jag kan på era åsikter och synpunkter på hur jag ska klaga eller inte klaga. För klaga tänker jag fortsätta med... För det är ju rätt irriterande när folk klagar på mitt klagande. Dom agerar med så mycket dubbelmoral när dom klagar på klagomål. Vissa kanske tycker att "Nej, det är inte klagomål. Det är bara en åsikt...". En åsikt är ett sätt att klaga/argumentera. Hur man än ställer det så klagar man alltid på vad någon annan tycker. För motargumenterar man ett argument som någon ANNAN har, så klagar man ju på dennes åsikt och vice versa... Oj, så konstigt det blev nu! Nåja... Nu har jag fått min dagliga dos av klagande!


Stay awesome dudes and dudettes!


_____________________________________

1 gigabyte är egentligen inte 1 gigbyte, utan 1 miljard bytes.

1 riktig gigabyte är egentligen 1073741824 bytes

 
 
Ingen bild

adde

5 maj 2010 19:56

bara för att man påpekar nånting om någons åsikt är det absolut inte sagt att man klagar på dennes åsikt, tex du har en åsikt och jag säger " din åsikt är så full av skit att den inte ens skulle gå igenom en dyngspridare! Din åsikt är helt värdelös och vedervärdig att jag vill spy så mycke spya att en spypåse inte ens skulle vilja ta emot min spya!!1.. då klagar jag på din åsikt..
om du däremot har en åsikt som jag vet är fel och motargumenterar, gör jag det ju för att jag har rätt och du har fel om det finns en grund som bevisar att jag har rätt, då är det inte klag och gnäll utan bara ett snällt tillrättavisande. bara för att man inte har samma åsikt tex "om du vill slå någon på käften, gör det då, men jag vill inte" är de då ett gnäll, motargumentation eller ett klagande? njeeh, de e bara en personlig åsikt, samtidigt som jag fortfarande låter dej ha och inte försöker avtvinga dej din åsikt bara göra klart att de inte är min åsikt. bara för att man inte håller med betyder det inte att man skiter på någons åsikt, man bara uttrycker sin ärliga och rätta åsikt. men visst vore de underbart om alla kunde ha sina åsikter och att alla bara " jaha, kul att du har en åsikt och nånting att stå för, inte för att jag gillar den, men its up to u typ... att folk sen har klagomål på dina klagomål är inte heller de riktigt säkert, de kan ju faktiskt vara deras åsikter, som du inte behöver gilla!! och gillar du inte deras åsikter och utrycker dej i din blogg om att du inte gillar deras åsikter, så kastar du ju lika mycke åsikter på deras åsikter som dom på dina åsikter.. hänger du me =D

ahja.. de e iaf mina med & motargument, synvinklar och åsikter =)

och nej danne.. inte ta de här inlägget på största allvar.. hade bara lite tråkigt =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards