Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

SVT-sporten. Ett skämt.

Av Herr Dunderskägg - 3 januari 2011 20:59


Hur i hela helvetes jävla idiotins namn kan man sända en SEMIFINAL i en kanal som anses oviktig och som inte alla har?! Det är JVM-semi ikväll mellan Sverige och Ryssland. 


Det roliga var att veckan innan JVM började så var det ett sånt jävla pådrag om vilken STORSATSNING det skulle vara kring JVM. Man skulle sända alla Sveriges matcher, man skulle vara så stora och duktiga. Men eh... Det är SVT vi snackar om...


En kanal som alltid varit duktiga på sport... Fram till för några år sen när man tappade rättigheterna till i stort sett allt förutom typ långfärdsåkning i skidor.

Mer sport än så? Nja, förutom typ... Hästhoppnings och simning. Wow...


Har dom rättigheter till de stora ligorna? Nej. Har dom professionella reportrar? Nja, en eller två kanske. Har man professionella sändningar? Nej, verkligen inte.

Och att säga att man STORSATSAR på JVM och sen är det bara ett stort SKÄMT!?


Man sände INTE öppningsmatchen mot Norge, man sänder inte övriga matcher i JVM, men sänder en SEMIFINAL i SVT24. Vart kommer man sända finalen då? Enbart i SVT-play kanske?! Skulle inte bli förvånad!!


Nej, hoppas tamejfan att man tappar rättigheterna till JVM inom KORT. Att TV4 eller Viasat får ta över sändningarna och har TOTAL övervakning med ALLA matcher!! ALLA matcher i ett VM (även junior-VM av olika slag) är attraktiva. Eurosport sänder ju fan t.o.m U17-EM och VM i fotboll... Det säger en del om att man är lite bättre på sport. SVT borde koncentrera sig på skit som "Stjärnorna på Slottet" och sånt dravel!


Den enda sporten jag kan tänka mig att se i SVT är just skidor. Vinterstudion är det ENDA av värde i sportväg som SVT klarar av.


Fy fan!


Stay true. Stay awesome.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards