Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under december 2010

Av Herr Dunderskägg - 31 december 2010 10:39


Så var då ännu ett år till ända. Ja, och vad har vi lärt oss i år? Mer än jag kan komma på nu i alla fall... Erhm... Nåja, för mycket hjärnceller som skadats eller flytt fältet pga olika anledningar, I guess...


Nåja... Det stundar lite kalasande och massa trevligt folk. God mat och mycket dricka! Kommer bli AAAWESOOOME!! (Som såklart sägs med highpitch-toner!!) ;D


Så, till alla mina trogna läsare, alla ni som läser lösnummer och alla andra jävlar som kommer och går här i min blogg - Have a ROCKING new years eve!!


Vi knäpper första burken tillsammans med partykungen från staterna - Mr. ANDREW W.K!!! Fulare snubbe får man leta efter, men röjig musik kan han skriva (noterbart är att på albumet spelar han alla instrument själv. Och har enbart med sig övriga "bandmedlemmar" på turnéerna.)!! 


Så med detta så citerar jag den gode Andrew:

"We do what we like, and we like what we do!"



Och kom ihåg - drick inte måttfullt ikväll. Bli skitfull!!


Gott nytt och god fortsättning.

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 28 december 2010 19:47


Bästa ölreklamen på TV just nu och kanske - någonsin?! Jag flinar lika mycket varje gång och man får drömma sig bort till sin egen ölkyl... Jag ska SÅ ha en när jag skaffar kåk (ja, beroende på hur stor vill säga)!




Underbar!! Jag skulle nog säga att min reaktion till en sån här ölkyl skulle vara som han längst till vänster. Hoppa, klappa och skrika! Hahahaha!! ;D


Hur skulle DU reagera?!?!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 24 december 2010 12:00


Julafton hann bara bli några sekunder gammal så fick vi garva så vi grät.

Vi hade satt oss i köket hemma hos mor och far. Brorsan och svägerskan är här också. Helt ÅZUM!


På radion blev det nyheter och radioprataren säger: "Det här är ekot, det är nu julafton." varpå morsan skiner upp i ett stort leende och utbrister "GOTT NYTT ÅR!!!" och sen inser hon att, OJ... Det var ju fel grej! 


Garvet lät inte vänta på sig... Om man säger så. Morsans nya klassiker. Hon har en del felsägningar genom åren nu. Men, denna var riktigt rolig.


Tidigare på kvällen var brorsan och Johanna här och fikade och så var det BingoLotto på teven. Dom hade en grej där man kunde vinna pengar genom att hästarna sprang och sånt... V75 och så... Ja, ni fattar...?


Efter sista hästen sprungit så fick man se hur det ångade om hästen och brorsans tjej säger: "Oj, vad varm den är..." varpå brorsan kontrar med "Nej nej, det är kallt ute!" ........ NO SHIT!? xD


Hahaha, underbar familj man har! :D


Näe, skit på er och ha en god jävla jul nu! Det unnar jag er alla.


STAY TRUE. STAY AWESOME!!! \,,/ >.< \,,/

Av Herr Dunderskägg - 22 december 2010 18:29

Nu när snön ligger vit och tjock,
och ingen ännu har bränt Gävles bock.
Så samlas vi alla runt gran och klappar,
som vi har köpt in för mången hundralappar.

Söner och döttrar önskat sig har,
en klapp som är helt oslagbar.
Varje år är det samma visa,
att man köper bästa grejen ska man bevisa.

Frugan eller flickvänner förväntansfullt gå,
vill ju smycken och andra dyra prylar få.
Så för att husefriden skall ligga kvar,
välj en klapp som är rätt uppenbar.

Svärmor och svärfar är ju också på våran lista.
Håll dom på bra humör så slipper ni tvista.
En flaska whiskey till svärfar såklart,
och lite parfym till "kärmor", så hon doftar underbart.

Granen börjar redan att barra,
nu kommer tomten, på verandan det knarra.
På dörren hörs nu ett bultande ljud,
här kommer tomten i sin röda skrud.

Skägget är fruset och glasögon immar,
han har varit ute i så många timmar.
Snön ligger vit på hus och stuga,
tomten efter en värmande sup nu truga.

Klapparna lämnade och glöggen är ljummen,
julefriden nu spridas i alla rummen.
Söner får spel till dator och konsoll,
smycken och kläder till dottern, farsan har koll.

Jag själv vill ha en stärkare och en elgitarr,

en gibson eller fender, så jag kan göra coola arr.

Reta gallfeber på mina grannar,

vrida upp ljudet så dom mig förbannar.


Mot kvällens slut lutar man sig bakåt i sin soffa,
medans barnen nu godiset börjar att roffa.

Men att få dom i säng är sedan lönlöst,

även om försöket var mer än ambitiöst.

Denna tiden på året är spännande och kul,
jag hoppas ni alla får en riktigt god jul.
Men drick med måtta och sköt dig nu,
att bli packad och däcka på julafton, ja det är tabu.

Vänta till julda'n eller nyårsfesten,

då kan ni börja att korka upp resten.

Så fixa raketer och en cigarr så fet,

när nya året är här så är du tung i din planet.



Merry Metal Xmas på er allihopa!



Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 19 december 2010 21:11


Enbart fem dagar kvar till julafton då... Och hur kommer vi i stämning till den? Jo, genom att lyssna på en av de vackraste versionerna på en av världens mest spelade och omtyckta jullåtarna of all time... 


Låten är tagen ifrån en show som kallas "Rock 'n' Roll X-mas Spectacular" som har blivit en stor succé i staterna. På gitarr har vi Paul "Stretch" Diethelm som har lirat flera år med bluesfenomenet Johnny Lang. Vid pianot sitter Ted Manderfeld, som är en av Las Vegas största och mest omtalade showmän. Han spelar även i en duo som kallas "Deuces Wild" som är kända över hela USA och lite till...


Lutar er tillbaka, öppna er en kall julöl, tappa upp ett glas med julmust, sippa på en kopp glögg... Vad ni än väljer att göra när ni kikar på detta, så kommer ni som uppskattar vacker musik att få njuta i fem minuter...



Och OM vi nu (mot all förmodan) inte hörs innan jul. Så, god jul på er och hoppas att ni får en underbar tid med familj, släkt och vänner runt er. Ät er riktigt tjocka och drick med måtta. Juldagen däremot är det fritt fram! ;D


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 17 december 2010 17:23


Ralf Gyllenhammar, frontman i Svenska hårdrocksbandet Mustasch har jag länge sett som en ödmjuk, "go' gubbe" som alltid verkat vettig och trevlig. Träffade honom på Metaltown efter Mustasch's spelning förra året och han var då ruskigt trevlig och ville prata med alla, skriva autografer och sånt.


Hade hans fulla respekt... Tills nu... Nog för att han är full (och faktiskt verkar smått påtänd) när detta händer är det INTE okej någonstans. Som frontman är man en förebild och ska därför bete sig respektabelt, speciellt i intervjuer och officiella uttalanden. 


Kolla på inlägget så ser ni vad jag menar...



Det är Dalademokratens egna Jonas "Heavy" Stentäpp (precis... Han från Hjalle och Heavy) som hade via TURNÉLEDAREN bokat en intervju med Mustasch's gitarrist David Johannesson. Men intervjun blev en fråga lång då Ralf börjar käfta om hur låg nivå Stentäpp har som använder sig av en "Apple" (Iphone) som videokamera.


Till detta skall även tilläggas att på Mustasch's hemsida så skyltar dom om en Mustasch-app till Iphones. Dubbelmoral?


Jag tror INTE att Dalademokratens nöjesredaktion drar ut ett halvt filmcrew för att göra EN intervju efter ett gig på ett lokalt hak...?

Jag ser heller ingen anledning för att Ralf ska bli så innerligt uppretad och arg över nånting. Är han ovan att INTE bli intervjuad? Har framgångarna med bandet stigit honom åt huvudet? Har han fått storhetsvansinne? Leadsinger decease? Man kan ju börja undra...


Jag tycker att Iphonen är ett fullgott alternativ om man ska göra en webbaserad intervju med ett filminslag. Något att klaga över? Knappast... Man ser ju journalister även för de större tidningarna som använder sig av Iphones (och dylika telefoner) vid intervjuer av t ex Reinfeldt osv... Ser ni honom bli förbannad över att en journalist håller en "låg nivå" för att få ett filmklipp till intervjun? 
Knappast!


Nej, Ralf... En ursäkt vore på sin plats. Du är inte större än någon annan. Du har inte rätten att bara pga en Iphone hota någon med stryk. Även om det bara var en "fyllegrej" så är det fortfarande inte okej.


Inget ont om MUSTASCH. Bara Ralf som individ och artist får ta smällen. 

Skämmes tamejfan!!


UPPDATERING:

Ralfs kommentar:

Mina damer och herrar! Jag har ringt och bett Heavy om ursäkt. Under signeringen efter giget blev jag bjuden på en massa shots och sedan i logen förstod jag inte att han var en journalist. Men jag hade en riktig sne-fylla den kvällen. Och minneslucka..


Alkoholens fula ansikte gör sig påmind. En ursäkt är en ursäkt. Stor av Ralf att böja sig för kritiken och med svansen mellan benen be om ursäkt.

Han kanske lär sig nu att man tänker både en OCH två gånger innan man öppnar käften... efter att ha fått i sig såpass mycket alkohol som han nu påstår sig ha fått i sig.


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 16 december 2010 03:13


Får nog ta denna natten utan sömn, så jag kommer i ordentlig dygnsrytm igen.

Drygt... Har sovit riktigt dåligt senaste veckan... Vet inte vad det beror på.

Tänker mycket... Grubblar... Oro... Ångest... Skit!


Men det finns ljusglimtar. Det ska jag inte sticka under stolen med. Jag måste bara komma i ordentlig rytm igen så kommer allt flyta på så mycket bättre. Man får offra en natts sömnlöshet för det. Totally worth it. Taktiken har funkat förr. :)


Mycket kaffe, lite dextropour och typ köpa lite Red Bull. Det blir fint det. ;D


Happ... Vad gör man nu då? Får väl kika på teve tills vidare... Kanske är NÅT av värde på dumburken...? Knappast troligt, men...


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 14 december 2010 18:29


Det börjar lacka emot jul. Och jag tänkte att nu när äntligen bilden blivit uppladdad på bloggen så kör vi redan nu, så slipper man glömma bort det liksom.


Alltså... En liten julhälsning från mig, till er. Mina kära bloggläsare, mina vänner, min kära familj. En lite speciell hälsning kanske... Men... Ska det vara hårdrock, eller ska det vara hårdrock?! ;D



  


Kärlek till er alla och tack för allt stöd

via min blygsamma blogg. Tack tack tack!!





Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards