Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

A new beginning...

Av Herr Dunderskägg - 13 juli 2012 07:00


Varje dag från och med nu är ett blankt papper, redo att fyllas med nya ord, nya äventyr och en positivare anda än vad historieboken kunnat fylla på ett bra tag...


Vi har kommit in i "nya" huset, fått ordning och reda (nåja, något så när i alla fall) på saker och ting. Saker och ting ska fortfarande fixas, men än så länge ser det jävligt lovande ut.


Det är ett litet hus, mitt ute i urskogen, där myggorna lever fritt, katterna får springa ute och musiken får spelas hur högt man själv tycker den skall spelas. Vilken tid på dygnet (helgvis i alla fall) som helst!


Kök, matplats och vardagsrum sitter ihop, en liten toa med dusch, sovrum och en altan som sträcker sig längs med hela stugans baksida. Ingen direkt gräsmatta, men det ska det bli ändring på. Ska låna en rejäl röjsåg av polarn så ska vi röja upp på gården så det blir lite grönytor att spela kubb på och så vidare. Kommer bli riktigt riktigt bra!


 

Litet, men alldeles lagom stort sovrum...


 

Arbetsdelen av köket...


 

Andra sidan, då...


 

Matplats, med nyligen inköpt vitrinskåp...


 

Vardagsrummet sett från matplatsen...


 

Vardagsrum med öppen spis/eldstad...


 

Vardagsrummet med vy ut mot... skogen och altanen!


 

TV/Mediahörnan...


Så, där har ni det. Nya stället. Stormtrivs som fan! Och nu under början på hösten kommer vi även få användning för gäststugan som står längs gången upp till huset. Bild kommer på den när den står klar. Så, vad tycks?


Stay true. Stay awesome.


 
 
Ingen bild

Miira

13 juli 2012 08:08

Rackarns så mysigt vi har fått till det älskling! :D

 
Ingen bild

mamman

13 juli 2012 11:02

Grattis till ert nya boende! Hoppas allt går Er väg nu!! Jättemysig stuga som gjorf för er!!! Kraaam <3

 
Grimgoth

Grimgoth

14 juli 2012 10:45

Ser mysigt ut!

http://grimgoth.blogg.se

Herr Dunderskägg

16 juli 2012 08:07

Oh, it is :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards