Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under maj 2013

Av Herr Dunderskägg - 31 maj 2013 15:28


Jag tycker det är förbannat roligt att läsa att folk vill att jag ska tagga ner på Twitter eller i min blogg när jag ventilerar mina personliga åsikter. 


You know what? That ain't gonna happen... Sorry.


Jag har sagt det förr och jag säger det för sista gången nu. Ni behöver absolut inte följa mig/läsa min blogg om ni inte kan ta att man har åsikter om saker, människor, journalister (nej dom är inte människor, dom är gamar) och annat.


Jag säger gärna min åsikt högt och tydligt. Missköter sig folk, beter man sig oprofessionellt som journalist eller så, så kommer jag säga det till dom att det inte är okej att hålla den otroligt låga nivån som ibland hålls på stora tidningar.


Hur viktigt är det att rapportera om att Cristiano Ronaldos hår? Vad har det med sport att göra? Det kan väl Se & Hör ta hand om? Eller? Har jag fel? Nej, jag har rätt.


Bete dig som en journalist, eller lämna över positionen till någon som sköter sitt jobb och inte beter sig som en skvallerblaske-korrespondent... Åh, just ja. Jag glömde. Aftonbladet/Sportbladet ÄR ju en skvallerblaska.


Sorry. Det föll bort.


Jävla amatörer!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 30 maj 2013 18:58


Det är skillnad på folk och folk hos vissa. Speciellt när det kommer till band och deras "kompis-priser" etc.

För "alla andra fans" skulle det kosta 120 spänn för en tischa (som absolut är ett fair pris för ett band som stagnerat i sin utveckling) av den nyaste modellen. Helt okej. Men det som händer härnäst får mig att tvivla på ifall dom är dumma på riktigt, eller bara är otroligt korkade.


Det började med att ett "fan" kommer in i diskussionen och säger:


"Jag fick ingen tröja förut!"


...och bandet svarar: "Då skickar vi en gammal och en ny till dig kompis. Skriv bara in din adress i vår mail."


(Helt gratis med andra ord)


Samma band som för ett år sen skulle skicka gratisexempel på CD-skiva för att få recension på det nysläppta albumet, plus en tröja.


Har nåt av dom kommit i posten? Nope.

Gör man så? Öppet? Bland fans.


Och de avslutar med: "Nej. Inte till någon annan."


Tack och hej, era slynor. Fuck you, och allt sånt.


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 28 maj 2013 09:41


Alla har vi nog någon gång tänkt ett allvarligt: "Hjälp, nu dör jag..." när man hamnat i en "close call"-situation.


Jag har flertalet sådana.


Jag har blivit klippt av en ambulans sidospegel när de, utan att ens se sig för (utan blåljus) kastade sig ut i en korsning där jag gick. Hann precis undan, men träffades över axeln av spegeln och for i backen. De stannade inte ens och kollade hur det gick, utan åkte fegt därifrån.


En annan gång var i Gimo, när jag och några vänner svängde ut från en mack och föraren var slarvig med att titta vad som kom i trafikväg. När han slutligen inser vad han gjort, tittar han snabbt åt vänster och trycker ner gasen i botten och vi missas med centimeter, av en buss. Ska nämna att baksätet på den bilen inte hade bälten (gammal bil, inget krav). Man var rätt skakis efter det...


Har även åkt i diket i nästan 100 km/h, men som tur var landade vi någorlunda mjukt (inga stenar eller liknande) och jag klarade mig med blåmärken och skrapsår.


Så, man har ju lurat döden några gånger kan man tycka... Bara att hoppas att man lyckas göra det igen, OM det skulle hända igen, att man hamnar i en sådan situation.


Har ni några egna close encounters? Skicka en kommentar!


Stay true. Stay awesome. Stay safe!

Av Herr Dunderskägg - 27 maj 2013 11:15


Jag blir alltid lika överraskad när en Stockholmare (alt. storstads-jävla-människor) uttrycker sig om folk utanför stadens gränser (även om folk i förorter). Det finns tydligen ett universellt ord för alla oss som inte bor i staden/är uppväxta i en stad (även förorterna, faktiskt).


"Bonde".


Wow, jag fattar, vi är inte stadsmänniskor som inte håller på "ert" sportlag eller går på era nattklubbar där det ska vara klädkod varenda kväll. Men jag är hellre en människa som inte har så mycket förutfattade meningar om mina medmänniskor än en trångsynt jäkel som inte kan uttrycka sig ordentligt i språk och skrift.


Ja, jag sa nyss att jag hellre än en lantmänniska än en dum stadsbo. Men generellt (vad JAG märkt) är folk som vuxit upp på landet bättre utbildade och har en hunger att lära som inte en stadsmänniska kan mäta sig med.

Stadsmänniskor kan också vara väldigt bra människor, inget snack... Men sen finns det dom där uppnosiga, snobbiga, bortskämda små bratsen som ser ner på alla andra som INTE vuxit upp i en stad/en stads förort där villorna kostar 3-5 mille per kåk.


Sen gillar jag även dom människorna som lever i en liten bubbla, som alltid varit "bönder", men som helt plötsligt tror att de är finare än alla andra och försöker vara någon sorts översittare, bara för att de börjar umgås med vissa sorts människor.


Allvarligt? En bonde är alltid en bonde. Du kommer aldrig ifrån det. Bara för att du har skjortor från Dressman, JC eller Jack n' Jones, betyder det inte att du är finare. Bara för att jag inte lyssnar på Cascada, Swedish House Mafia eller nån annan dålig technogrupp betyder inte att du är beläst vad gäller "musik". Bara att du är en vanlig Svensson.


Sen dom som tror sig vara finare och bättre, bara för att de håller på Djurgården, AIK, Bajen eller IFK Göteborg?


Väx upp. Bara för att du "tillhör" ett lag (som du själv valt att stötta och självklart inte blivit utvald till) är du inte bättre än oss andra som inte håller på den där gamla klubben med dom många titlarna. 


Men, eh...


I övrigt är jag glad.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards