Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

RISE! - LifeR's debutvideo, ute nu!!

Av Herr Dunderskägg - 24 juli 2013 10:18


LifeR har så äntligen släppt den mycket, mycket efterlängtande debutvideon och kommande singeln "Rise" på youtube.


Rise har attityd från början till slut, och i och med värvningen av basisten "Evil Eddie" har LifeR fått en helt annan tyngd i sitt sound i och med hans rutin och kunnande.

Johan Eriksson på trummorna, har även han blivit en fullgod ersättare till avhoppande Daniel Gimströmer, med sin långa karriär i ryggen och med sin mångfald har han guidat LifeR i rätt riktning tillsammans med Evil Eddie.


Bandmedlemsbytet var nog det bästa som kunde hänt LifeR i det stadiet de befann sig i just då de genomgick förändringarna inom bandet. De var stillastående i sin utveckling och kravlade omkring i ett mörker. 

Men när de nya bandmedlemmarna kom in och fick saker att säga till om, gick man i en helt ny inriktning, fick nya influenser och fick en helt annan inställning.


Man fick en helt ny vilja, man började planera på ett helt nytt sätt; "Vad är bäst för bandet, vad kan vi göra för att gå framåt som en enhet?", allt började helt plötsligt att klicka (inget ont om Daniel eller Tim, de är grymma grabbar båda två) på ett sätt jag aldrig sett LifeR göra tidigare.


Innan Eddie och Johan kom in i bandet, kändes LifeR "kompisvänligt", nu är det full fart framåt, och den som står i vägen... Den blir tillintetgjord. Man måste trampa på tår, för att komma någonvart. Det är DET, som LifeR äntligen har förstått.


Och allt detta speglas på något vis i nya videon och låten, Rise. Passande nog, right? 


Joakim Honkanen har, med stort tålamod, kommit in på en helt egen bana med sin sång.

Hans röst är långt ifrån fulländad, men med putsning, små korrigeringar och ett större självförtroende kommer han göra stordåd. Rom byggdes inte på en dag, så inte heller en unik sångröst.

Joakim krämar ur sig själv mer än någonsin innan i "Rise". Innan har det varit ett strävande att kunna låta som någon annan. Nu står han på egna ben och ger varenda jävel en pungspark när han visar upp sina growl i slutet på låten.


Man kan inte annat än att älska't.


Låten i sig är en en inrökt, öldoftande, whiskeymyskig och svettig hyllning till nittiotalets och det tidigaste 2000-talets hårdrocksera där Entombed, Pantera, Dismember och Soil var bland de framstående inom sina områden. 

Tänk er ett smutsigt kärleksbarn, skapat i en vild orgie de banden emellan... Ja, då skulle ni få LifeR.

Kärleksbarnet har precis lärt sig krypa och har långt kvar till att bli vuxet. Men ge dem bara lite tid.


En stonerorienterad grund, med groove-, slam- och sludgemetal-influenser. LifeR letar fortfarande efter sitt adelsmärke. Men man är helt klart på rätt spår i och med sin nysläppta video. 



So raise your fucking horns, people! Gilla, favoritklicka videon och ge LifeR en subscribe när ni ändå är inne på Youtube och kikar. Ja, och just det. Skruva upp volymen till tretton!


Stay true. Stay awesome.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards