Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Polis polis - potatismos?!

Av Herr Dunderskägg - 28 april 2011 12:08


Uppsala Nya Tidning publicerade igår en artikel angående att polisen kommer skruva åt städet vad gäller att dricka offentligt...


PÅ VALBORG AV ALLA DAGAR PÅ ÅRET!!!


Uppsalas största tradition för studenter och även övrigt folk som kommer från när och fjärran för att fira in våren i STOR (spårad) stil.


Att dom redan de senaste åren varit ovanligt hårda mot folk som dricker har varit skit, enligt mig. Men att dom nu ska hålla på och fjanta sig och sätta dit folk för offentligt drickande med en bot på 500(!!!!!) spänn, är enligt mig det löjligaste jag hört på MYCKET länge! Dom kommer få fullt upp i alla fall om dom ska bötfälla alla som dricker i/vid Ekonomikumparken, Slottsbacken, Stadsparken, Engelska parken, Bryggan, stadskärnan och dylika platsen i Uppsala. Tror dom måste dra in snutar från ALLA polishus i hela Sverige om dom ska klara av uppgiften. 


För om dom nu ska bötfälla offentligt drickande människor, måste dom ju böta ALLA som gör det och inte bara vissa om det nu ska "vara rättvist fördelat"?!
Och knappast att dom kommer lyckas med uppgiften! 


Hårdare tag inför valborg heter artikeln och allt verkar bara bli mer och mer gestapofasoner. Inte nog med att det redan är på tapeten med böter på 800 spänn för att lämna en ölburk efter man druckit upp den, man får ju fan runt tusenlappen i böter för att en polis råkar komma på en med att pissa "offentligt"...


Man blir ju så jävla less på myndigheterna. Och det här med "varannan" vatten?!
Visst att det är ett bra sätt att se på saken, men jag tror det är fler som suckar över det än följer det. Varannan folköl kanske?!


En annan sak ni bör uppmärksamma är lagarna angående husrannsakan, kroppsvisitation och pissprov på Flashbacks forum. Där hittar ni allt som ni behöver veta angående de frågorna (länk).

Misstolka mig inte, det är jättebra att dom vill få undan allt mer ungdomsfyllor och våldsbrott och sånt. Det är mer en rädsla jag har är att polisen ska börja spela Allan och ge sig på även dom som sköter sig snyggt och faktiskt kör på en stabil fylla och håller sig i skinnet. Nåja, tiden lär utvisa och förbannade kommentarer på Facebook, I guess... 


Näe, jag kommer fly fältet och spendera min Valborg med öl och brännboll och sånt skoj i dalarna istället!! Fuck you, Uppsala!! ^^


Stay true. Stay awesome. Stay very, very drunk this weekend!! ;D 

 
 
Jenny

Jenny

28 april 2011 13:32

Jag tycker det är lite fel att bötfälla alla, så håller med dig delvis. För det finns många som dricker, som gör det på ett snyggt sätt och inte blir för fulla. I ett sådant läge tycker jag att man på valborg, trots lagen, ska se mellan fingrarna när det gäller dessa människor. För de som är för unga och dricker och de som är alldeles för fulla så tycker jag att det kanske är på sin rätt med böter och uthällning av alkohol.

http://jennyam.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards