Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under januari 2011

Av Herr Dunderskägg - 31 januari 2011 15:43


Ja ja... Jag vet... Det är 4 dagar kvar till helg. Men, man kan ju alltid tagga redan nu?! Eller hur?! Det är ALDRIG för tidigt för att börja tänka på en kall öl på krogen.

Eller är det alkisvarning nu?! Neeeej, så illa är det inte! :) Har ju varit nykter två helger i rad nu. Thumbs up!


Men, ett litet tips till er som inte gjort Tequila Suicide. Och som heller aldrig hört talas om det. Inga instruktioner behövs, för dom blir så tydliga i videon nedan, så det är bara att tuta och köra efter att ni sett detta. ;D


Och just det... Gör ni det, vill jag fan ha bild/videobevis på det! Skicka dom till mig, eller lägg upp på youtube, bloggarna eller whatever.

Ett högljutt skratt på andras bekostnad är det näst bästa garvet man kan få! ;D




Kommentarer är egentligen överflödiga vad gäller denna videon. Sanslöst roligt i mitt tycke! Kan inte sluta flina när jag ser denna idioten in action!


Skål på er!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 31 januari 2011 13:37


Inleder inlägget med följande kommentar, som skrevs på mitt inlägg "Five days to go..."!


Hej, mitt namn är Ted Manderfeld, och jag är pianist i videon du postat. Jag använder Google för att översätta min engelska till svenska, så jag hoppas att ni kan förstå mig. Jag ville bara tacka dig för att skriva om våra överlämnanden av Silent Night från vår "Rock n Roll Xmas Spectacular"


Vi är mycket stolta över detta arrangemang och hoppas en dag du kan komma och se showen live i USA.
Jag hoppas att din jul var fantastiskt och du hade ett Gott Nytt År också!

Gud välsigne!
Med vänliga hälsningar,

Ted Manderfeld "


Vad säger man?!


Nu har man blivit uppmärksamma ända borta i staterna. Man kanske ska börja med en engelskspråkig blogg istället?! Man kanske når ut till fler då?! Jag är mäkta stolt över att ha fått en kommentar från en så duktig pianist och så känd musiker. Ted Manderfeld har varit känd i USA i årtionden, och kommenterar MIN blogg!!


...HUR COOLT ÄR INTE DET?! ;D


And hey, Mr. Manderfeld! Google made an excellent job at translating your comment. Your message was read loud and clear. Thank you, and cheers man!


Här har ni en direktlänk till inlägget, där ni även kan se kommentaren:

http://captainawesome.bloggagratis.se/2010/12/19/4177563-five-days-to-go/#kommentarer


Awesome, är bara förnamnet! Legendary är dess efternamn!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 27 januari 2011 15:04


Har ju rätt stora funderingar på att låta spara håret i ett par år (och toppa det regelbundet under tiden såklart) och låta det bli rätt långt. Finns nog fler som är EMOT det, men jag måste ju testa. Right?!


Hade typ axellångt senast den begav sig. Men, jag klippte av mig håret. Mycket på grund av att jag färgat det och så. Det blev jävligt slitet på nåt vis. Nu ska jag ge fan i att färga det och bara låta det växa. 


  

Såhär såg man ut i Maj 2010.


 

Såhär ser jag typ ut nu. Jag har mer skägg nu. Men ja...

Jag vill nog spara ut håret rätt rejält långt. Och skaffa mig ett helskägg till det. Fan, vad hårdrock! ;D Ska man vara frontfigur i ett band t ex så måste man ju se stilig ut! ;) Hahaha...


Som sagt. Finns nog fler som tycker att man ser bättre ut i kort hår. Men nu orkar jag inte bry mig så mycket faktiskt. Spela roll om folk har fördomar mot killar med långt hår. Det har alltid funnits så SJUKT mycket fördomar speciellt mot sånt. Och tatueringar och piercingar och sånt... Varför?! Nåja... Den diskussionen tar vi någon annan gång!


Nu ska jag koka nudlar och sen städa lite. Och boka tvättstugan...! KAH-POW!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 25 januari 2011 18:20


Har lirat in en ny låt tillsammans med herr Svante Rosén (leadgitarrist i nya bandprojektet). En ballad som har väldigt mycket 80-talsinfluenser, men än så länge är det en skiss av vad som komma skall.


Denna låten kommer bli så jävla mäktig när den blir inspelad i studion i vår. Kommer bli ordentligt basljud, fler lager med gitarr, lite fiol, flertalet sångstämmor, trummor osv osv...

Den kommer bli en riktig sista-dansen-på-högstadie-discot-låt! ;D


http://dl.dropbox.com/u/3620663/I%20was%20a%20fool.mp3


Här kan ni höra och sen när ni lyssnat klart, ge gärna kritik och synpunkter. Har ni några visioner om låten?! Vad skulle vi kunna använda mer? Hur skulle vi kunna använda det för att maximera potentialen?!


Som sagt, den är i demoversion. Så, missar och sånt förekommer.


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 24 januari 2011 17:43


Ja, men hej. Jag vet jag vet, ni har saknat mig. Men now I'm back!!! 
Och mer ivrig än nånsin ska ni veta! 


Har haft NOLL skrivlust och total blockad i hjärnan vad gäller kreativt skrivande senaste månaden. Men nu jävlar har jag en hel del att komma med och det kommer att dyka upp inlägg nästan dagligen nu känns det som. 


Mycket musik, mycket nyheter angående bandletandet och så vidare...


Men idag vill jag hylla det svenska metalbandet (och lite utav mina husgudar, faktiskt...) SPARZANZA!!!


Medlemmar i bandet är:
- Fredrik "Washburn" Weileby, sång.

- Calle Johannesson, gitarr.

- Anders "Mr. Evil" Åberg, trummor.

- Johan Carlsson, bas.

- Magnus Eronen, gitarr. 


Sparzanza är i dagarna aktuella med ett albumrelease. Folie á Cinq är namnet på kommande albumet. Dom släppte nyligen första singeln "Temple of the red-eyed pigs" och den raketsköt sig upp på iTuneslistan, den ligger även på förstaplats på finska radiostationen "Radio Rock"!


Bandit Rock var även först att spela den på radio. Så Sparzanza har, minst sagt, fått rejäl skjuts med PR till kommande albumreleasen. Och jag tror personligen att det kommer bli bättre än allt annat dom släppt (och då var deras tidigare album RIKTIGT JÄVLA BRA!!). 


Jag vill bara säga grattis till framgången till er boys. Jag hoppas att turnén börjar bra och att ni rockar röv hela vägen in i kaklet!! 




Här ser ni senaste videon och singeln Temple of the red-eyed pigs. Sparzanza bara växer och växer. Dom blir bara bättre och bättre. Världsherravälde nästa?! We'll wait patiently for what may come...


Rock on för fan!!


Stay true. Stay AWESOME! 

Av Herr Dunderskägg - 3 januari 2011 20:59


Hur i hela helvetes jävla idiotins namn kan man sända en SEMIFINAL i en kanal som anses oviktig och som inte alla har?! Det är JVM-semi ikväll mellan Sverige och Ryssland. 


Det roliga var att veckan innan JVM började så var det ett sånt jävla pådrag om vilken STORSATSNING det skulle vara kring JVM. Man skulle sända alla Sveriges matcher, man skulle vara så stora och duktiga. Men eh... Det är SVT vi snackar om...


En kanal som alltid varit duktiga på sport... Fram till för några år sen när man tappade rättigheterna till i stort sett allt förutom typ långfärdsåkning i skidor.

Mer sport än så? Nja, förutom typ... Hästhoppnings och simning. Wow...


Har dom rättigheter till de stora ligorna? Nej. Har dom professionella reportrar? Nja, en eller två kanske. Har man professionella sändningar? Nej, verkligen inte.

Och att säga att man STORSATSAR på JVM och sen är det bara ett stort SKÄMT!?


Man sände INTE öppningsmatchen mot Norge, man sänder inte övriga matcher i JVM, men sänder en SEMIFINAL i SVT24. Vart kommer man sända finalen då? Enbart i SVT-play kanske?! Skulle inte bli förvånad!!


Nej, hoppas tamejfan att man tappar rättigheterna till JVM inom KORT. Att TV4 eller Viasat får ta över sändningarna och har TOTAL övervakning med ALLA matcher!! ALLA matcher i ett VM (även junior-VM av olika slag) är attraktiva. Eurosport sänder ju fan t.o.m U17-EM och VM i fotboll... Det säger en del om att man är lite bättre på sport. SVT borde koncentrera sig på skit som "Stjärnorna på Slottet" och sånt dravel!


Den enda sporten jag kan tänka mig att se i SVT är just skidor. Vinterstudion är det ENDA av värde i sportväg som SVT klarar av.


Fy fan!


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards