Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Angående novellen....

Av Herr Dunderskägg - 27 maj 2011 15:51


...fick en kommentar att jag skulle komma på en grund. Men det som är hela grejen. Jag vill ha idéer ifrån ER. LÄSARNA, liksom.

Ni får namnsätta karaktärer och även komma med förslag med namn till huvudrollsinnehavaren (ja, det blir en kille 20-30 år gammal/ung). 
Ni kan även komma med idéer hur han ska se ut, hans personliga drag och hur han är som människa i övrigt. 


Ni får även komma med idéer om vad som ska hända honom så skriver jag novellen grundad mer på ERA idéer. Ni ska interagera så pass mycket det bara är möjligt.

Vill ni att han ska möta på vissa människor eller göra vissa äventyr, så skriv för tusan! Denna novellen kommer jag tillägna ER, som läser min blogg. Ni som håller bloggen vid liv. Hade ni inte följt bloggen och intresset varit såpass svalt hade jag lagt ner bloggen för längesen. Men intresset ligger rätt stabilt hela tiden och det gör mig JÄVLIGT glad!

Så kom igen nu. ÖVERÖS MIG MED IDÈER TLIL NOVELLEN! :)

Until we meet again...

Stay true. Stay awesome. 

 
 
Miss Piggy

Miss Piggy

29 maj 2011 20:07

Ookeey... en idé som jag har...; En wannabe-rockare.. i sina bästa år, 30-35 kanske. Har allt men har fått veta att han är sjuk i nån cancer, leukemi el liknande. Han har levt rövare innan detta(sex, drugs 'n rock osv) och plötsligt har han fått en 'dödsdom'. Hur han hanterar detta. Tillbakablickar. Vill göra alla misstagen ogjorda genom att be om ursäkt till de han har gjort illa/utnyttjat på olika sätt. Men när han har förlikat sig med att hans sjukdom dödar honom i förtid får han beskedet att han inte är sjuk och därigenom fått en andra chans.. Kan det vara nåt?

http://piastina.blogspot.com

Herr Dunderskägg

29 maj 2011 20:13

Det låter ABSOLUT intressant. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards