Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Herr Dunderskägg - 13 maj 2011 14:55


Idag skulle min morfar ha fyllt 90 år. 


Tårar rullar ner för kinden till tonerna av Josh Groban - To where you are och när minnena kommer när jag börjar tänka på barndomen och stunderna hos morfar.


Vi fick alltid en femkrona som vi fick köpa glass eller så för. Eller så sparade vi de och köpte nåt lite större senare. 
Han satt ALLTID vid samma plats vid köksbordet. Ofta med en kaffekopp i handen och tuggade på en bulle och berättade historier och anekdoter.


Jag saknar den tiden. När man lekte inne i salen eller satt och gungade i hans gungstol utan att få den att välta... :)


Tack för alla fina minnen vi fick av dig morfar. Även om du inte var dig själv sista åren så är du alltid MIN morfar. Och inget kommer nånsin ändra på det.


   Vila ses i Nangiala, morfar...!


*tårarna rinner*

Av Herr Dunderskägg - 13 maj 2011 14:01


Varför lägger folk såna här saker i en lista egentligen?! Varför ska man skriva eller visa en låt man hatar?! Jag har ju redan haft en... Så jag hänvisar er dit. Inte för att det är ett band, utan en "artist"...

Nej, kändes lite upprepande detta. Så hänvisar er till Dag 2 ... 

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 13 maj 2011 13:52


Ehm.. Glömde att blogga igår. Dååååligt av mig. I know...

Oh well... En låt av mitt favoritband?! Jag har MÅNGA favoritband. Men ett som hängt med under lång lång lång lååååååång tid är partypunkarna The Offspring!

Dom har helt enkelt hållit en jävligt bra nivå under alla år och varit jävligt jämna vad gäller att släppa bra låtar och album. Så inget tvivel om att The Offspring får vara med på min lista och såklart som ett av mina favoritband.

 
Och nu när sommaren ändå lurar runt knuten, så passar denna låten JÄVLIGT bra!

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards