Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Herr Dunderskägg - 2 december 2011 22:09


Rätt stilig om jag får säga't själv!

Tack till syrran som tog sig tid att kirra den.


Besök henne gärna på http://www.nattstad.se/freaky! En blogg om lite allt möjligt.


Cheers sis!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 2 december 2011 19:43


Blev tipsad om Amerikanska bandet Impelliteri och hittade en låt där jag direkt hörde nåt jag både gillade och INTE gillade... Jag är ett fan av de lite äldre In Flames-plattorna och denna låt gav mig direkt en hint om plagiat, då denna låt i fråga släpptes 2005.


Låten heter "The Kingdom of Titus" och är med på "Pedal to the Metal"-plattan (som såklart finns att höra på Spotify:Impellitteri – Pedal To The Metal). Men den är sjukt lik Göteborgarnas "Pinball Map" rent intromässigt och även versmässigt, rent instrumentalt sett. Refrängen skiljer sig och bridgen och så, men....


Ja, lyssna själva och avgör...



Och lyssna sedan på Pinball Map så hör ni vad jag menar... Visst, det skiljer lite vad gäller slingan på gitarren på Impelliteri's låt. Missta mig inte, jag tycker den är grym och svängig. Men det känns som att de borde vetat om detta då In Flames inte direkt är några duvungar på den internationella scenen.



Nå?

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards