Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Summering av 2013

Av Herr Dunderskägg - 31 december 2013 10:37


2013 var inte det bästa året i mitt liv. Det ska jag säga.


Det var mycket tårar, mycket idioti och hemska människor man mest kommer minnas från detta året som gått.


Vi fick reda på att vi bodde i ett mögelinfesterat hus och blev därefter väldigt sugna på att flytta.

Vi hade länge misstänkt att så var fallet iom trötthet, huvudvärk, astmaliknande symptom, etc...


Det tog ett tag att hitta rätt, men vi gjorde det. Vi bytte upp oss från 48 till 61 kvm, men fick lämna ifrån oss våra underbara, älskade katter. Det tog hårt, måste jag säga. Det var ju våra bebisar, våra små underbara lurvbollar.


---


Så, där var det förstås väldigt tungt. Men det var långt ifrån det värsta jag gick igenom under 2013.


I våras förlorade jag min farmor efter en lång tids sjukdom. Hon hann med ett långt och kämpigt liv, men också ett liv med mycket glädje och skratt. Du kommer alltid vara saknad, lilla du. 91 år gammal hann farmor Mary bli.

Tungt, men ändock väntat. Så det var med ett lättat hjärta vi gick på begravningen. Du fick äntligen förenas med farfar efter så många år isär. Vi kommer alltid minnas ditt ljus, din värme och din givmildhet, kära farmor.


---


I Augusti fick jag ett samtal jag aldrig önskar jag fått. Ett samtal som satte mig i chock. Jag ville inte fatta vad du sa. Jag ville inte fatta vad som inträffat.

- "Farbror Stig är död..." 

- "Vad fan säger du?!"

- "Han är död...."


Jag la på. Sjönk ner i soffan. Maria (sambon) tittade på mig och förstod direkt att något var galet. Hon ringde direkt till sitt jobb, sa att hon stannar hemma. Allt för min skull. 
Maria, du anar inte hur tacksam jag är för allt du gör för mig. Utan dig hade jag inte tagit mig igenom detta år.

Det var en fantastiskt vacker begravning, trots en tryckt stämning med otrolig sorg och smärta. Än idag sitter jag här och gråter när jag skriver detta. En klump bildas i halsen och allt blir bara svårt.

Det är så hemskt att faktiskt inse att du är borta, älskade farbror. Du rycktes ifrån oss för fort. Och om du bara anade vad som triggades av din död, så skulle du skämmas och vända dig i din grav. 


För alltid älskad och saknad. Du lämnade ett stort hål efter dig.


---


Hur fan kan man vara så girig, sån idiot, att man vill bestjäla sin lillebror på det viset som du vill? Du visste att Stig hade pengar och saker som kanske skulle vara av något värde. Och nu vill du inte att dina syskon ska ha några pengar så du försöka skimma dom på lösören, bilpengar och en fastighet, bara för att du är kärringstyrd och har en ratt i ryggen. Ditt fega jävla kräk. 


Är det såhär du vill bli ihågkommen din dumma jävla råtta?! Är det såhär du vill att dina barn ska minnas dig?

Som en girigbuk som hellre gör narr av sin döda brors minne än sörjer och beter sig som en normal människa?


Din infantila, värdelösa, skithög till människa. Och dig ska man vara släkt med? Nej, USCH!!

Ta du ditt pick och pack och DRA ÅT HELVETE!!! 


---


Bara månader efter skakades vi av nästa tragedi, en god vän till familjen gick bort, bara 37 år gammal. Har ni sett "Allt för Sverige" vet ni kanske vem det är. Hon var släktforskare av rang och var högt ansedd av folk inom den branschen. En kvinna med stort hjärta, god vilja och enorm styrka att genomföra alla sina projekt, trots svårigheter i och med en medfödd sjukdom som tärde på henne.

Men det var i slutändan en elakartad sorts cancer i ryggraden som tog ditt liv. Hon lämnar efter sig 2 barn och en sörjande make.


FUCK cancer, säger jag bara.


---


I November fick vi besök av svärföräldrarna. Högst oväntat att de skulle komma ner eftersom vi bestämt att vi skulle kika upp till julfirandet. Men det tog fart på inredningen av lägenheten i alla fall, då svärföräldrarna köpte på sig en jäkla massa grejer till oss och drog el till lampor, fixade gardiner och allt möjligt. Stort tack ska dom ha, för det.


---


Så vid jul åkte vi upp till Hökmark (5 mil söder om Skellefteå) och firade sen jul i Ursviken (Skellefteås största förort) hos Marias syskon med respektive familjer och släktingar.

Ovant, måste jag säga. Det var första gången någonsin jag firade jul utan mina föräldrar inblandade.

Första gången jag inte fick se hela Kalle Ankas jul, också första gången vi inte firade jul på ett och samma ställe, utan på två.


Så, ja... Det var lite annorlunda i år. 


Nyårsafton kommer firas med nära vänner, kära bekanta och en tvårättersmiddag med tillhörande dryck.


Det kommer bli MYCKET trevligt. 


---


Så, ett gott slut och ett gott nytt år till er alla läsare.

Stay true, and stay awesome my friends. Captains' orders.


Skepp och hoj!

 
 
Ingen bild

Madeleine

31 december 2013 14:09

Vilket tungt, jobbigt år ni har haft, så mycket sorg... Önskar dig och hela familjen ett gott 2014 och hoppas ni bara får uppleva fina saker året som kommer. Kram från oss! / Kusin mandelän med familj <3

Herr Dunderskägg

31 december 2013 14:12

Tack underbara kusin!!

Hoppas du slipper ramla i trappor och slå dig gul och blå (how patriotic of you) och att din familj får ha hälsa och styrka. :)

Massor av kramar till er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards