Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Smärtsamt fast ack så kul...!!

Av Herr Dunderskägg - 25 juli 2009 20:12


Ännu ett rep med grabbarna, och det går bara bättre och bättre för varje gång nu, ja förutom att mina fingrar tar enormt mycket stryk av trumpinnarna.
Har stora blåsor på båda pekfingrarna, men jag antar att man blir härdad efter en tids spelande. Men jag ska ändå köpa något slags skydd för fingrarna... Antingen tejp eller någon sorts cykelhandskar, annars kommer jag få blåsor heeeela tiden...

Men vi körde i alla fall igenom låtarna idag, och spelade in dom, plus en svensk version på Napalm Death's "You Suffer"... 3 sekunder med bara massa oväsen! Haha! :)

De låtarna vi spelade in så var det "Die die my darling", "Somebody put somthing in my drink", "Halloween" och "Stuck in the meatgrinder".... Den sistnämnda är en låt jag skrivit, och satan sånt ös vi hade på den!! Knappt så man hann med att lira! Haha, men det är så det ska va... Röj och ös från början till slut...

Vi började även fila lite på min och Svenskens ballad "As I Lie Dying".. Men stämningen blev så deppig och nere när vi hade kört den litegranna, och dumma som vi var så avslutade vi med en lugn låt. EPIC FAIL!!

Sådant ska man börja med, och när man känner att det är påväg utför, då röjer man loss ett tag, för att bygga upp det hela igen!
Nåja, lyssnade lite på en av låtarna, och det låter så härligt skitigt och väldigt garage över det hela... Riktigt nice!
Man får den där tidiga "Misfits-känslan" över låtarna! Jag bara ryser, är så glad att vi kommit igång ordentligt nu! Men vi måste ju ha många fler låtar, och vi har några på lager som kommer komma de kommande 2-3 repen som vi ska sätta!


Det är två låtar som är lite tyngre, plus två ballader vi ska sätta!

Kommer bli helnice!! Nåja, ska väl sitta och kika teve och bli tjock ikväll, händer ju inget annat då jag inte kan ta mig till stan... Har ingen större lust att slänga ut 80 spänn på bussresa... Sorry alltså...

Nåja...

[Over 'n' Out!]

 
 
Ingen bild

Michaela

26 juli 2009 16:19

Du är väl redan lite småtjock?
och 80 spänn är inte mkt pengar...

 
Ingen bild

Pixx

30 juli 2009 23:32

du e inte tjock daniel och är man arbetslös är 80kr mkt pengar michaela

 
Ingen bild

Ledde

2 augusti 2009 22:09

Håller med Pixx jag!!!! Smart att skriva sitt riktiga namn i signatur föresten!! Hihi.. IQbadboll ;)
Love U Bro!!!

 
Ingen bild

miamarie

6 augusti 2009 13:05

Ja jag håller med Pixx o Ledde!!
har man pengar är 80 kr inget alls...men är man arbetslös är det en förmögenhet..många liter mjölk kan det bli!!
Sluta kommentera andras utseende tack!!!
kram love you!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards