Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Herr Dunderskägg - 10 november 2009 13:58


Nåja... Advent närmar sig med stormsteg. Det är bara 3½ vecka kvar till första advent, och då kommer första "pyntet" upp. Måste fixa julgardiner, och så kommer adventstakarna upp i mina fönster. Snart är det även dags för stora adventstädningen. Och då menar jag STORSTÄDNING!! Det ska plockas ordentligt, kasta allt onödigt, damma, dammsuga och svabba alla golv!


Sen blir det julbak och julpyssel hemma hos Linn och Ante, och då är det pepparkakor och lussekatter. Vi funderar (i alla fall jag och Linn) också på att åka och kika på någon julkonsert innan julafton. Det vore väldigt väldigt mysigt!
Luciatåg måste man ju också se i år, men var? Funderar på att kika på Brux årliga Luciatåg. Det brukar faktiskt vara rätt mysigt, och så är det ju nära med! Men det beror ju helt på hur jobb-situationen ser ut också...


Sitter just nu och lyssnar på julmusik och myser lite. Jag får så länge det inte är någon snö på backen, fantisera lite och längta. Jag vet att jag är en aning tokig i julen, och jag är lyckligt lottad som har en flickvän som är lika mycket tokig i julen som jag är. Så julpyntet kommer hänga i kaskader överallt!
Vid första advent åker ljusslingorna upp på uteplatsen, och förhoppningsvis ska jag försöka fixa en adventsgran att ha på uteplatsen med... Måste fixa lite allt möjligt... Tur jag kommer ha mycket pengar att röra mig med, även för att köpa juleklappar. Får väl inte bli så dyra klappar i år, men det är väl tanken som räknas right? Nånting man kan ha användning för, brukar väl funka bäst?


Funderar på att skriva en jullåt med... Har aldrig riktigt fått ihop en, men jag är ju bättre på att skriva låtar nu för tiden än vad man var förr i tiden. Men det är så svårt att skriva låtar nu för tiden, speciellt jullåtar då det finns en hel uppsjö av julmusik redan. Man är ju alltid rädd att skriva låtar som låter som någon känd låt som redan finns...
Det blir säkert bra, håll tummarna!


44 dagar återstår till julen, och om 52 dagar har vi ett nytt år med... Herrejävlar vad tiden går fort... Nyss var det ju sommar?! Eller somnade jag till bara? Jag hoppas jag i alla fall får en liten julafton med min tös också. Vore underbart! Tycker om dig min lilla jultoffel.

PS. Grattis tlil jobbet mamma! Wohoo!
 


_________________________
"Christmas is a time when you get homesick,

even when you're home"
- Carol Nelson

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards