Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Herr Dunderskägg - 29 november 2009 17:31


...jag har varit snäll i år och skötsam och duktig och allt sånt. Jag har tyvärr inte ätit min broccolli, och jag har heller inte ätit någon spenat. Men jag har ätit morötter, gurkor och tomater, så jag får hoppas jag väger upp med det...?

Näe, skämt å sido. Men ja, det börjar ju närma sig jul. Det är ändå första advent idag. Det är lite drygt tre veckor kvar till julafton, och ja. Jag har inte köpt alla julklappar än. Och jag har inte direkt mycket pengar att köpa det för heller. Men det ordnar sig. Har alltid ordnat sig förr, så det kommer ordna sig denna gången också!

Nåja. Över till MIN lilla önskelista! Alla mina små bloggläsare får gärna ge mig julklappar med. Jag tackar och tar emot. [Stort leénde]

* Vin / Whiskeyglas
* Presentkort (IKEA, Jysk osv.)
* Kläder (Skjortor, Jeans, T-shirts, Hoodtröjor)
* Pengar
* DVD-filmer (Nya som gamla filmer / Samlingsboxar)
* Capodaster
* Sängkläder (Överkast, lakan, påslakan, örngott)
* Kuddar (Till soffan / Sängen)

Jag tar emot gåvor via post och kuvert med pengar är mer än välkommet. Hehehe... Jag kan även ta emot julklappar via bussfrakt. [Flinar]
Närå, som ni nog alla förstår, så skämtar jag. Or do I?

Sen börjar man fundera lite över vad som kommer hända på nyår, eftersom det bara är 4½ vecka kvar, så tycker man väl att folk BORDE börja planera något. Men som vanligt är väl folk för oorganiserade för att planera så långt i förväg. Varför är det så att INGEN någonsin kan planera en stor gemensam fest, hyra lokal eller dylikt? Fatta vad kul det är! Lite knytaktigt. Ta med egen mat och dricka, sitta ner och käka tillsammans, och sen ha dans på det?!

Det var nära förra året att det blev så, men i elfte timmen så backade alla ur och det blev en fest långt upp i skogen. Visst, helt ok nyårsfest. Men det hade kunnat vara bättre. Så det vore enormt kul om flera kunde gå ihop och anordna en sjysst fest i någon lokal eller dylikt!

Nåja, gäller att inte hoppas för mycket på någon stor fest. För planerna kommer ändå skita sig.

Näe, nu blir det teven. See ya'll later, aight?

______________________________
"Blanda här en stark och stor. Nu bara på dig själv du tror.
Men när du innehållet tömt, har du hela julen glömt."

- Julrim: Grogg-glas

Av Herr Dunderskägg - 29 november 2009 01:39


Tjena hejsan alla små trogna bloggläsare!


I'm back efter the adventures of the helg..! Och jäklar vad jag har citat att bjuda på! Hela kvällen var fylld av citat som hämtades från krogen, efterfesten och ifrån idag.
Efter en mysig middag och lite Idol-tittande (hör och häpna), så ringde Alex mig, för att dom skulle till Skutskär och jag skulle tydligen med. Jag blev lite fundersam över varför dom skulle till Skutskär. Så dom sa att det var lite brudar som hade bjudit dit dem. De skulle få skjuts och grejer, och de skulle hämta upp mig, trodde jag. Alex drev med mig säkert 5 minuter innan han avslöjade båget. Jag gick på det totaaaalt. Jag är så sjukt lättlurad!


Nåja, vid 21-tiden drog jag mig till bussen för att sen gå på Bullit med grabbarna grus!


Det var jag, Alex, Jocke, Jocke (ja, det var faktiskt två stycken), Björta, Mörta the King, Golden, Jonas, Per och sen på krogen så träffade vi på ytterligare kändisar som vi hängde lite med. Nåja, hängde på Bullit hela kvällen. Men jag hann bara sitta still vid andra bordet i 5 minuter innan jag fick en hel öl över mig! Ingen bra start på kvällen. Och förresten... Döm till min förvåning - dom spelade HIPHOP på Bullit igår, så jag och Alex buade högljutt. Man spelar ICKE hiphop på en HÅRDROCKSBAR!!! Skämmes tamejfan. Byt DJ!


Nåja, annars var det sjysst msik som vanligt. Och jag imponerade på ett par personer (har dock börjat vänja mig vid att folk blir förvånad över hur högt jag kan gå nu för tiden) med min sångröst. Bara att ta åt sig antar jag, right?

Jag blev typ uppraggad på krogen också. Kändes helt ok. Men jag skulle ALDRIG göra något emot Linnea. Alla som känner mig vet det.



Nåja, över till citaten som haglade över kvällens/morgonens gång. Vi börjar med herr Honkanens snälla citat om mig. Vi satt och hade en diskussion angående vilka man skulle kunna leva med, ha sex med eller döda av sina vänner. Beroende på hur bra man går ihop, och med tillhörande motivering varför man väljer de man väljer. Nåja, blev en kul grej. Alla ville tydligen döda mig, och ingen ville ens ha sex med mig... Pfft...
Jockes motivering varför han inte ville ha sex med mig var: "Att ha sex med dig vore som att besudla en sälunge!" Och det tyckte jag var riktigt kul. Jag är för söt för att ha sex med. Hehehehe...


Nåja, sen var det någon som fick för sig att citron var roligt att leka med. Så till slut luktade jag, Per, Björn och vårat bord citron. Det var citronlukt överallt, och spontana läten hördes ibland. "Citroooooon...!!" och "Allt gult är kärlek!"...


Nåja, satt och pratade skit resten av kvällen med massa olika människor. Mycket trevlig afton i det stora hela. Jonas måste ju haft mest otur på raggningsfronten i alla fall... Raggade på två tjejer; den första var gift (och det upptäckte han efter 45 minuters samtalande) med den lilla tatuerade snubben med keps inne på Musikbörsen i Uppsala. BURN säger jag bara! Andra tjejen han raggade på var 27 år gammal och hade pojkvän! Better luck next time dude! Hehehe...


Vi drog sen efter krogen till Gyros och handlade mat (inte jag för jag var nte hungrig... Just då), och skulle sen leta upp en taxi. Vi fick till slut tag på en taxi. Och vem tror ni vi fick åka med? Jo, galningen i partybussen! Hahaha...
Det var en VILD resa hem till Jonas! Nåja, sitter sen och blir matad av Emelie eftersom hon tyckte synd om mig. Soft va?
Runt 4 gick Freddan och la sig, utan ett ord! Som vanligt... Svikare haha!


Och resten av oss satt kvar uppe och snackade skit. Och tiden den gick, och tröttare blev vi, och nu börjar felsägningar dyka upp. Emelie drog till med två stycken riktigt klockrena. Första var när hon skulle förklara att hon hade haft en mysig kväll på krogen. Hon raggade på nån tjej, och så... För den tjejen var tydligen "biosexuell". Och hur är man när man är biosexuell? Får man njutning av att spendera tid i biosalonger? Who knows...?!


Sen skulle hon förklara att hon skulle smyga i en trappa. "Man fick gå i kanten så trappan inte skulle knarka!". Jo men visst... Knarkande trappor ska man se upp för! Faaaarliga grejer serru!


Och Jonas avslutade morgonen med att förklara hur små armar Magnus Samuelsson har jämfört med någon snubbe han hade träffat på förut.
"Samuelssons armar är DUBBELT så små som hans är..." Ja, för svenska ska man väl kunna va? Vi skyller på fyllan/tröttheten. Eller hur? Hehehe...!


Vi somnade sedan till slut, runt 08.00-08.30 imorse (läs Lördagmorgon)...
Jag hann sova 1½ timme, sen var det färdigsovet. Tydligen... För då skulle alla plötsligt vakna och föra liv runt mig. Jävla stil... Var tänkt att vi skulle åka med 11-bussen från stan och repa kl 12. Men, eh... Är man med en bakistrött Freddan och Mörta. Då får man inte mycket gensvar, hur mycket man än tjatar. Tyvärr...


Vi var väl i Alunda runt 15.00 tror jag... Stannade till på Gossens och svullade pizza och hamburgare och kycklingrulle! Smaskens!! Välbehövligt med om jag får säga så! Och när vi sitter där så drar Jonas till med dagens bästa. Han beställde en grekisk pizza, och då började Jonas fundera. "Jag satt här och tänkte att varför finns det inga Italienska pizzor att beställa, sen kom jag på att nästan hela jävla pizzamenyn är Italiensk ju för faan!". No shit? Hahahaha...


Nåja, var hemma strax före 17 tror jag. Trött och sliten som en gammal gnu är jag, men kan inte sova, för jag pratar med älskling. Och då kan man ju inte sova. Hon är bäst! Mwihihi...!!

Näe, avrundar här. Annars blir det bara jobbigt för er att läsa... Enjoy the adventures of my helg! Och glad första advent på er!


Hejan!


__________________________


"Människan är det enda djur som har tråkigt."
- Erich Fromm

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards