Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under november 2010

Av Herr Dunderskägg - 29 november 2010 15:30


...i en re-make av klassiska Nintendospelet "Splatterhouse". 


Storyn är simpel och det är i stort sett, boy rescues girl from insane doctor. Typ... Men ack så sugen man blir på att lira det när man ser brutaliteten, den underbart brutala musiken, blodet som stänker åt alla håll och kanter och alla sköna kommentarer som "Hellmask" kommer göra genom spelet.


Epic, är bara förnamnet till detta spel. Kan dock tänka mig att det blir ett sånt spel där det tar slut för fort, eftersom man fastnar i det. Men, jaja... :)


Banden som har låtar med i spelet är följande:
- Municipal Waste

- ASG
- Lamb of God

- Mastodon

- Accüsed

- Cavalera Conspiracy

- Goatwhore

- The Haunted

- Mutant Supremacy

- High on Fire

och sist men inte minst... Terrorizers!


Ingen dålig lineup direkt!! 


Ni kan läsa allt om spelet på deras hemsida: http://splatterhouse.uk.namcobandaigames.eu/#/home/



Skruva upp ljudet, luta dig tillbaka och NJUT!!! Det är sådär skönt hjärndött, som det SKA vara. ;D


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 25 november 2010 13:11


Jag tycker redan att det börjar bli dags att kika över möjligheterna eller planera ett nyår. Det känns som att folk blir mer och mer splittrade över den dagen. Folk är på olika håll, firar med andra människor.


Visst, jättekul att vissa skaffar flickvänner och familjer. Men måste man splittras för det? Tycker det är så jävla synd...


Men, som sagt... Är jag för tidig nu? Eller går det faktiskt att slänga upp ett litet förslag om vad jag tycker skulle kunna hända på nyår? 

Har tänkt mig nåt snidigt, och elegant i år. Lite gott käk, sitta ner runt ett stort bord, dricka gott, och sen ta kvällen därifrån?!


Dresscode och grejer, såklart. Var ju bra längesen man firade nyår på ett sånt vis. Senast var väl... 2007... Tror jag?! Vore kul att göra det igen.


Nej, iväg och fixa lite ärenden när man ändå ligger hemma, sjuk. It sucks!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 24 november 2010 14:51


...så har man då blitt magsjuk eller nåt. Jävla bra, eller nåt... Kan vara nån sorts matförgiftning med. Men det verkar ju skumt. Bra jävla less på att jag alltid drar på mig sånt skit.


Ett helvete är det ute med. Igendrivna vägar, olyckor, ishalka, folk som kör som idioter... Klagar? Jag? Näääää, vadå?!


Näe, lite Entombed på det här så ska det nog gå an. Dom lirar by the way i Uppsala på Fredag. Just den Fredagen då Gormathon lirar i Stockholm. WHY?!?!?!?!

Jag vill ju se båda! :( Fuck!


Men det finns faktiskt lite bra med denna dagen med. Och det är ju att det faktiskt snöar. Men måste det blåsa så jävligt så fort det ska snöa? Är det så jävla nödvändigt? Va? Kan det inte vara som i filmer, där det bara faller snöflingor stora som dasslock och allt läggs som ett täcke över landskapen och allt blir sådär magiskt?! Är det så jävla nödvändigt att vara pissväder för att man ska få lite vinter? 


Nåja, lägga sig på soffan och vila upp sig lite, kanske? Morsning!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 21 november 2010 20:38


Snart jävlar är det dags för Gormathon-spelning. Fy fan vad jag längtar! Kommer bli en riktigt awesome kväll. Känns som att Fredagskvällen kommer bli minnesvärd.

Ser fram emot att vråla med i låtar som "Skyrider", "Lens of Guardian" m fl... 


\,,/ >.< \,,/ Fuckin aye!!


Nån mer som tänker dra till Nalen på Fredag?! Vore awesome att se så många som möjligt där. 19.00 börjar kalaset. Osignade band startar upp kvällen.

Gratis inträde och 18-årsgräns. Reklam? Nej, vadå? Jag? ;D


Fan, idag har jag käkat årets första lussebullar. G'damn vad gott det var! Plus lite glögg till det. Riktigt riktigt fint satt det i kistan det!


Nu ska jag ta och varva ner efter eftermiddagens fotbollsmatcher med polarn framför en film.


Ni får även ursäkta att jag inte skrivit om nån musik på ett tag... Har fan inte haft nån ork som ni vetat. 


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 19 november 2010 22:29


Varför kommer det sig att det blir lite halvt ramaskri för att man inte följer Idol? >.< Jag skiter väl i vem fan den där Jay är. Om ni frågar mig är han en jävla sellout. Vill vara en stor rockstar och då... söker han till Idol? Yaaay, vad metal han är! NOT!!!


Jag har hört honom sjunga - och ja - han har en bra röst. Men att bli en sån total sellout som man faktiskt blir via Idol, är fan illa! Bli bedömd av det svenska folket. Barnfamiljer som sitter hemma eller bara folk som rent generellt gillar radio-pop-mes-rock är dom som följer Idol. Varför säger alla att jag ska söka till Idol?


Jag tänker inte bli en sellout tills jag verkligen verkligen MÅSTE. Och ens DÅ vill jag undvika det. Hörs man på radion har man blivit kommersiell, helt klart. Men en sellout, då söker man till Idol, förekommer i reklamer där man lägger fram något i ett desperat försök att synas. Eller så ställer man upp i schlagerfestivalen.


*burr...*


Nej, fuck Idol. Jag tänker gå bakvägen och ändå slå igenom. Att glida in på ett bananskal är inte riktigt min stil. Nej, jag vill kämpa. Blod, svett och tårar. Gig och låtskrivning på MINA villkor. Inte nåt pop-bolags!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 19 november 2010 19:48


Jag vet, jag vet... Jag är KASS på att uppdatera bloggen sen jag började jobba. Vettefan vad som hänt med mig? Antar att jag inte än funnit energin att sätta mig och skriva. Inte heller kreativiteten har funnits till hands då jag inte skrivit en enda låttext eller kommit på ett enda riff på guran på över två veckors tid nu...


What the hell is wrong with me?


Och en fråga bara... Är man ensam och närhetskrävande om man nästan tycker att det är trevligt när de kvinnliga vakterna på Arlanda visiterar en? Måste ju bara fråga... Känner mig bra hungrande efter närhet! Nåväl... Det kommer väl det med sinom tid...?


Nåja, helg i alla fall.. Och det är ju alltid något. Hoppas på att NÅGOT händer. Förhoppningsvis ska jag leka med min gamla, trogna vän "Tanne" imorrn. Lite TV-spel och öl kanske? Who knows... Vore jävligt awesome, hur som helst.


Jag har inte ens haft tid att lyssna på musik när jag kommit hem. Har inte hatf ork till någonting. Vad fan händer med mig? Shit... Något måste göras, och det fort!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 14 november 2010 19:43


Har varit sjuuukt kass på att uppdatera bloggen pga bristande ork veckan som gått. Men nu jävlar ska jag ta tag i spakarna igen och göra bättre ifrån mig.


Har iaf listat ut att jag har en del beundrare och bloggläsare och det är riktigt värmande att veta.


Nej, så fr.o.m kommande veckan så blir det att återuppta "Veckans band", "Checka in..." och "Veckans Tips". Kanske även slänger in "Veckans låt" som en extra grej.

Har ju en del bra låtar som jag kan dela med mig av! Det finns ju en hel uppsjö av låtar att lyssna på. Och även ruskigt många bra metal/rockband att uppmärksamma.


Kan ju säga som så, att jag längtar sjukt mycket efter att införskaffa Sparzanza's kommande album. Ska bli intressant att höra det, då dom utlovat mer aggressivitet, mer ondska och ett brutalare sound.


Om mindre än två veckor står Gormathon på menyn på Nalen. Be there!! Blir även lite osignade band som ska bli kul att checka in. Hoppas lite på att få sänka ett par bärs med grabbarna i Gormathon. Helt klart värt i såna fall!!


Nej, jag återkommer imorrn med nya inlägg och sånt!


Until then - rock on!!


Stay true. Stay awesome.

Av Herr Dunderskägg - 5 november 2010 08:28


Fick reda på igår att jag fått nytt jobb. Börjar på Måndag.

"Åzum!"


Så, hur firar man att man fått jobb på allra bästa sätt?!

 

Jo... Man tar sig en kall pilsner, lutar sig bakåt och njuter en stund.



Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards