Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Ramaskri...

Av Herr Dunderskägg - 19 november 2010 22:29


Varför kommer det sig att det blir lite halvt ramaskri för att man inte följer Idol? >.< Jag skiter väl i vem fan den där Jay är. Om ni frågar mig är han en jävla sellout. Vill vara en stor rockstar och då... söker han till Idol? Yaaay, vad metal han är! NOT!!!


Jag har hört honom sjunga - och ja - han har en bra röst. Men att bli en sån total sellout som man faktiskt blir via Idol, är fan illa! Bli bedömd av det svenska folket. Barnfamiljer som sitter hemma eller bara folk som rent generellt gillar radio-pop-mes-rock är dom som följer Idol. Varför säger alla att jag ska söka till Idol?


Jag tänker inte bli en sellout tills jag verkligen verkligen MÅSTE. Och ens DÅ vill jag undvika det. Hörs man på radion har man blivit kommersiell, helt klart. Men en sellout, då söker man till Idol, förekommer i reklamer där man lägger fram något i ett desperat försök att synas. Eller så ställer man upp i schlagerfestivalen.


*burr...*


Nej, fuck Idol. Jag tänker gå bakvägen och ändå slå igenom. Att glida in på ett bananskal är inte riktigt min stil. Nej, jag vill kämpa. Blod, svett och tårar. Gig och låtskrivning på MINA villkor. Inte nåt pop-bolags!


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ingen bild

Sune

19 november 2010 22:43

Ja du Danne, Du gör ju som du vill, men tycker jag det börjar låta som lite avundsjuka.

Herr Dunderskägg

19 november 2010 22:43

Tyck så.

 
Ingen bild

Ulla

19 november 2010 22:44

Va tycker du om daughtry å alla andra som varit med i idol och lyckats då? Missunnar du dem? Jay e fan så jävla bra och om han visar sig för folket nu så kan han ta sin egen väg sen när idol e slut. Han kan gå långt, men ingen skulle veta vem han var om han aldrig ställt upp. Lycka till med att lyckas om du int e villig att offra dig lite, folk kan kämpa hela livet med att försöka ta sig in bakvägen.. men ser man dem någoting, får de sjunga sin musik på stora scener? Beröra folk? Tänk på de. Vissa lyckas andra onte, sånt e livet. Fan sell out eller inte, vem fan bryr sig! han är där, han vågar och visar sig och är jävligt bra och är sig sj. Är man sig själv är man ingen sell out!!!

Herr Dunderskägg

19 november 2010 22:48

Men shit, tagga ner. Får jag inte tycka saker utan att det ska bli såna reaktioner?

Neeeej, jag glömde. Det handlar ju om idolerna. Svenska folkets små gullegrisar.

 
Ingen bild

Sune

19 november 2010 22:54

Ja du Danne!!!!! Gör som jag tänker göra. Gå och lägg dig och ta en funderare.

Herr Dunderskägg

19 november 2010 22:54

Jag har tänkt klart.

 
Fred

Fred

19 november 2010 23:23

True dude, jag står på din sida! Vem fan är Daughtry? Om man ser eller blir berörd av artister som inte varit med i idol vet jag inte... Fanns det musik innan idol? Fuck this, tycker inte att Jay är en sellout för att han är med (han får göra va fan han vill) men tror att hans karriär blir kort pga. detta, kanske har jag fel men vad jag sett så är artister som jobbat upp sig själva bra mycket mer långvarigare på scenen än idol-artisterna varit...
Ps. Fan va många haters du lyckats locka till din blogg Captain, bra jobbat!

http://woodsmanfred.blogspot.com

Herr Dunderskägg

19 november 2010 23:28

Jag vet hur jag ska attrehera dom. ;) Har hänt förr om man säger så! ;)

På sätt och vis är han en sellout. På sätt och vis sig själv. Och på ett sätt halkar han in i sina 15 minuters stråkastartid pga idol. Men just det, hans karriär kommer bli kort. Killen har så mycket mer att ge än att gå via idol.

Men men...

 
Grodan

Grodan

20 november 2010 12:31

sv: får jag tag i nån flaska så ;D Beställningsvara verkar det som, men lär vara fett värt det!

http://reneesmedhult.blogg.se

Herr Dunderskägg

20 november 2010 13:56

Då kirrar vi det ;)

 
Estefany

Estefany

20 november 2010 14:35

Oj låter verkligen som du typ hatar idol och alla som kollar på det är mesar. Haha ja men smaken är som baken och jag hyllar idol och Jay! :)

http://mystuff.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards