Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under maj 2011

Av Herr Dunderskägg - 13 maj 2011 13:52


Ehm.. Glömde att blogga igår. Dååååligt av mig. I know...

Oh well... En låt av mitt favoritband?! Jag har MÅNGA favoritband. Men ett som hängt med under lång lång lång lååååååång tid är partypunkarna The Offspring!

Dom har helt enkelt hållit en jävligt bra nivå under alla år och varit jävligt jämna vad gäller att släppa bra låtar och album. Så inget tvivel om att The Offspring får vara med på min lista och såklart som ett av mina favoritband.

 
Och nu när sommaren ändå lurar runt knuten, så passar denna låten JÄVLIGT bra!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 11 maj 2011 12:53


Finns många lugna, sköna låtar man kan somna till. Men Lifehouse's "Storm" är nog en av favoriterna att somna till. Riktigt lugn och stämningsfull.

Man behöver bara stänga ögonen i några sekunder så flyger man iväg till drömmarnas land. Om man så bara ska powernapa passar denna låten alldeles utmärkt om man nu gillar denna sortens musik.


 
Enjoy...

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 10 maj 2011 18:55


Även här ett självklart jävla val. 


Hur rockar man loss bättre än till tonerna av ANDREW FUCKIN' W.K.!!!!?


Karln vet hur man skriver partylåtar. Han har gått ut och sagt att han gillar egentligen inte att partaja. Men han älskar att skriva låtar som folk kan partaja TILL! Det ger honom drivkraften att skriva mer musik. Helt fucking rätt!!


Att skriva musik är också enligt mig något man gör för sina fans. Och det är det som kommer ge mig drivkraften när vi börjat ordentligt med bandet. Det ska vara driv, kraft och allsångsvänligt!!


Nu kör vi!


 
FUCKIN' AYE!!


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 10 maj 2011 18:51


Detta är ett självklart val. En allsång deluxe. En klassiker. En jävligt AWESOME låt!



Ge mig en gitarr och jag bränner av den det första jag gör! D.A.D är FÖRJÄVLA bra!! Enligt mig det bästa Danmark producerat i musikväg!!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 10 maj 2011 18:44


Har missat några dagar nu. Men haft annat för mig. Så kör tre dagar på en dag idag, för missarna liksom. :) Så nu kör vi!


En låt som påminner mig om ett speciellt tillfälle är även DEN en svår grej. Finns så många tillfällen man uppskattat genom åren. Men en låt som påminner mig om en jävligt bra dag det är Bryan Adam's klassiska tryckare "Everything I do (I do for you)". En låt som har stor betydelse för mig.


Jag lirade den på ett gig i skolan en gång med två tjejpolare och vi körde hela låten i tre stämmor och jag tror aldrig jag har fått ett så stort jubel och en så lång applåd jag/vi fick då för den tappningen av låten. Att bara få sitta inför en så stor publik som det var då (drygt 400 pers) och som uppskattar bra musik, betyder sjukt mycket för mig.


 
Kommer nog aldrig ledsna på låten. Bryans röst är jävligt awesome. Nog för att han kör mycket poppig rock och mycket ballader. Men jävlar. Karln kan!


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 7 maj 2011 16:38


Självklart val. Åge Alexandersen - Ljus & Värme. 

Fina minnen av mina underbara mormor och min morfar.


 
Saknar er ska ni veta. Enormt mycket. Hoppas ni har det bra, var ni nu än är.
Vi ses i Nangiala.

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 6 maj 2011 13:47


Lite luddig titel och så på inlägget. Men eh... Det ordnar sig!



En speciell känsla. En bra känsla. En varm känsla. En känsla som ger mig ett rus på något konstigt sätt. Låten må inte vara någon riktigt röjig eller ösig låt på något vis. Men denna låten ger mig gåshud. Den ger mig hopp om något bättre.


Passa på och njut. Riktigt ordentligt. Stäng av allt annat runt omkring. 


Vila i frid Steve Lee. En av de största rösterna som tragiskt nog tystnade för tidigt.

[Imorgon: "En låt som påminner dig om någon"]

Stay true. Stay awesome. 


Av Herr Dunderskägg - 6 maj 2011 09:11


Fö-fan!!

Börjar dagen med ett stadigt glas med dextropour, två muggar kaffe och köttbullsmackor. Awesome. Just awesome.


Sen sitter man i godan ro, och då knackar det på dörren. Och vem står där?!
Jooo.. Min lilla (alldeles för pigga) vän - Ramona!

"Hej. Ska'ru med på en cykeltur?!"

Det var bara att dra med sig Bettan Räserbajs på en runda i Gimo. Och var hamnar man sen?! JO - på BRUKSGYMNASIET (min gamla skola). För hon ska minsann bjussa på kaffe och kirra massa grejer.

Nåja, vad gör man inte?! ;D

Sen blir det att vänta på att isbjörnen kommer hem för lite 2K8 hockey på XBoxen! Fyfan så sköj!! Lirade massor med han och Janzén igår (han är en sån där jävla Forsmarksstudent). Möhöhöhö!! ^^ 
Tack för en grym kväll boys!


Nåja, det där med låtarna fortsätter senare idag när jag kommit hem.

Tills dess... CHEERIO!!

Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards