Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg under maj 2011

Av Herr Dunderskägg - 31 maj 2011 20:56


På tal om novellen jag har haft i huvvet ett tag nu...


....så verkar intresset jävligt svalt då jag inte fått mer än... EN idé till den eller så!

Får bli ett kort inlägg idag, vill bara vädra lite missnöje. Ta det inte fel.
Trodde bara på en större och intensivare respons när NI LÄSARE skulle få styra lite angående novellen...

Oh well!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 29 maj 2011 20:22


...okej folks!

Har fått en riktigt bra idé på hur novellen skall grundas och tänkte höra hur det vore med denna grej som Miss Piggy kommit på.

"En wannabe-rockare.. i sina bästa år, 30-35 kanske. Har allt men har fått veta att han är sjuk i nån cancer, leukemi el liknande. Han har levt rövare innan detta(sex, drugs 'n rock osv) och plötsligt har han fått en 'dödsdom'. Hur han hanterar detta. Tillbakablickar. Vill göra alla misstagen ogjorda genom att be om ursäkt till de han har gjort illa/utnyttjat på olika sätt. Men när han har förlikat sig med att hans sjukdom dödar honom i förtid får han beskedet att han inte är sjuk och därigenom fått en andra chans..

Skulle ni följa det, eller vill ni ha något mer vilt och röjigt?!

Enligt mig är det både en bra och en dålig idé. För detta för det tankar och paralleller till det verkliga livet. 

Hur låter det?!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 27 maj 2011 15:51


...fick en kommentar att jag skulle komma på en grund. Men det som är hela grejen. Jag vill ha idéer ifrån ER. LÄSARNA, liksom.

Ni får namnsätta karaktärer och även komma med förslag med namn till huvudrollsinnehavaren (ja, det blir en kille 20-30 år gammal/ung). 
Ni kan även komma med idéer hur han ska se ut, hans personliga drag och hur han är som människa i övrigt. 


Ni får även komma med idéer om vad som ska hända honom så skriver jag novellen grundad mer på ERA idéer. Ni ska interagera så pass mycket det bara är möjligt.

Vill ni att han ska möta på vissa människor eller göra vissa äventyr, så skriv för tusan! Denna novellen kommer jag tillägna ER, som läser min blogg. Ni som håller bloggen vid liv. Hade ni inte följt bloggen och intresset varit såpass svalt hade jag lagt ner bloggen för längesen. Men intresset ligger rätt stabilt hela tiden och det gör mig JÄVLIGT glad!

Så kom igen nu. ÖVERÖS MIG MED IDÈER TLIL NOVELLEN! :)

Until we meet again...

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 26 maj 2011 10:08


Jag nämnde ju i förrförra inlägget att jag har lite funderingar på att starta upp nån sorts story/novell av nåt slag i några avsnitt. Typ köra 1 avsnitt i veckan eller nåt sånt...

...nu är frågan - skulle ni vilja interagera i storyn?! Som i att komma på idéer, karaktärer, händelser och oväntade twists?!

Hur låter det?! Nu vill jag alltså ha MASSIV respons.

Ni kan alltså påverka det mesta i storyn. Who's in?!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 25 maj 2011 13:51


Hur reagerar småbrudar runt om i hela landet som följer "storbloggare" när dom ser ut som skabb, beter sig som skabb och är allmänt blåsta i huvudet!?

Försöker dom visa något sorts "ideal" genom sina bloggar, så misslyckas dom så fruktansvärt hårt! Liksom när dom videobloggar så sitter dom där och tuggar tuggummi (med öppen mun) och var och varannat ord dom använder är "bah" och "typ", lägger huvudet på sned och visar upp sina "outfits for the day"... WHAT THE FUCK?! 

Alltså, dom får ju ha vilka kläder dom vill och allt sånt. Men varför ska alla följa just ett "mode" eller hur man nu ska lägga't?! Varför kan inte alla bara använda sina egna små sågspånsfyllda huvuden och tänka ut lite egna stilar och sätt att vara på...?!

Jag retar mig något enormt på så kallade "storbloggare" som med tusentals fans bara faller samman och tycker att den är snygg när den i verkliga livet ser ut såhär:

   
VAFAN ÄR DETTA FÖR IDEAL?! Man blir ju för i HELVETE mörkrädd!!!!!

Om det finns ens NÅGON där ute som tycker detta är en snygg kropp eller en snygg människa (eller smart för den delen med) så skickar jag en knytnäve med posten till er!!

Dags att börja tänka efter, kanske?!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 24 maj 2011 14:07


Nu jävlar ska jag ge mig på att göra någonting helt nytt...

Visst ska det ha med musik, mystik och annat att göra... Men jag funderar allvarligt på att börja någonting nytt i stil med en novell i olika kapitel. Eller går jag för långt nu?! Det tåls att funderas på i alla fall...

Nåja, jag ska hålla mig till något jag gör bra. Det känns som att intresset för bloggen drogs ner när jag började med "musiklistan". Vilket är lite synd. För det är ju det som hela min blogg grundas på. MUSIK!!

Jag vill ha eran åsikt nu. Vad skulle ni vilja läsa MER av?! Inte så att jag tänker ändra hela min blogg pga nån annan. Men jag skulle vilja ha tips på vad som skulle vara intressant att läsa och så. 

ANYONE's got a suggestion or two?!

Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 20 maj 2011 13:25


Var lite tvungen att lägga in ett inlägg angående en story om en DHL-förare som blev av med jobbet för att han satt DHL's logga (med DHL-markerad tejp) på motorhuven på sin "lastbil". Efter att bilden publicerats, så ringdes han in till chefen som bad honom säga upp sig med omedelbar verkan. 


 
Den var ju inte snygg från början i alla fall. I mitt tycke anser jag att detta är rätt kul och originellt. Vad fan, ger firman honom en bil utan att "strajpa" den så får dom ju skylla sig lite själva att han tog saken i egna händer...


På något sätt ska han ju visa att han kör för en viss firma, right?!


Läs artikeln HÄR. Chefen måste ju ha något fel nånstans....?!

DHL does it again. 


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 19 maj 2011 13:45


Det spelas ALLDELES för lite southern rock på Bandit Rock. Det spelas också alldeles för lite döds/melo-döds. In Flames räknas inte. Inte heller Soilwork
Slipknot räknas inte in på melodöds, utan på nu-metal/industrial. Så det finns MYCKET som fattas. Sen att dom bara kör riktigt TUNG musik på Bandit en timme på Måndagkvällar är tamejfan SKAMLIGT!!!

Mer brutal musik för massorna!!

Nej, men en låt jag gärna hör på radio inom kort, inte på det sättet att den skulle spelas sönder, utan att bara få höra den är Stockholmsbandet Backdraft med låten "Idiot" från deras nyaste platta "This heaven goes to eleven".

Helt klart lyssningsvärd platta! Rekommenderar den starkt!!



Lyssna och njut för helvete!! Och gillar ni det inte?! Fuck you, för det gör jag!!

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards