Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

En stilla undran...

Av Herr Dunderskägg - 27 november 2013 16:45


Jag satt igår och förundrades återigen hur mycket kärlek någon får när denne gått bort.


Vart finns den kärleken när personen i fråga är vid liv? Tar vi livet så mycket för givet, att vi hela tiden tror att vi har tid och råd att dra ut lite på det där telefonsamtalet, det där lilla smset, eller det där besöket?


Såna små saker har mer vikt än vad ni någonsin kunnat ana, den dagen en vän, bekant eller förälder går bort.

Tankarna har snurrat sedan igårkväll. Hur mycket vi egentligen tar för givet. Hur lite kärlek kan betyda så oerhört mycket när det väl är för sent att säga ett snällt ord, ge lite styrka eller bara ringa och höra om det är bra.


Det är nog därför jag blivit mer och mer försiktig sista tiden, vill spendera mer tid med mina vänner och bara ha en dag med någon kär gammal vän. Vi har inte så mycket tid som vi tror, när det väl kommer till kritan.


Jag tänker på mina fastrar och min farbror varje dag. Hur mycket jag hade velat säga och göra. Men det är för sent nu. Hur mycket mer jag skulle velat besöka farmor när hon väl var i livet, men inte gjorde.

För "det fanns ju tid"...


När man ser alla vackra ord, alla varma hälsningar och all kärlek som delas ut när det väl är för sent... Vart finns den i vardagen? Är vi så självupptagna att vi glömmer bort oss så pass mycket i orelevanta världsliga ting, istället för att skicka ett sms till någon vi inte hört från på några veckor och bara fråga "hur är det nu för tiden"?


Jag har ju också varit upptagen i mig själv väldigt mycket. Och jag skulle vilja skylla ifrån mig att jag haft mycket själv att tänka på. Men, just i detta nu så är vissa saker så oviktiga, medan folk jag älskar har slitits ifrån mig innan jag ens hunnit tänka efter. 


Så sitt inte där när det är för sent och tänk "Jag borde ha sagt att jag älskade honom/henne oftare"... Gör det till en vana. Du behöver inte säga det varje dag. Men någon gång ibland, nån gång per månad eller så. Det är mer värt än du någonsin kommer ana. För vad är vi, utan våra vänner?


Och oftast umgås vi allra mest sällan med de vänner och släktingar som bor närmast. Det är dom vi tar som mest för givet. Underligt hur livet kan te sig... Så säg "Jag älskar dig" till din vän, dina föräldrar eller släkting en gång för mycket än en gång för lite.

Och krama om dina vänner oftare än vad du gör. Det är inte farligt att dela ut lite kramar, även till dina manliga vänner. Jag kramar hellre om dom än tar i hand när man ska hälsa på eller fara ifrån dom.


Så, ta hand om er själva och hör av er oftare, okej? Vi kan väl ses över en middag, en öl eller bara över en vanlig fika? 


I'm right here.


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ingen bild

Miira

27 november 2013 17:33

Älskar dig! <3

Herr Dunderskägg

27 november 2013 17:40

...och jag älskar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards