Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Herr Dunderskägg - 5 mars 2014 13:48


Den moderna radion blir mer och mer kommersiell, mer och mer inriktad på att sända reklam och än mer giriga att få ihop pengar än att nå ut till fler lyssnare. Dagens radiostationer har blivit enfaldiga människors underhållning.


Du får höra samma låt upprepas 2-3 gånger varje timme, det är alltid samma "önskelåtar", det blir enkelspårigt och tråkigt. Radion för mig är död. Det finns ingen glöd, ingen passion och inget underhållningsvärde kvar i radion.

Bara en jävla massa reklam. Jag har till 99% slutat lyssna på reklam. Det blir P4 nån gång ibland, men mer än så? Aldrig.


Jag får inte ut något av radion idag. Bandit är dött, Rockklassiker dog för flera år sedan, Vinyl håller på att gå samma öde till mötes och kanalerna Rix och Mix Megapol är bara att glömma. Morgonshowerna var bra förut. Det har bytts ut till trötta radiopratare som inte längre har något intresse för det han/hon gör. Det blir en rutin, en slentrian. Personer byts ut och alla är utbytbara och ingen kan längre känna sig ohotad på sin plats.


Koncepten som var vinnande ska bytas ut mot nytt och fräscht, det blir bara pannkaka av allting. Allt detta medan ägarna skrattar hela vägen till banken, för de enfaldiga människorna harvar på likt zombies utan ett mål.

Trist, tråkigt och ensidigt.


Därför tycker jag det ska bli intressant att starta vår podcast till mångt och mycket. Kanske inte kommer vara särskilt mycket musik i slutändan, men det kommer vara ett underhållningsvärde som jag själv kan tycka om och vara nöjd över. Sen är det ju upp till var och en vad du/ni ska tycka om allting. Men detta är hur JAG känner om hur dagens moderna radio är. Och alla dessa reklamjinglar!? De är ju så fruktanslöst dåliga. Jag kräks på dom. Vill sjunka under vad jag än är vid och bara skämmas sönder. De är så desperata att få ut en jingel och en slogan att de trycker ut skit istället för att få en riktigt bra sådan.


Nej, radion för mig - är död. Det är sedan gammalt.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards