Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Tvätta, städa och fixa...

Av Herr Dunderskägg - 13 november 2009 15:17


Happ, då var det Fredag igen. Och inget särskilt händer, så det blir till att ägna kvällen åt att städa lite mer grundligt än vad det vart senast. Men har fortfarande ingen golvmopp, måste antingen låna eller vänta två veckor så jag kan köpa en... Har skurhink, men ingen mopp!
Ska snart sätta igång med att damma av hyllor, fönster-"brädor", och vitrinskåp m.m Sen blir det ännu en omgång med snabeldraken. Sitter och funderar litegrann var jag ska ställa julgranen sen med... Har ju inte direkt det största vardagsrummet i världen. Men det får funka ändå... Måste inhandla lite olika grejer med, och det blir väl på Rusta/Jula antar jag.

Typ julgransfot, julgransmatta, kulor, glitter och belysning till granen/arna. Sen blir det lite annat smått och gott. Typ dukar, gardiner och sånt. Kommer bli riktigt nice må jag säga. Nej, vadå? Jag? Besatt av att ha julfint? Neeeej... Nu ljuger ni. Hehehe...

Och lagom till första advent kommer älskling hit med. Det kommer bli myspys! En vecka med älskling är det bästaste jag vet! Eller ja, det kommer bli mer förmodligen, eftersom jag kanske ska ner till henne i samma veva och träffa massor av hennes kompisar! Fast vi får se. Hoppas i alla fall att det kan gå och ordna!

Sitter och funderar på hur jag ska ta mig till repet imorgon. Har ju som bekant inte så mycket pengar att röra mig med, och jag har inte direkt någon större lust att låna pengar. Vill inte dra på mig fler skulder än vad jag har till polare och familj. Nåja, det får lösa sig... Repas ska det i alla fall. Hade det varit sommar, och jag hade haft en cykel, hade jag kunnat cykla! Så jävla långt är det inte egentligen om det är bra väder och så... Har cyklat såna sträckor förr. Jag har många mil på cykel under mina dagar!

För övrigt så hatar jag faktumet att snön kommer försvinna inatt/imorgonbitti. Det kommer bli sånt sjukt tråkigt väder de kommande två veckorna. 6-10 plusgrader och regn och fyfan... Jag vill ha 10 minus och snö och vackert vinterväder! Är less på att hösten håller ett stadigt grepp om oss ännu... Vi börjar faktiskt närma oss slutet på November inom kort. Tycker det är dags för en rejäl omgång snö, så man får läsa i tidningarna att det är snökaos... I år igen! Hahaha... Att folk aldrig lär sig! Jag blir lika full i garv varje år när man ser blaskornas löpsedlar!

Köra lite försiktigare, använda vinterdäck och lika mycket olyckor kommer inte att hända... Smart va?

Nåja, nu ska här städas!! Tjing tjing, bandysving!!

______________________________

"En kvinna störs av vad en man glömmer -
en man av vad en kvinna kommer ihåg.
"
- Arch Ward


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards