Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Uppdatering!

Av Herr Dunderskägg - 21 november 2009 17:28

Tja tja!

Nu får ni faktiskt ursäkta. Men min dator har gått sönder, och jag försöker som bäst att fixa den så den kommer gå att använda inom kort. Mkay?!
Har haft tekniska problem nu under ett par veckor, men hoppas snart att det är löst. Får hjälp av Ante och Linn att fixa drivrutiner, och sånt, får se ifall bror min även kan hjälpa till en skvätt. Måste försöka få igång mitt internet snarast i alla fall. Nåja... Har fått tips om en dator, och prestandan är något bättre än min, med bättre ljud osv. 1500:-!! Löjligt billigt, om jag får säga så!

Nåja, under veckan har det varit mest att försöka fixa datorn. Har bytt nätaggregatet, och nu har tydligen min hårddisk börjat ge upp. Så jag ska göra ett ryck imorgon och föra över allt på den andra hårddisken. Sen får vi se ifall jag köper datorn, eller uppdaterar min egna. Men det är MYCKET billigare att köpa den som jag pratar om... Nåja, ett litet personligt vendetta...

Snart är det första advent med. Bara 8 dagar kvar, och då blir det pepparkaks- och lussebullsbak hemma hos Linn och Ante. Det ska bli mysigt! Tyvärr kunde ju inte älskling komma förrän helgen DÄRPÅ, så jag och älskling får baka lite eget, eller så gör vi som Linn sa; "Vi gör marsipan-figurer och doppar i choklaaad!". Och det tycker jag låter som en jäääättebra idé! För Daniel tycker om marsipan! Hej, nu pratar Daniel i tredje person helt plötsligt... Nåja, shit happens (when you party naked)!

Har idag suttit nästan hela dagen och umgåtts lite med Joel. Skrivit två låtar och spelat igenom två till, eller ja, vi har idé till en tredje låt, och så spelade vi en av bandets första låtar. Så det börjar ta sig nu med lite eget material, nu ska vi bara bli tighta. Blev inget rep idag, då ingen typ hade tid ändå att repa. Så vi satt och spelade gitarr och kom på en riktigt rolig låt, som jag tror kan bli riktigt grym!! Sjukt mycket olika stilar blandade i en låt. Blir niiiice!

Nåja, nu ska jag springa. Om du vill nå mig får du ringa!

______________________________

"Om du vill vara gammal länge, bör du bli gammal i god tid."
- Cicero

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards