Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Kära Tomten...

Av Herr Dunderskägg - 29 november 2009 17:31


...jag har varit snäll i år och skötsam och duktig och allt sånt. Jag har tyvärr inte ätit min broccolli, och jag har heller inte ätit någon spenat. Men jag har ätit morötter, gurkor och tomater, så jag får hoppas jag väger upp med det...?

Näe, skämt å sido. Men ja, det börjar ju närma sig jul. Det är ändå första advent idag. Det är lite drygt tre veckor kvar till julafton, och ja. Jag har inte köpt alla julklappar än. Och jag har inte direkt mycket pengar att köpa det för heller. Men det ordnar sig. Har alltid ordnat sig förr, så det kommer ordna sig denna gången också!

Nåja. Över till MIN lilla önskelista! Alla mina små bloggläsare får gärna ge mig julklappar med. Jag tackar och tar emot. [Stort leénde]

* Vin / Whiskeyglas
* Presentkort (IKEA, Jysk osv.)
* Kläder (Skjortor, Jeans, T-shirts, Hoodtröjor)
* Pengar
* DVD-filmer (Nya som gamla filmer / Samlingsboxar)
* Capodaster
* Sängkläder (Överkast, lakan, påslakan, örngott)
* Kuddar (Till soffan / Sängen)

Jag tar emot gåvor via post och kuvert med pengar är mer än välkommet. Hehehe... Jag kan även ta emot julklappar via bussfrakt. [Flinar]
Närå, som ni nog alla förstår, så skämtar jag. Or do I?

Sen börjar man fundera lite över vad som kommer hända på nyår, eftersom det bara är 4½ vecka kvar, så tycker man väl att folk BORDE börja planera något. Men som vanligt är väl folk för oorganiserade för att planera så långt i förväg. Varför är det så att INGEN någonsin kan planera en stor gemensam fest, hyra lokal eller dylikt? Fatta vad kul det är! Lite knytaktigt. Ta med egen mat och dricka, sitta ner och käka tillsammans, och sen ha dans på det?!

Det var nära förra året att det blev så, men i elfte timmen så backade alla ur och det blev en fest långt upp i skogen. Visst, helt ok nyårsfest. Men det hade kunnat vara bättre. Så det vore enormt kul om flera kunde gå ihop och anordna en sjysst fest i någon lokal eller dylikt!

Nåja, gäller att inte hoppas för mycket på någon stor fest. För planerna kommer ändå skita sig.

Näe, nu blir det teven. See ya'll later, aight?

______________________________
"Blanda här en stark och stor. Nu bara på dig själv du tror.
Men när du innehållet tömt, har du hela julen glömt."

- Julrim: Grogg-glas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards