Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Vad är julen?

Av Herr Dunderskägg - 9 december 2010 12:57


Enligt kristendomen så firar vi ju Jesu födelse. Det vet ju varenda jävel. Men julen är (och har så varit i många årtionden) ett enda stort säljartrick.

Varje år är det ju miljardbelopp som bara det SVENSKA folket handlar för. Undrar hur stor siffran är om man skulle sammanställa julhandeln världen över... Skulle ju knappt finnas nollor nog att få in det på ett papper.


Julen för mig är nog tyvärr lite utav en köpehelg. Liksom Halloween (även fast det är ett relativt nytt påhitt i Sverige), påsken (godis i MÄNGDER) och midsommar (fast då är det spriten då).


Visst, det är jättefint med att fira med familjen och så. Men i det stora hela tror jag på en större jul än att bara fira med sin familj. Jag är nog en sån som skulle vilja få in lite släktingar till ett lite större julfirande. Så som det var förr.

Varför? Jo, men när syskonon börjar få egna familjer och vill då fira med svärföräldrar osv så kan det vara trevligt att faktiskt ha ett lite större firande för jag ogillar att känna mig ENSAM på julen.


Nåja... Vad är julen för DIG? Eller är julen bara hemsk och stressig? Rösta gärna i min lilla julomröstning här till höger! ;D


Jag vill även passa på att dela med mig av min jullista på Spotify It's X-mas!!. Det är den ultimata listan. Det finns nog något för alla här i. Bara att klicka in sig och sen trycka på "SUBSCRIBE" längst upp. 


Stay true. Stay awesome.

 
 
Fred

Fred

9 december 2010 15:25

Men... Nu har du ju missat hela poängen... Det är Lemmys födelsedag vi firar... Vad är det för fel mad det?

http://woodsmanfred.blogspot.com

Herr Dunderskägg

9 december 2010 15:56

Sorry mate :D Glömde totalt av det. NU förstår jag helt plötsligt meningen med julen :D

\,,/ >.< \,,/

 
Grodan

Grodan

10 december 2010 12:39

HAHA! Jag läste "Jesu FÖRÖdelse :P

http://reneesmedhult.blogg.se

Herr Dunderskägg

10 december 2010 13:19

Det med :D När han satt på korset, you know! :D Fast då firar vi ju jul fel?! :O

 
Ingen bild

Syster Hans

19 december 2010 22:39

Jag tycker att julen är bara plågsam. Umgås med familjen kan man göra vilka dagar som helst. Har dom senaste åren bara suttit där, varit med men försvunnit i tankarna och alltid känt mig ensam på självaste julafton. Nej, det enda jag ser fram emot julen är kalle anka och hans vänner, inget mer. För när man tittar på det får man så starka minnen om hur julen var när man var liten. Så, fanns inte kalle anka där på julafton hade jag hatat julen ännu mer..

Herr Dunderskägg

19 december 2010 22:42

Många känner så. Jag vet flera i min omgivning som avskyr julen eller bara har dåliga minnen osv...
Familjen kan man absolut träffa när som... Men jag har alltid ansett att det är något speciellt med den. Har alltid älskat julen.

Jag önskar jag kunde göra julen bättre för så många andra. Lika bra som julen är för MIG!

Och du vet att - när du än vill snacka, så finns jag här för dig. Alltid, vännen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards