Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Omark - The one and only!

Av Herr Dunderskägg - 12 december 2010 16:26


Vi börjar med att kika på hans debutmål i Edmonton sen han blev uppkallad från AHL.



Sen kommer reaktionerna från kommentatorerna. Sensationellt, underbart, vackert och showmannalikt. Att få debutera och avgöra med ett sånt mål... 

I mina ögon - SUVERÄNT!!


Sen kommer alla gamlingarna i NHL och säger att det är respektlöst emot andra spelare?! What the fuck?!


Nu har Omark tvingats att be om URSÄKT (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article8266246.ab) för ett så vackert mål?! Att få avgöra med en, redan klassisk, straff i sin debutmatch. Vad i helvete?!

Jag ser inget respektlöst med att avgöra på ett sånt vis som han gör. Det är Linus Omark vi snackar om. Om han avgör med ett snyggt eller fult mål. Vem fan bryr sig?! Bara för att INGEN annan kan göra så kreativa mål/straffar som Omark gör, det är bara hur grabben funkar.


Han spelade så under sina år som junior. Han spelade även likadant under sina år i Luleå. Han avgjorde med en klassisk straff emot Schweiz. Var det inte därför han blev draftad till NHL?! Pga hur jävla kreativ och duktig han är...?

Om han draftades för att spela tufft och aggressivt skulle dom aldrig ha lagt ögonen på honom. 


Respektlöst? Knappast! Jävla idioter. Skicka hem honom till Luleå då, om han nu är så jävla respektlös och inte lirar "gentlemannahockey". Sen NÄR blev NHL om att vara en GENTLEMAN...? I såna fall borde hundratalet spelare inte platsa i "världens bästa liga".


Var glad att grabben gör mål. Töntigt att hålla på ge han kritik för vackra mål.


Fuck off, I say.


Och du, Omark.. I SALUTE YOU!


Stay true. Stay awesome.

 
 
Jenny

Jenny

12 december 2010 19:35

Jag läste om detta i tidningen idag. Helt jävla sjukt att folk beter sig som de gör mot honom. Visst ser det lite barnsligt ut att göra en sådan sak som han gör. Men det är fasiken mål och han gör väl inget fel i straffen vad jag kan se i alla fall. Så tycker bara det är löjligt patetiskt att folk gnäller på honom. De enda jag kan se är en tendens till bakåtdragning strax innan han snurrar. Men domaren har ju godkänt det, så då är det väl ingen fara.

http://jennyam.blogg.se

Herr Dunderskägg

12 december 2010 20:33

Exakt! Han är kreativ, snabbtänkt, fräck och spelar SITT spel. Som han alltid gjort. Varför börja anpassa sig NU?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards