Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Årets jubelidiot...?

Av Herr Dunderskägg - 17 december 2010 17:23


Ralf Gyllenhammar, frontman i Svenska hårdrocksbandet Mustasch har jag länge sett som en ödmjuk, "go' gubbe" som alltid verkat vettig och trevlig. Träffade honom på Metaltown efter Mustasch's spelning förra året och han var då ruskigt trevlig och ville prata med alla, skriva autografer och sånt.


Hade hans fulla respekt... Tills nu... Nog för att han är full (och faktiskt verkar smått påtänd) när detta händer är det INTE okej någonstans. Som frontman är man en förebild och ska därför bete sig respektabelt, speciellt i intervjuer och officiella uttalanden. 


Kolla på inlägget så ser ni vad jag menar...



Det är Dalademokratens egna Jonas "Heavy" Stentäpp (precis... Han från Hjalle och Heavy) som hade via TURNÉLEDAREN bokat en intervju med Mustasch's gitarrist David Johannesson. Men intervjun blev en fråga lång då Ralf börjar käfta om hur låg nivå Stentäpp har som använder sig av en "Apple" (Iphone) som videokamera.


Till detta skall även tilläggas att på Mustasch's hemsida så skyltar dom om en Mustasch-app till Iphones. Dubbelmoral?


Jag tror INTE att Dalademokratens nöjesredaktion drar ut ett halvt filmcrew för att göra EN intervju efter ett gig på ett lokalt hak...?

Jag ser heller ingen anledning för att Ralf ska bli så innerligt uppretad och arg över nånting. Är han ovan att INTE bli intervjuad? Har framgångarna med bandet stigit honom åt huvudet? Har han fått storhetsvansinne? Leadsinger decease? Man kan ju börja undra...


Jag tycker att Iphonen är ett fullgott alternativ om man ska göra en webbaserad intervju med ett filminslag. Något att klaga över? Knappast... Man ser ju journalister även för de större tidningarna som använder sig av Iphones (och dylika telefoner) vid intervjuer av t ex Reinfeldt osv... Ser ni honom bli förbannad över att en journalist håller en "låg nivå" för att få ett filmklipp till intervjun? 
Knappast!


Nej, Ralf... En ursäkt vore på sin plats. Du är inte större än någon annan. Du har inte rätten att bara pga en Iphone hota någon med stryk. Även om det bara var en "fyllegrej" så är det fortfarande inte okej.


Inget ont om MUSTASCH. Bara Ralf som individ och artist får ta smällen. 

Skämmes tamejfan!!


UPPDATERING:

Ralfs kommentar:

Mina damer och herrar! Jag har ringt och bett Heavy om ursäkt. Under signeringen efter giget blev jag bjuden på en massa shots och sedan i logen förstod jag inte att han var en journalist. Men jag hade en riktig sne-fylla den kvällen. Och minneslucka..


Alkoholens fula ansikte gör sig påmind. En ursäkt är en ursäkt. Stor av Ralf att böja sig för kritiken och med svansen mellan benen be om ursäkt.

Han kanske lär sig nu att man tänker både en OCH två gånger innan man öppnar käften... efter att ha fått i sig såpass mycket alkohol som han nu påstår sig ha fått i sig.


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ingen bild

Knäppsson

17 december 2010 18:20

Jag håller med dig i stort. Men jag förstår inte varför folk envisas med att sätta ett likhetstecken mellan offentlig och förebild.
Och sen är det så att vi alla beter oss mer eller mindre dåligt emellanåt, det borde även Du vara högst medveten om. Är man, dina ord, en go' gubbe för det mesta så ger det en inte rätten att vara ett svin den där gången. Men det ger betraktaren en viss skyldighet(dåligt ord men du förstår vad jag menar) att se mellan fingrarna.

 
Captain Awesome

Captain Awesome

17 december 2010 18:28

Nej, det är iof sant. Men som frontman för ett band är det inte direkt bra att göra nåt sådant.
Visst kan man ha förståelse om dom har haft ett pissgig och allt är skit för kvällen. Men att hålla på som Ralf gör efter ett riktigt lyckat gig... Så blir man bara fundersam.

Se mellan fingrarna denna gången, fine.. Men händer det IGEN, så då försvinner min respekt HELT för denna karl.

http://captainawesome.bloggagratis.se

 
Fred

Fred

17 december 2010 19:06

Har för dåligt bradband för att kolla på klippet men det låter verkligen som att han har fått hjärnsläpp... Kan va ok att balla ur nån gång ibland tycker jag men som sagt... Inte sett klippet...

http://woodsmanfred.blogspot.com

 
Ingen bild

Gurra

17 december 2010 20:07

Håller med knäppson, han har inget större ansvar att vara en "bra" förebild än någon annan, inklusive både Dig och mig...Tycker de är bra att han säger vad han tycker. Hade han däremot slagit han, vilket jag tvivlar hårt på att han hade gjort, så hade ju situationen sett annorlunda ut, dock är det fortfarande inte värre om han gjort det än om en random nisse på krogen gett någon en smäll.
Att du menar att det är dubbelmoral att göra reklam för sin iphoneapp på hemsidan får du gärna utveckla. =)

Och en sista sak, du som ständigt påpekar din rätt att tycka vad du vill, vilket du har din fulla rätt att göra, tyck inte åt Ralf.
Om han nu inte tycker att en iPhone är ett fullgott alternativ, vilket jag dessutom håller med om, så är det väl hans fulla rätt att tycka det, eller?
Är inte så svårt att kasta ner en ordentligt kamera, finns modeller idag som med lätthet får plats i en handflata som konkurrerar ut en iPhones videofunktion vilken dag som helst.

Jävlar vad mycket det blev =P

Herr Dunderskägg

17 december 2010 20:18

Jag har inte sagt nåt om vad han ska tycka och inte tycka. Jag vill bara få fram att så beter man sig inte. Även om man bara är random snubbe liksom...

Jag har aldrig någonsin varit i ett slagsmål i hela mitt liv. Jag har aldrig HOTAT någon om stryk. Jag har käftat, jajemän.. Men jag har aldrig HOTAT någon bara sådär.

Jag har haft en snedfylla någonsin och kanske betedde mig illa. Men hotat någon? Never.

720hp duger nog fint och utklassar många videokameror idag. Men jag måste ju få ha min åsikt. Jag tycker bara att det var onödigt att kasta ur sig något av det han gör. Han hade kunnat sköta det mycket snyggare än vad han gjorde.

En ursäkt skulle fortfarande vara på sin plats för det beteendet han visar upp. Alla får ha ett dåligt humör nån gång. Men nånstans får man fan dra en gräns.

Det är allt jag menat. Och allt det om iPhone-snacket, så är det MIN åsikt. Inte hans.
Återigen - det är hans BETEENDE som stör mig. Inte hans åsikter om iPhonen.

 
Ingen bild

Knäppsson

17 december 2010 21:06

Nej, bra är det inte. Men det drabbar bara honom själv, iom att han inte gjorde sak av sitt hot.
Grejen är den att trots att dom kanske gjorde ett kanongig, och för dom är det en annan dag på jobbet, så kan man ha en dålig dag. Addera skitdrogen alkohol på det, och eventuellt något mer, så är det dömt att misslyckas. (Jag har svårt att se någon stå med ögon som stoppljus efter en joppe eller två och bete sig sådär. Irrelevant men ändå så relevant.)

 
Allamagoosalum

Allamagoosalum

25 december 2010 16:11

Tro mig, det här är inte första gången den där sopan gör en sån här sak. Skillnaden är att den här gången kom det ut till media.

Du har en bra blogg! Keep it up.

http://allamagoosalum.blogg.se

 
Christy

Christy

31 januari 2011 15:42

Noll respekt från mig kan jag ju säga!

http://christys.bloggplatsen.se

Herr Dunderskägg

31 januari 2011 15:42

Kan bara hålla med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards