Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Five days to go...

Av Herr Dunderskägg - 19 december 2010 21:11


Enbart fem dagar kvar till julafton då... Och hur kommer vi i stämning till den? Jo, genom att lyssna på en av de vackraste versionerna på en av världens mest spelade och omtyckta jullåtarna of all time... 


Låten är tagen ifrån en show som kallas "Rock 'n' Roll X-mas Spectacular" som har blivit en stor succé i staterna. På gitarr har vi Paul "Stretch" Diethelm som har lirat flera år med bluesfenomenet Johnny Lang. Vid pianot sitter Ted Manderfeld, som är en av Las Vegas största och mest omtalade showmän. Han spelar även i en duo som kallas "Deuces Wild" som är kända över hela USA och lite till...


Lutar er tillbaka, öppna er en kall julöl, tappa upp ett glas med julmust, sippa på en kopp glögg... Vad ni än väljer att göra när ni kikar på detta, så kommer ni som uppskattar vacker musik att få njuta i fem minuter...



Och OM vi nu (mot all förmodan) inte hörs innan jul. Så, god jul på er och hoppas att ni får en underbar tid med familj, släkt och vänner runt er. Ät er riktigt tjocka och drick med måtta. Juldagen däremot är det fritt fram! ;D


Stay true. Stay awesome.

 
 
Ted Manderfeld

Ted Manderfeld

31 januari 2011 07:05

Hej, mitt namn är Ted Manderfeld, och jag är pianist i videon du postat. Jag använder Google för att översätta min engelska till svenska, så jag hoppas att ni kan förstå mig. Jag ville bara tacka dig för att skriva om våra överlämnanden av Silent Night från vår "Rock n Roll Xmas Spectacular"

Vi är mycket stolta över detta arrangemang och hoppas en dag du kan komma och se showen live i USA.

Jag hoppas att din jul var fantastiskt och du hade ett Gott Nytt År också!

Gud välsigne!

Med vänliga hälsningar,
Ted Manderfeld

http://www.wildpianos.com

Herr Dunderskägg

31 januari 2011 12:33

Hi Ted! It's a huge honor to know that you've seen my blog and taken so much time it must've taken to get the correct translation on Google.

The arrangement on your version of Silent Night is just.... Shear brilliance! So I'm just glad that you approve of me, showing it to my friends, my family and my "fans".

I do want to visit the states some day, when my economy allows me to! ;)

My X-mas was the best x-mas in many many many years. I hope yours was at least as good as mine.

Keep on playing and keep on doing what you do.
Just being brilliant!

Yours truely
Daniel "Captain Awesome" Eriksson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards