Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Önskar det vore annorlunda

Av Herr Dunderskägg - 9 januari 2014 13:03


Jag önskar jag haft en annan omgivning när jag gick i högstadiet. Jag önskar jag det vore annorlunda.


Jag älskar ju sport av hela mitt hjärta. Men jag fick aldrig chansen att visa vad jag hade att ge. Allt pga mobbarna.

De förstörde sporten under många år för mig. Jag sitter idag och önskar jag hade i alla fått en sportslig chans, utan att kallas för både det ena och det andra under träningar, ja till och med under matcherna på bänken.


Jag lär aldrig få en chans att ens lira korpen idag, varken i fotboll eller innebandy. Det finns inga öppna platser. Tyvärr.

Vill jag lira nåt får jag göra det på ploj, utan att någon ens bryr sig, på ett hårt trägolv. Finner liksom inget kul i det.


Jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Har alltid varit. Men utan någon att tävla med, är det ju faktiskt ingen idé att ens lägga ned någon som helst tid på det. Eller hur?


Ja, jag närmar mig 30. Jag fick aldrig ens en chans som tonåring att göra det jag trodde skulle bli så kul, så utmanande. Att få tävla. Att få göra skillnad på något jag trodde jag skulle kunna göra bra. Istället blev jag utfryst, mobbad, knuffad och behandlad som om jag vore skräp.

Efter det, tror jag att jag faktiskt varit smått rädd att faktiskt försöka söka mig till ett lag. Ett redan sammansvetsat gäng. Där det kan hamna i samma banor igen. Att de inser att jag kanske inte är lika bra som dom som tränat, spelat matcher och varit med i gejmet under 10-20 år och fått förtroende från tränarna.


Tränarna ja... De var ju inte mycket bättre på min tid. De hörde de råa skratten, de hörde de brutala orden. Gjorde dom nånting? Stod med ett flin i ett hörn. Jag tror inte ens de fattade vad som pågick. Var det så elitistiskt? Är det så idag också? Att den som kanske är mindre, den som är något långsammare och inte har det bästa skottet, den bästa skruven eller är den bästa av målvakterna, behandlas som skit? 


Sorgligt om det fått fortsätta... Men jag hade inte blivit förvånad. Så många gånger man läst att smågrabbar som fryses ut, bara för att de inte är stjärnan i laget. Av både vuxna OCH medspelare. Man blir mörkrädd.


Vart vill jag komma med detta? Det vet jag inte själv. Hade bara varit kul att få chansen att vara med och tävla igen. Jag finner en sorts njutning i att se andra förlora i sport, TV-spel, etc. 


That's it...


Stay true. Stay awesome.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards