Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Heta ämnen...

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2012 13:22

Skrev inatt om idiotiska tatueringar och annat som stör mig...


Och feedbacken har inte låtit vänta på sig. Jag kanske kan låta provocerande, men jag nämner för det första aldrig namn, sen kommer jag alltid ha åsikter. Så länge det är konstruktiv kritik tar jag den, men sen när det kommer idiotiska kommentarer kan jag inte låta bli att garva och tycka synd om dom som stör sig på att jag har åsikterna jag har.


146 läsare hittills på mitt förra inlägg. Trevligt att ha så många läsare på en och samma dag. Och tack för all feedback, som sagt. Jag har ju min blogg för att vädra mina åsikter, vart jag står med mina synpunkter och att få mina läsare att bli nöjda. Jag har aldrig TVINGAT nån att läsa min blogg, eller hur?


Jag har den för eget bruk så att säga... En sorts terapi... Bloggen och låttexterna är viktiga ting i mitt liv, för att få ur mig allt som rör sig i mitt huvud. 


Jag kommer aldrig sluta att blogga, spelar väl ingen roll vart jag bor. Jag kommer alltid besitta samma sorters åsikter. Man ändras inte för att man flyttar till en annan ort. Folk är fortfarande idioter och gör idiotiska ting, right?

WRONG - enligt flera av mina läsare så är JAG idioten som inte har något liv som måste blogga om mina åsikter.


What? Hör ni ens själva hur det låter? Man kan ju skämmas över mindre...


Min blogg kommer stanna på samma plats. Åsikterna kommer hagla framöver också. Var så säkra. Bara för att folk inte tycker som jag betyder inte att jag kommer sluta blogga om det, eller hur? 


Och det ska bli så skönt att lämna denna hålan. Och jodå, jag har faktiskt ett liv utanför bloggen. Med en awesome sambo och underbara vänner. 


Men, ni kommer inte slippa mig. Tro mig... Jag har t.o.m blivit hotad med en polisanmälan... Så förra inlägget är borttaget. Sicka fasoner...


Stay true. Stay awesome.

 
 
Björn

Björn

29 april 2012 13:43

Som Ricky Gervais brukar säga, "Just because you're offended, doesn't mean you're right". Det är något de flesta borde ha i åtanke. Hela tiden. För övrigt håller jag med dig om tatueringen, det lät inte som en höjdare direkt.

http://bjoern.atthem.se

Herr Dunderskägg

29 april 2012 13:47

Så jävla sant. Men orka med hot om polisanmälningar och skit.

Hon har väl rätt att känna sig kränkt. Men isf skulle jag kunna polisanmäla varenda jävel som har en åsikt om min blogg. Och vart skulle det hamna liksom?

Men måste ha lite självdistans för helvete...

 
Ingen bild

Björn

30 april 2012 10:39

Ah, nein, det är ju lite fånigt att polisanmäla när du ändå inte hängt ut någon vid namn eller så.

Also: http://www.riskokare.com/cache/image.php?id=12166

 
Ingen bild

Lina

30 april 2012 11:36

Vågar du inte stå för dina egna åsikter eftersom du tog bort det inlägget?

Herr Dunderskägg

30 april 2012 11:42

Jag blev tillsagd att ta bort inlägget.

That's why. Och du själv då?
Vem fa-an är du?

 
Ingen bild

Gunnerrunner666

30 april 2012 17:49

Haha! Det är fan komiskt vilka personer det finns! Fortsätt på samma linje du och ge fan i dessa ryggradslösa kräk som bara söker anledningar till att spotta på dig.

Herr Dunderskägg

1 maj 2012 11:27

Tack kusin! You're AWESOME!! :D

Så jävla RÄTT!! :D

 
Ingen bild

Lina

1 maj 2012 01:03

Jag heter Carolina Blom, kallas för Lina. Bor i Västerås. Känner inte dig men jag får väl läsa och kommentera ändå?

Herr Dunderskägg

1 maj 2012 11:32

....se mitt förra svar...

 
Ingen bild

Lina

1 maj 2012 01:08

och varför har du sån otrevlig och aggressiv framtoning hela tiden? Du måste besitta en stor bitterhet. Varför? Inte menat att vara otrevlig eller nåt sånt, utan jag bara undrar. Du ger iaf ett intryck av att vara en väldigt bitter människa. Om det är så så är det synd och något du bör arbeta bort. I all välmening som sagt.

Herr Dunderskägg

1 maj 2012 11:32

Så, jag har en otrevlig ton?

Först och främst, när folk börjar skriva kommentarer till mig och gömmer sig bakom ett alias eller försöker smutskasta mig, blir jag förbannad. Det kan t.o.m DU förstå, eller hur?

Jag måste få försvara mig själv mot alla jävla påhopp jag får i stort sett varenda vecka. Men jag tycker samtidigt att det är OTROLIGT underhållande hur random människor (som dig själv), sitter och försöker läsa av mig som person genom text på internet och hur jag skriver min blogg.

Inte någon bra människokännare du inte, det märks långa vägar.

Bitter? Inte alls, jag är en mycket glad, sprallig och energifull människa som gillar att göra narr av människor som gör bort sig offentligt och just som jag skrev tidigare - försöker läsa av mig som person genom en blogg/kommentarsvar. Du kanske märker hur absurt det är? Right?

Arbeta på ditt eget beteende du innan du säger åt mig att göra nånting. Du har inte rätten att säga till mig vad jag ska och inte ska göra, utan det är väl ändå upp till mig själv, don't ya think?

Jättekul att du läser min blogg. Men du bör nog tagga ner sjutton hekton eller nåt sånt vad gäller ditt "välmenande". Det känns rätt drygt att få svar där du helt och hållet hoppar på mig och ger mig skit för nåt du inte ens är insatt i.

Så i all välmening, så får du gärna fortsätta läsa min blogg, men ta den med en nypa salt.
Det gör i alla fall jag...

 
Ingen bild

Lina

1 maj 2012 14:27

Först och främst: Jag gömmer mig inte bakom något alias. Men när du bara undrar "vem fa-an jag är" så kan jag inte undgå att notera att du låter väldigt otrevlig, det är iaf så jag tolkar det. Jag frågar inte en person vem fa-an den är bara för att nån ställer en fråga till mig. Hur du är som person IRL kan jag ju iofs inte uttrycka mig ett dugg om eftersom jag aldrig träffat dig, så det ber jag om ursäkt för, det var en förhastad slutsats. Men när jag tar mig tid att läsa och kommentera tycker jag inte att det är speciellt trevligt mot sina läsare att undra "vilka fa-an de är" bara för att de ställer en fråga om varför ett tidigare inlägg togs bort. Så, var gärna lite trevligare i din framtoning mot dina läsare så kanske de stannar kvar längre, right? Får du personliga påhopp så har du rätt att bita ifrån, men när man ställer en enkel liten fråga tycker iaf jag inte att du har rätt att låta otrevlig tillbaka. Men det kanske du tycker?

Herr Dunderskägg

1 maj 2012 15:04

"Lina
Måndag 30 april 11:36
Vågar du inte stå för dina egna åsikter eftersom du tog bort det inlägget?"

Låter det som en vanlig fråga? Jag vågar stå för mina åsikter. Men dumt att dra på sig onödiga anmälningar från idioter som inte kan
bete sig som om dom vore vuxna, utan beter sig som hormonstinna 14-åringar... mitt i puberteten...

Så ursäkta mig om jag värnar om min integritet och inte tar vad fan som helst från vem som helst. Ska du kommentera min blogg kan du iaf tänka mer konstruktivt och inte vara otrevlig och ohyfsad!

Du får gärna läsa min blogg hur mycket du vill. Men jag måste få sätta ner foten när jag tycker att folk ska visa vilka dom är eller när läsare beter sig illa emot mig.

Du gjorde inte direkt ett gott intryck...

 
Ingen bild

Lina

1 maj 2012 16:01

Jag bad ju om ursäkt. Herregud, vad är det för ohyfsat och otrevligt med det?! Jag läste inlägget lite för fort, men du verkar ju ha problem att godta en ursäkt. Vad ska jag göra åt det liksom?

Du ger inte heller direkt ett gott intryck...

Herr Dunderskägg

1 maj 2012 16:04

Jag behöver inte ge ett gott intryck.

Du som hänger på MIN blogg, och inte vice versa. Jag tar bara ställning till hur du har betett dig mot mig och agerar därefter.

Om du nu tycker jag ger otrevliga svar, kan jag be dig vänligt, men bestämt att lämna bloggen och inte längre läsa den. En läsare mer eller mindre tror jag att jag kan ta.

Min värld går ju inte under...

Inte mer än så, eller hur?

 
Ingen bild

Danne trubadur

5 maj 2012 20:47

Stå på dig Captain!

Herr Dunderskägg

7 maj 2012 12:35

Tack mannen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards