Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Jag tycker du klagar på allt...

Av Herr Dunderskägg - 3 januari 2014 14:51


Fick nyss höra att jag minsann bara klagar på allt och inte tycker om något alls.


Tvärtom. Det finns mycket saker jag gillar och det finns nog precis lika många saker jag INTE gillar.


Bara för att jag inte gillar Gimo (vem fan GILLAR Gimo, är då min fråga?), betyder det inte att jag inte tycker om något överhuvudtaget.


Okej, så tänkte väl sätta ihop en lista på saker jag faktiskt gillar. Men jag erkänner att det finns väldigt mycket saker jag ogillar. Och det är helt okej att ogilla saker. Och bara för att du gillar det jag inte gillar, betyder det inte att du har rätt och jag har fel. Vi har nog lika rätt båda två, ska du se.


Så, vad gillar jag? 


Jag gillar musik, väldigt mycket musik. Jag ogillar dessvärre precis lika mycket musik.

Jag gillar hårdrock, metal, viss electronica, även tung dubstep/postmodern electronica m.m

Men allt jävla radioskval och allt skit på MTV får ni ha för er själva... 


Jag gillar filmer och serier. Men jag sätter inte in mig i serier såpass bra som jag nog hade velat göra. Men det kommer nog, det med. Jag gillar även mitt xbox och datorn. Där spenderar jag många timmar och där trivs jag mer än bra. 


Jag gillar att skriva låttexter, jag gillar att skriva överhuvudtaget. Men det blir inte så ofta som jag borde nu för tiden. Jag har liksom inget att skriva till, då jag är bandlös och allt ligger på is. Men förhoppningsvis blir 2014 ett bättre år för min kreativa sida, såväl för den musikaliska sidan.


Jag gillar att vara ute i naturen och fascineras av den och hur föränderlig den är varje dag. Jag gillar rymden och allt som den innehåller. Jag gillar att vara nyfiken på det jag tycker är intressant. 

Jag gillar att veta saker som andra inte tycker är speciellt fascinerande. Med andra ord - onödigt vetande. Jag kan sitta i timtal och läsa på om något som är HELT irrelevant.


Jag gillar att sitta uppe på nätterna och fungerar bäst på kvällarna än någon annan tid på dygnet.


Något annat jag gillar är att köra bil. Jag gillar att ha kontroll över ett fordon och ogillar att sitta bredvid eller i baksätet.


Jag gillar att umgås med vänner, familj och bekanta. Jag gillar att se dom må bra och gör allt för att få dom att må så bra som jag möjligt kan få dem att må.

Jag gillar mitt kaffe. Det ska gärna drickas varje dag. Missar jag någon dag med kaffe får jag en oro i kroppen.

Bra, nu vet ni det också.


Jag gillar att spela trummor och föra ett jävla liv. Men vem fan gör inte det? Det finns så mycket njutning av att föra oväsen runt sig. En annan fördel med att banka lite skinn är att man får ur sig aggressioner som kanske legat uppdämda istället för att bli förbannad, så får man slå ur sig all ilska eller frustration.


Jag gillar alla årstider och tycker att alla årstider har en charm i sig och där återkommer vi ju till naturen och dess föränderliga sätt året runt, varje dag från timme till timme.


Något jag speciellt gillar, är att underhålla. Men tyvärr har jag inte fått göra det på ett bra tag nu. Det är en väldigt mäktig känsla att se folk gilla saker man gör. Speciellt genom musik och ett scenuppträdande.


Jag gillar sötsaker. Jag gillar det alldeles för mycket. Jag borde dra ner på det, men det är ju så förbannat jävla gott. Speciellt choklad och lösgodis. 


Jag gillar att driva folk jag ogillar till vansinne och se dom explodera. Det ger mig njutning på ett rätt högt plan.


Jag gillar att fotografera och redigera bilder. 


Jag gillar att känna mig älskad. Jag gillar att känna romantik. 


Jag gillar att arbeta med kroppen. Se saker hända genom att jag hjälpt till med något. Speciellt byggen eller dylikt.

Dock är jag inte så händig jag själv önskar jag var. Men det är ju bara jag som kan ändra det, right?


Jag gillar tekniska prylar. Datorer, kameror, TV-spel, TV-apparater, telefoner etc...


Jag gillar att sprida skratt och få folk att le.


Och sist men absolut inte minst, så gillar jag öl. Det är jättegott.


Känner att jag fick med en hel del. Men det är mycket, mycket mer jag gillar och mer än så jag INTE gillar. Men bara för att jag nån gång nämner att jag inte gillar något, betyder inte att jag klagar på dig eller det du gillar.

Utan, jag utnyttjar snarare min rätt att få uttrycka mig och använder yttrandrefriheten som finns i vårt vackra land.


När någon, helt lösryckt tycker att "jag bara klagar hela tiden", blir jag sårad av. Ni lär inte känna mig nämnvärt bra om ni tycker jag är en ledsam, tråkig och/eller ständigt klagande person.

För det är det sista jag är.


Skulle jag själv förklara mig, skulle det nog vara: Snäll, givmild, godhjärtad, lite blåögd, trevlig, glad och sprallig.


Men alla kan ju inte tycka som jag. Och det skulle vara otroligt trist om alla tyckte likadant.


Stay true. Stay awesome. Captains' orders.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards