Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Herr Dunderskägg - 21 oktober 2009 13:27


Så var det gjort. Biljetten till Norrköping är beställd. Den 1:a November drar jag från Gimo för att vara med min sötnos. Jag längtar som en tok kan jag säga.

Sötnos, det finns inget som kommer gå fel nu. Detta kommer bli så jävla bra!

En fråga!!!! Är det NÅGON som har en Jasonmask tillgänglig som jag kan låna eller köpa?? Hör av er SNARAST!!

---


 Annars då? Lill-Lördag idag, vad händer idag då? Har precis käkat lite lunch/mellanmål och sitter nu med en kopp kaffe med. Snart kommer Victor över med, om han inte får något annat för sig vill säga. Har precis lagt i tvätt i maskinen med, dags att tvätta igen. Får även ta tag i att städa sovrummet ikväll. Justja, måste köpa en mopp med. Ska gå till ICA sen och kika vad dom tar för en sån. Märkte även idag att Dubbeldusch-flaskan jag köpte i Lördags glömdes efter innebandyn i Söndags. Duktig Daniel. Så nu måste jag köpa en ny. Virrpanna AB.


Sitter och lyssnar på Corroded. Bästa bandet på länge. Jag vill ha sångarns röst... Den är grymt skön! Nåja, bara att fortsätta sjunga så kanske man utvecklas åt rätt håll. Måste arbeta på att behålla kraften i min röst så jag inte sjunger sönder rösten. Även tekniken måste utvecklas... Viktigt viktigt!


Annars i veckan då? Ska väl till Uppsala med Victor på Fredag, sen kanske det blir utgång. Men jag ska nog hålla mig rätt lugn. Jag köper ju knappt nåt när jag är ute på krogen, jag förkrökar, sen brukar jag kunna hålla det på en bra nivå resten av kvällen. Måste snåla lite med mina pengar nu för att ha råd att vara nere hos Linnea.
Är skyldig Victor 170 kronor med så. Plus att Björn har köpt sprit åt mig, så han ska också ha pengar. Efter det så blir det till att toksnåla på pengarna. Nästa månad har jag även 211 kronor att betala till brorsan på möbelavbetalningen. Det får han ta... Han fick 800 kronor. Från början var det ju närmare 4000 spänn så... Sakta men säkert börjar jag betala av det.


Nåja... När jag betalat Victor och Björn har jag väl 1500 spänn att leva på den kommande månaden. Men jag ska väl klara mig. Har klarat mig finfint annars så. Förutom en månad där det var riktigt torrt i pengapungen. Levde på 80 kronor i 3 veckors tid. Hur jag klarade det vettefasen. Men jag klarade det.
Men jag ska inte klaga, jag vet numer hur man ska hålla i sina pengar. Ja förutom att jag måste köpa hemresan från Norrköping sen. Och där kommer jag väl gå bet på typ 3-400 kronor. Så 1200 spänn att leva på. Nu får jag snåla på ciggen. Så enkelt är det. Jag får verkligen skita i att röka så mycket jag kan. Jag vet att jag kan klara det. Har klarat att gå rökfri i en månad förut (efter det att jag började röka vill säga). Men sen sket det sig pga olika anledningar. Men just nu mår jag så jävla bra, så jag ska nog klara mig.


Nu kommer säkert tycka att jag sitter och klagar, men det var inget nytt. Ni får klaga hur mycket ni vill på mina inlägg, jag tänker inte sluta blogga för det. Ren terapi för mig att få ur mig tankar och sånt här. Så...
Förr när jag INTE skrev, då var jag en förbannad liten pöjk. Men jag kan inte minnas riktigt när jag var riktigt riktigt förbannad senast. Och det är bra!


Sitter och väntar på beslutet om C-kortsutbildningen med. Vore guld att få den, för då öppnar ju sig en helt ny arbetsmarknad för mig, plus att jag kommer ha lättare att komma in på andra utbildningar om jag ahr lastbilskort. Ta t ex bussutbildningar... Har man C-kort lägger man sig lite före i kön över dom som får ta D-kort. Spännande!


Nåja.. Nu ska jag köra igång tvättmaskinen.


Så, far åt helvete så hörs vi senare, förmodligen i helgen eller nåt. För då är det ju åter dags för repning med bandet och kanske lite fest och sånt. Vem vet?


Tjingis!


_________________________


"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen.
Nej, nu upprepade jag mig..."
- Mark Twain

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards