Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Herr Dunderskägg - 4 oktober 2009 21:08

Fyra dagar in i Oktober, dagarna blir mörkare och regner faller ner från en himmel kall och grå...


Men än finns det hopp, för Daniel är tillbaka på bloggscenen efter ett uppehåll på några dagar. Det var dags nu, och fick lite påtryckningar från mina "fans". Så jag antar att jag i alla fall kan blogga om vad inledningen på månaden har gett.


I Torsdags kikade Niclas "Skövde" Skog över, (ja han fick sitt nya smeknamn "Skövde" av den anledningen att... Ja ni fattar varför va?) och hälsade på. Vi kikade över till mor och far på Torsdagskvällen efter att först ha hämtat syster och Kimmie i Östhammar i nya bilen. C30:n gick som en raket... Sen på Fredagen så drog vi med Linn och Ante till Fullerö Handel, och där inhandlade jag en liten grej till det kommande barnet (ja, och till de blivande föräldrarna med). Vad det är? Neheheeej, det får ni reda på då.

Fredagen fortsatte med att vi drog hem till Linn och Ante på en kopp kaffe och trevligt sällskap. Fick träffa Svinto igen, det var då fan inte igår. Torgfesten senast tror jag det var. Nåja, han ska tydligen flytta till Gäfle... Får väl ta en krogrunda snart då, eller vad säger du?

Vi drog hem, käkade snabbkäk och började hälla i oss grogg och öl, för sen bar det av till Skärplinge för bortamatch med hockeyn. Läktar-matchen, ja den vann vi ju lätt i alla fall. Matchen på isen? Nej den förlorades med 2-6.


"Domar'n luktar dansband!" hahaha....


Sen blev det hem till mig efter matchen där vi omgrupperade litegranna, fortsatte dricka och snacka skit här ett tag. Sen drog vi över till Bellas lya där vi fortsatte kvällens bravader. Blev dock inte så sent, för Niclas kände av en förkylning. Vi drog väl hem strax efter 02.00 någon gång... Lite synd sådär... Men man får ha respekt när polarn mår kasst, plus att han var full som en spruta.


Lördagen började långsamt, med lite kaffe och mackor och Niclas mådde skit. Så han drog hem runt 16-tiden på eftermiddagen. Någon timme senare bestämdes det att det skulle bli Baren-runda och trubadur på kvällen.

Men först så drog jag och Björn och förkrökade hos Freddan och Mörta. Ja, fast Björn höll sig då nykter för att vila upp sig inför nästa helg. Då ska vi ju till Upplands Väsby och lyssna på Jocke och hans bandkamrater i Transision. Kommer bli kanon, sen på kvällen är det fotboll mellan Danmark och Sverige... Och fest hos Keben, det är öppen bar!!!

Men mer om det senare...


Var var jag? Jo! Hemma hos Mörta och Freddan ja... Drack lite Morgan och något glas vin gick också ner. Alla var taggade som fan. Kommer ner till Baren, och allt bara dör en stund... Peppen försvann, men byggdes upp någorlunda allt efter som. Mycket bra trubadur och bra låtar. Trevligt folk och lite kändisar där. Senare kom även Victor ner, mötte upp han och hade på mig Freddans "bäverfitta"... Ryssmössa... Ni vet sån lurvig sak... Såklart med Sovjet-skölden på. Mycket snygg!

Träffade några töser som jag faktiskt ALDRIG sett förr... Jag sjöng tydligen jävligt bra enligt en. Det tackar vi för. Alltid kul med spontana komplimanger, speciellt vad gäller sången. Även om jag tog i lite väl mycket igår, så jag är totalt söndersjungen idag. Men det kan samtidigt ha med Fredagens hockeymatch att göra med.

Nåja... Träffade "Gropen" på baren med, och han erbjöd mig en jobböppning, så ska ringa honom på Måndag så får vi se vad han säger. Go' kille det där. Grattis förresten till han och gumman hans, dom blir föräldrar i Februari! Riktigt kul!


Nåja, nu är det Söndagkväll och jag och Karin har käkat pizza/kebab eftersom jag var skyldig henne käk sen tidigare i somras. Det var gött som FAN och satt som ett tuggummi under sulan! Men nu är ciggen slut med, får köpa nya imorrn. Ja, jag vet att jag är lat... Men men, efter två dagars fylla så får man faktiskt vara en soffpotatis.

Nåja, nu ska jag fortsätta kvällen med att kika lite TV. Hoppas jag gjort er lite nöjdare nu efter min paus i skrivandet.


Ha det så bra så hörs vi under veckan. Tjingis!


_____________________________________



"Det som inte tål att skämtas med,

det förtjänar sällan att tas på allvar."

- Sigfrid Lindström


Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards