Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Herr Dunderskägg - 16 september 2010 22:02


Varför är så många på mig och säger att jag ska söka till Idol? Jag vill inte bli förknippad med att jag är en "popartist"... Nej, ska jag slå igenom ska det vara bandmässigt och skriva kontrakt med ett litet rockbolag och inte dom stora Sony BMG osv...

Kanske om man varit känd i sisådär 5-6 år och varit ut i världen och visat upp sig kan man börja tänka i en större bana med större bolag i ryggen.


Men jag tänker aldrig i hela helvete ställa upp i Idol och få den där stämpeln i pannan. Aldrig i helvete. Det är rätt kul när man ser "hårdrockare" som ställer upp i Idol-cirkusen och tror att dom ska komma ut med "hårdrocken" på radio. Den hårdrocken som dom drömde om förvandlas till sådär mesig, poppig radiorock á la Pink... Nej, fy helvete!


Ni kanske tycker jag är dum i huvudet som säger så här, men vet ni vad? Jag skiter i det! Det är min åsikt och jag står MER än gärna för den!

Jag har garvat åt Idol-Markus, Erik och fler som trott att dom ska få lira hårdrock och helt plötsligt har förvandlats till popsnören.

Vart är Markus idag btw? Nej, just... Bortglömd! Hur många album släppte han? Ett? Det säger ju också en hel del om hur Idol-cirkusen funkar. Man får leva sin dröm i ett par år... Sen är man puts väck, våt fläck!


Nej, jag tänker vara som en igel på hårdrocksscenen när jag väl slagit igenom. Kommer inte ge efter en TUM! Jag kommer lyckas.

Jag har ett par projekt på gång vad gäller musik. Ska bli sjukt kul att äntligen få komma igång och lira och sjunga lite.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards