Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Herr Dunderskägg - 10 september 2010 22:03


Vad skulle man gjort om inte musik fanns? Eller ja, om inte musik någonsin funnits hade vi ju inte saknat den. Utan ersatt den platsen av något annat. Tälja barkbåtar eller bygga rymdraketer av petflaskor och andra små roliga projekt...


Men nu när det finns är jag så jävla tacksam för att den är så lättillgänglig!

Spotify är ju guld! Har suttit hela kvällen nu (nästan) och sökt efter ny musik att lägga in i min metal-lista. har även funnit andra små guldkorn i övrigt med i andra genres. 


Men när man haft en rätt misslyckad kväll, så är jag glad över att man får glida iväg med musiken och bara sluta bry sig om allt annat. Allt jobbigt omkring en... Missförstånd, ångest, saker som gör att jag får dåligt samvete, tankar som snurrar och en osäkerhet som alltid hänger över mig hur jag än försöker få bort det...


Nåja, har lite låtar där jag verkligen kan få ur mig aggressioner till... Tung, mörk, elak musik! Men det hjälper ju bara tillfälligt... Tyvärr!

Men musiken är min tillflyktsort när inget annat verkar hjälpa. Och utan musiken, vem vet var jag skulle varit idag. Musiken har hjälpt mig så sjukt mycket i mitt liv i olika situationer. Musiken är min stora passion och jag tänker komma ut med den, på vilket vis det än blir.


Det är inget snack om saken. Hårdrocken är mitt kall och jag tänker uppmärksamma detta kall och kämpa i hårdrockens namn och ösa järnet på en scen nära dig inom en SNAR framtid! Ge mig bara en liten tid till att styra upp saker och ting, privat.


Och alla ni som tvivlar på mig... I will shut you motherfxxxxxs up!! 


Stay true, stay awesome!!

Av Herr Dunderskägg - 10 september 2010 01:54


Tjenna era små hårdrockare där ute, nu börjar minsann min nya period som bloggare. Kommer nog förmodligen bli fler, dock kortare inlägg framöver som kommer handla om musik (i många former, men oftast rock av något slag)... 


Men som jag brukar säga: Innerst inne har vi alla en liten hårdrockare!


Nåja, ny design, ny header (thx sis) och nytt tema. Jojo... Ska det göras, ska det göras ordentligt! Tänker inte vara sådär överjävligt pedantisk med hur jag skriver saker längre heller. Stavning, förkortningar, smileys... Sånt kommer förekomma nu.


När det bara blir text, så har det en tendens att bli så... Trist!


Äh, nu skiter jag i detta och går och lägger mig. Är ju fan inte frisk från min förkylning än heller. Bra jävla illa.

Men innan jag drar mig till kojs, så tänkte jag dela med mig av en Spotifylista jag och några stycken håller på bygger upp... Och den handlar ju såklart om HÅRDROCK!! Metal av alla de slag, helt enkelt. Så har du några metallåtar du/ni vill dela med dig av, släng in dom vettja!


Listan heter, kort och gott: This Is Metal! ... Enjoy!!


Go'natt på er!


Stay true, Stay Awesome!

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards