Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Herr Dunderskägg - 19 april 2012 22:22


Detta är ett citat som får mig att bli smått upprörd. 

Det är precis vad många kvinnor också gör, eller hur? Det finns många kvinnoligor inom hockeyn också. Men att vara en förskolelärare är väl också att leka på arbetstid? Eller?


Det finns så många sätt att se "lek" på. Det kan vara barn som leker på sina villkor, det kan vara ungdomar som leker lite mer vuxenbaserade lekar, det kan vara fullt vuxna människor som leker kurragömma med dunk, bara för att ta ett exempel.


Samma person (inga namn nämnda) tillade också: "Sätter man hockey i perspektiv med annat viktigt, känns det ju onekligen väldigt mycket som just lek mellan män."


Ja, det finns som sagt många sätt att sätta sport ur många olika perspektiv, man kan också ta svamlande kvinnor som sitter och skriker, skrattar och skräner som en enda lång lek med ord. En vinkväll kan ses som en lek.
Relationer kan också bli en lek, om man ser det ur ett perspektiv, då man kan ha lösa relationer som en lek.
Säg, en KK-relation. En lek. Krograggandet, en lek. 


Jag anser att den som vill satsa på en sport, för att man är riktigt bra på den, eller en musiker som viger sitt liv i att bli bra inom en gren, eller på ett instrument. Det är i MINA ögon, en hobby, en livsstil och en PASSION som man tjänar bra med pengar på om man är bra på det. 

Kolla bara på alla skådespelare, för att ta ett annat exempel. Ett helt liv av bara leka olika personer. Eller ska man klaga på det OCKSÅ?


Man väljer bara olika lekar här i livet. Och olika lekar leder till olika korsningar i var och ens liv där man får välja, vilken lek är jag bra på? Vilket val ska jag göra...?


Själv, så kommer jag alltid ha barnsligheten nära mitt hjärta och kommer ALDRIG sluta leka. Om det så är en drickarlek, om nån erbjuder att leka just kurragömma eller nåt liknande, så skulle jag aldrig tveka för en sekund att hänga på.


Den dagen jag slutar leka, är personerna i min omgivning tillåtna att ge mig en spark i röven!

Så håll barnet inom dig vid liv. Om det så är att du "leker" på en hockeyrink, på en fotbollsplan, i ett klassrum eller bara om det är ett parti fiskedamm. Sluta vara så bittra och bete er som vuxna och släpp loss ditt inre barn.


Stay true. Stay awesome. Stay childish.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards