Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Herr Dunderskägg - 14 april 2012 12:09


Detta ämne har jag funderat på bra länge. Så fort jag skriver något som upprör mig eller något jag funderar på här på bloggen, så kommer det folk som ska säga till mig att "så får du inte tycka" och "det där är fel"... Inte enligt mig.


Vad jag ANSER, känner, tycker eller liknande, är för mig en självklarhet. Sen att andra har andra åsikter ang. det ämnet jag tar upp kan jag visst lyssna på. Men jag tänker inte hålla med.
Tar ett exempel, första gången jag skrev "Veckans funderare", så fick jag en lång kommentar från en tjej vid aliaset "fislisa" som skrev såhär:

"Du har inte tänkt på att nästan varenda punkt går att göra om för att passa en del killar?
Tonvis av parfym, check! Tighta kläder och ofit kropp, check! Hårig och blek stjärtskåra är väl aningen mer nasty än en stringtrosa som syns?, check! En del killar klär sig också väldigt gärna i Tighta t-shirts för att visa upp sig själv och sina muskler. Sminkning är väl olika vad man tycker är snyggt, men kanske sminkar de sig så mycket för att de är osäkra på sig själva och blivit det för att såna som du och din sambo granskar och dömer de hela tiden." 


Jag blev direkt på hugget att svara rätt fränt på det hon skrev. Men samtidigt tycker jag att "Hon har rätt att tycka så..." tills jag kom till det sista hon skrev.... Att hon anser att jag och sambon är bara granskande och dömande människor som inte gör annat än att leta fel hos människor.

Vad gjorde inte hon där då? Jo, dubbelmoraltanten slår till genom att döma ut oss och komma med ett personligt påhopp på mig och sambon. Och där blev jag rätt irriterad. 

Vad fa-an...? Jag måste ju få uttrycka mina åsikter i ett öppet forum (min blogg) där jag har friheten att skriva vad jag vill så länge jag inte HÄNGER UT nån personligen. Jag skrev allmänt att dagens samhälle är snett och att tjejer tar efter trender som inte ens borde få existera.

Ja, men visst... Killar gör ju mycket fel dom också, modemässigt, stilmässigt och kan vara allmänna DOUCHEBAGS!
Igen - Det var inte det jag skrev om. Om mina läsare inte håller med mig ang. att tjejerna gör på ett sätt eller annat av det jag skrev om, så får dom ju SJÄLVKLART tycka annorlunda. Det är deras rätt i vårt så kallade "fria samhälle".


Men dom kan göra det utan att hoppa på mig och sambon personligen. Eller som min sambo sa "jag skulle vilja träffa den personen, det skulle bli ett mycket trevligt samtal." och jag förstår henne.

Min sambo skulle KROSSA henne i argumenterandets ädla konst.


Nåväl, men som jag sa tidigare... Jag måste få vädra åsikter och mitt tycke angående vissa saker utan att bli påhoppad av de som läser min blogg. Nånstans måste man dra en linje för vad som är okej och inte...


Har ni konstruktiv kritik och kan vara objektiva vad gäller åsikter och inte gå till överdrift, lyssnar jag mer än gärna på vad ni har att komma med. Men när ni gör övertramp, så brinner det till för mig och kan inte längre hålla min mun stängd (eller ja, låta bli att skriva om saken). 


Summan av kardemumman - Håller du/ni en god ton, håller jag en god ton. Ömsesidig respekt. Right?

Stay true. Stay awesome. 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards