Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Herr Dunderskägg - 20 april 2012 18:45


I fortsättningen kommer jag att använda mig av en varningsskylt i min blogg för att varna känsliga läsare, som tar åt sig av precis ALLTING jag skriver och har åsikter om.


Den kommer se ut SÅHÄR:



     


Om du ser denna så, kanske inlägget inte är något för dig att läsa. Tänk efter innan, helt enkelt. 
Sen om du ändå kommer känna dig träffad entrade du området fastän du blev varnad. Se det som de skyltar man ser i serier eller filmer (speciellt från staterna): "Trespass - and you will get SHOT!"

Consider youselves warned.


Stay true. Stay awesome. 

Av Herr Dunderskägg - 20 april 2012 13:30


Jag visste absolut inte, förrän idag, att citering var förbjuden och tabuförlagd.


Jag skrev ju två citat ifrån en person igår och idag hade denna person skrivit på facebook, att "hen" minsann skulle hänga ut mig om "hen" också hade en blogg. Det roliga är ju - jag hängde inte ut nån. "Hen" tog åt sig av det jag skrev.

Provocering? Inte i mina ögon.


Jag måste få vädra åsikter om saker jag läser, ser eller upplever. Därför har jag min blogg, right?

Sen vad folk tycker om mina åsikter, rör mig egentligen inte ryggen, eftersom det just är MINA ÅSIKTER!!


Idag så hänger "hen" ut sig SJÄLV på facebook så att ALLA kan se vem det är jag citerat. Jag blir inte riktigt klok på människor ibland. Man MÅSTE få uttrycka sig fritt, men det är sånt tabu över att citera vissa människor tydligen.

Att man hatar nånting får väl stå för var och en, men samtidigt måste man inte utsätta sig för just det man avskyr/hatar/ogillar. 

Sen överdriver samma människa och skriver att jag minsann pekat ut denne och att jag skriver just om "hen". Jag CITERADE "hen", och sen efter det så pratade jag om människor i allmänhet i resten av mitt förra blogginlägg (LÄNK).
Men männskan envisas att det är "hen" som är personligen utpekad och att jag hänger ut denna person som blöt tvätt på en torklina. Vilket såklart inte är sant.

Jag blir fan upprörd på riktigt nu. Jag hänger aldrig ut människor på min blogg. Skulle aldrig falla mig i tanken att göra något sådant. Jag vädrar mina synpunkter om åsikter folk har, upplevelser jag har i vardagen eller om det så är en känsla jag har inom mig som måste få komma ut.


Men vill du hänga ut dig själv inför alla på facebook, så är det inte MITT problem. Jag tänker absolut inte be om ursäkt för den delen heller. Du har lyckats sätta dig SJÄLV i denna situationen. INTE jag.


Och är det något folk stör sig på, har jag aldrig tvingat dom att läsa min blogg. Alla har ett val, precis som om det jag skrev om i förra inlägget. Du skjuter dig själv i foten. Jag kommer aldrig att censurera mina åsikter, för då skulle det likna en jävla diktatur, som att mina läsare bestämmer över vad jag ska skriva och inte. 

Och det kommer aldrig hända... (Förresten känns det jätteskumt att skriva "hen", för det blir ju neutralt på ett konstigt sätt... Hm... Jaja...)

Stay true. Stay awesome, friendos! 

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards