Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Herr Dunderskägg - 5 oktober 2012 11:56

Okej, så en individ på Facebook med utländsk härkomst sitter och häver ur sig något liknande i en "invandrargrupp" och tror att han ska komma undan med ett "haha, det där var ju roligt"...


"Dina bokstäver är Latinska.
Dina siffror är Arabiska.
Din demokrati är Grekisk.
Din pizza är Italiensk.
Din kebab är turkisk.
Din alkohol uppfanns av en Irakier.
Du älskar att åka till Thailand.
Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och han den där "roliga" på tv är kurd.
Din landslagskapten i fotboll är Bosnisk.
Skaffa er ett liv ist för att sitta här på fb och snacka massa skit om invandrare.
Om inte de va för krig vem skulle vilja befinna sig i kalla Sverige där en sommardag är minus grader?
Väx upp!"


Okej, vi tar till wikipedia för att få lite fakta:


"Det var troligen persiska alkemister, som Geber och Al-Razi, som utvecklade destilleringen och lyckades få fram relativt ren etanol."


Troligen var det i alla fall så. Men ingen vet riktigt säkert. Så det kan även ha varit någon annan. Så du vet absolut inte vem som egentligen kom på hur man gör alkohol. Och det var väl inte riktigt "alkohol" heller. Utan, de fick
fram något sånär nånting som kan kallas för alkohol.

Den koncentrerade etanolen kom inte förrän på medeltiden och användes i främst läkekonsten, och fick sitt
latinska namn, som vi använder än idag till vissa spritsorter (aqva vitae, som betyder "livsvatten").
Alltså - Aqvavit.


"Du älskar att åka till Thailand."? Nja, inte jag personligen, men... Jag skulle välja en fotbollsresa till England, Skottland eller Irland vilken dag i veckan som helst före Thailand.

Men jag reser nog helst av allt runt i Sverige och ser på naturen och kulturen som finns här bara runt knuten.
Men visst, vissa Svenskar är säkerligen glada i att åka till Thailand. Men det finns 30-40 andra resmål som lockar
mig mer än att vara nere i Thailand. 

Men en resa jag helst av allt skulle vilja göra är en roadtrip från kust till kust i nordamerika. Det vore riktigt ballt.


Nåja, Zlatan Ibrahimovic - är inte bara bosnisk. Han är framför allt annat svensk, men med bosnisk och kroatisk härkomst. Men han är född och uppvuxen i Rosengård, Malmö. Inget annat. 


Min favoritrappare är absolut inte mörkhyad. Han är av mexikansk/spansk härkomst. Men det är väl upp till var
och en vilken rappare man gillar. Men, som sagt, allt är individuellt. Dra inte alla över en kant.

Sen finns det ju en brittisk rappare som är jävligt cool också...

Sen lyssnar jag inte så fruktansvärt mycket på rap och sånt, då jag hellre lyssnar på hårdrock och annan musik. Men det där är för en annan gång att diskutera...


Och den där "roliga" på TV är kurd? Nja, han är död. Ingen kan bli lika rolig som den iranska svensson-svensken
Lasse "Ali Hussein" Lindroth. INGEN kommer nånsin vara i närheten. Shan the Man, Özz och allt vad de nu heter
är heller inte i närheten av Magnus Betnér och Janne Bylund.
Men jag, personligen, ser hellre amerikanska och brittiska komiker framför svenska, och framför allt
före "invandrarkomiker" som de själva ser sig som. De har inga andra skämt än om deras hemland, deras
föräldrar, kusiner, familj och att få göra narr av Sverige. Känns uttjatat.
Nej, tack....


Ett liv har jag, ett bra sånt. Jag snackar skit hur mycket jag vill om invandrare som inte sköter sig och bara ställer
till med besvär, tar svenskarnas (även invandrarsvenskarnas) skattepengar till bidrag som uppgår till en månadslön
på 32'000 kronor i månaden, för att inte göra ett skit för att ens förtjäna dom pengarna.


Nej, skaffa er jobb och sköt er så snackar jag inte skit om er. Deal? Det gäller även för alla andra här i Sverige.


Och om det inte var krig skulle jag fortfarande stanna i Sverige på sommaren, då det är en medeltemperatur på 20-22 grader celsius hela sommaren, med avvikande temperaturer lokalt sett.
Jag älskar den svenska sommaren.


Men trivs ni inte i Sverige, kom inte hit. Valet är ert. Det finns hundratals andra länder ni kan åka till där det inte
är krig. Förresten. Ni som vill ha minarettorn, böneutrop och allt vad det nu är... Hur skulle det vara om svenska tjejer åkte ner till era länder iförd endast bikini, sätter upp sig mot männen och skiter på era förstekvistar?

Ni skulle inte gilla det, eller hur?


Och ni anser att vi är rasister när vi viftar stolt med våra blågula flaggor? Ni är inte riktigt riktiga i huvudet om så är fallet. Ni som tänker kommentera att jag är rasist och en "svennefitta" gör det på eget bevåg, då jag faktiskt snackar precis lika mycket skit och ogillar vanliga svensson-svenskar och deras jantelagstänk, ingen får vara bättre än nån annan och många personers dubbelmoralstänk.
Det finns precis lika många idiotiska svensson-svenskar som invandrare i Sverige. Precis lika många stolpskott
som inte har något innanför pannabenet, utan bara MÅSTE bete sig som idioter.


Tack och hej.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards