Stay True! Stay Awesome!

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Herr Dunderskägg - 16 oktober 2012 16:18


Det har snart gått två och ett halvt år sedan jag spelade in min låt "Goodbye, Farewell" hemma hos några musiker som bjöd in mig för att jag hade bra idéer till en låt som dom satt och spånade på, som dom hade skickat en slaskversion på. Ska sägas att det inte fanns nånting att hänga i julgranen då...


Nu, först NU - alltså TVÅ OCH ETT HALVT ÅR SENARE - har de hört av sig och FÖRBJUDIT mig att använda den som ett "medialt publikationsmedel".


Men, det konstiga är ju att jag frågade om lov om jag fick använda den som promotionlåt på publika sidor på internet och fick ett "ja" från båda "skaparna" av låten.


Men, man får ju snällt ta bort skiten från Youtube, fastän dom aldrig någonsin kommer använda den själva till något.

Den ligger och skräpar på deras dator fast det är jag som har gjort merparten av låten. Jag sa hur den skulle spelas och hur jag ville ha den, vilket sorts solo man skulle lägga i låten, riffet har jag skapat och en hel del annat. Och den har dom mage att kalla den sin. Visst - grundidéen var god - men extremt tråkig och utan något pulver alls.


Era jävla primadonnor!! Var glad att jag sprider ert kunnande för helvete, istället för att sitta som bittra 40-plussare som aldrig någonsin kommer göra nåt vettigt av sin musikaliska talang. Dom kastar den i sjön och tar samtidigt åt sig äran över någonting JAG fixade åt dom. Innan var låten tråkig, utan solon, utan någon som helst tyngd och attityd.


Men, vill ni ha det så - så får ni väl det. Det kommer bli ett sånt nöje att kunna stå på scenen där sen och se ner på er. Ni som aldrig tog chansen att göra nåt med ert musikaliska kunnande.


Far ni åt helvete, era jävla sopor.


Stay true. Stay awesome.

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards