Stay True! Stay Awesome!

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Jag tycker detta är förbannat idiotiskt...

Av Herr Dunderskägg - 31 oktober 2012 19:48


 



Tjejer på Facebook - Listen the FUCK up!! Detta är MIN syn på det hela.


Om ni vill uppmärksamma bröstcancerfonden och forskningen kring den, kanske ni ska göra det på ett bra sätt istället för att skriva kryptiska meddelanden till varandra på FB där det står "Jag tänker åka till ett annat land i några månader"... FUCK THAT!!


Vill ni att alla ska få upp ögonen så kanske ni ska göra det på RÄTT sätt? Starta ett upprop eller visa att ni bryr er på ett sätt som inte får vissa att höja på ögonbrynen och skaka på huvudet åt ert värdelösa försök att sprida ordet om bröstcancer och allt runt omkring det? How would that be like?


Ibland funderar jag fan hur tjejer funkar. "Tihi... Det här är ju kul! Det är en lek som ingen kommer förstå... Hihi!"

Grow the fuck up!! Ingen bryr sig om barnsliga, kryptiska meddelanden i era statusar!


Skriv istället. "Jag (namn), ställer mig bakom bröstcancerfonden och forskningen som varje dag görs för att en dag besegra denna sortens cancer!" Och sen kanske sätta in en liten summa pengar som verkligen visar att ni bryr er. 

Förra året tyckte ni ju det var JÄTTEKUL att säga vilken färg ni hade på BH:n och trodde att folk skulle fatta att ni brydde er om en så viktig sak...


Men istället är det en jävla LEK för er. Folk fattar inte ett jota, blir förvirrade och blir istället inriktade på att förstå er status överhuvudtaget istället för att stå rakryggade och med ett tydligt meddelande stötta alla som kämpar med cancer istället för att leka en jävla lek.


Bra, nu har jag fått det ifrån mina axlar. Och som sagt... Cancer är ingen lek! Väx upp och bete er!


Gå in på CANCERFONDENS HEMSIDA och visa ert stöd. Andra forskningsområden ni kan hjälpa till att stötta är t ex: 

Fibromyalgi, hjärt- och lungsjukdomar och det finns massvis av fler sidor där ni kan öppet visa ert stöd och ge en summa pengar till forskningen.


Note: NI SOM HAR ANNAN ÅSIKT ÄN MIG HAR MER ÄN RÄTT ATT VÄDRA DENNA. MEN DET SOM STÅR SKRIVET I DETTA BLOGGINLÄGG STÅR JAG FÖR TILL 110%!!


Stay true. Stay awesome. Stay proud!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Dunderskägg - 29 april 2017 23:35

För 16 månader sedan ändrades mitt liv, radikalt.   Jag blev lämnad av den största kärleken jag någonsin haft. Hela min värld vändes uppochned och jag hamnade i ett chocktillstånd som släppte 6 månader efter att förhållandet tagit slut.  6 måna...

Av Herr Dunderskägg - 17 mars 2017 23:19

"Tyst. Säg inget." berättar hjärnan."Ingen kommer ändå att lyssna.", fortsätter den. Jag måste ändå få ur mig mina tankar. Hela min kropp skriker "NEJ!! SÅ JÄVLA ONÖDIGT ATT KLAGA!!" Ja... Kanske... Men... Jag behöver en kram. Jag behöver en lu...

Av Herr Dunderskägg - 10 augusti 2016 16:07

  Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta. Nej, precis. Men ibland tar det tid innan man upptäcker att det faktiskt kanske finns något gott i allt elände.   För lite mer än 7 månader ändrades mitt liv totalt. På bara en mi...

Av Herr Dunderskägg - 30 juni 2016 17:26

  Här sitter jag. Nyss hemkommen från jobbet.    Här sitter jag. I min lägenhet.    Här sitter jag. Med tårar rinnandes längs kinderna.   Här sitter jag. Ensam.   Livet blir inte som man väntat sig. Det är en sak som är säker.    ...

Av Herr Dunderskägg - 28 juni 2016 17:34

  En vilsen själ i en allt för stor och otydlig värld.   Jag kanske syns mer än jag borde. Jag tar nog mer plats än vad jag förtjänar. Jag låter mer än vad folk orkar höra på. Jag kanske är överdrivet på.    En stor personlighet i en ...

Presentation


Skäggig. Bloggar ibland.

Omröstning

Hur länge har du följt bloggen?
 Sedan starten 2009
 Följer den bara sporadiskt
 Hittade den just
 Din blogg är skit, vem bryr sig?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards